در مورد ضریب نجابت چه می‌دانید؟

5/5 - (1 امتیاز)
کبوتری در دست آماده پریدن - ضریب نجابت

ضریب نجابت یا (DQ ) Decency Quotient – حاکی از آن است که یک فرد نه تنها نسبت به کارمندان و همکارانش همدلی می‌کند، بلکه میل واقعی برای مراقبت از آن‌ها را نیز دارد.

DQ به این معنی است که برای همه افراد در محل کار، خیرخواه باشید  و اطمینان حاصل کنید که همه احساس احترام و ارزش دارند.

رهبران کسب‌و‌کار هر روز تصمیم می‌گیرند و بر کارمندان، مشتریان، سهامداران، جوامع و حتی کل جامعه تأثیر می‌گذارند. رهبران موفق امروز و دهه‌های آینده باید دارای قابلیت رهبری سه‌گانه با ویژگی‌های  IQ+EQ+DQ باشند.

داشتن EQ بالا به این معنی است که یک مدیر می‌تواند احساس شخصی را درک کند، افراد می‌توانند EQ داشته باشند اما از آن برای دستکاری افراد برای منافع شخصی استفاده کنند، بنابراین، یک ضریب نجابت یا DQ یک قدم فراتر از EQ بوده و حاکی از آن است که یک فرد نه تنها نسبت به کارمندان و همکارانش همدلی می‌کند، بلکه میل واقعی برای مراقبت از آن‌ها را نیز دارد.

«آجی بانگا»، مدیرعامل مسترکارت، اولین کسی بود که در یک سخنرانی در مقابل دانشجویان در دانشکده تجارت فوکوا دانشگاه دوک، درباره DQ صحبت کرد.

او می‌گوید: «اگر بتوانید هر روز ضریب نجابت خود را سر کار بیاورید، محیط کار را برای مردم بسیار سرگرم‌کننده خواهید کرد  و مردم از بودن در آنجا و انجام کار درست لذت خواهند برد.»

ما وارد دورانی می‌شویم که احتمال بی اعتمادی ممکن است افزایش یابد. فناوری، نوآوری و اتوماسیون در حال تغییر ماهیت کار هستند. به جای اینکه اجازه دهیم آنها ما را بشکنند، می‌توانیم از نجابت برای یافتن راه‌هایی برای حرکت رو به جلو استفاده کنیم بدون اینکه کسی را پشت سر بگذاریم. از آنجایی که رهبرانی که از نجابت هدایت می‌شوند، نوآوری می‌کنند، آنها فقط آنچه را که ایجاد می‌شود در نظر نمی‌گیرند.

آن‌ها آنچه را که در حال نابودی است در نظر می‌گیرند. نوآوری نه تنها به راه‌حل‌های جدید بلکه در مورد کمک به افرادی که آواره شده‌اند نیز می‌پردازد.

رهبران دارای ضریب نجابت می‌دانند که تصمیمات آنها صرفاً برای سودده ماندن نیست. تصمیمات آنها بر زندگی صدها، هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر تأثیر می‌گذارد.

این می تواند الگویی باشد برای اینکه چگونه افرادی که بسیار متفاوت هستند گرد هم می‌آیند تا با هدف مشترک کار کنند. می‌تواند با متحد‌کردن مردم برای یافتن راه‌حل، به حل برخی از سخت‌ترین مشکلات جهان کمک کند.

هوش و هوش هیجانی حیاتی هستند، اما این نجابت است که تضمین می کند IQ و EQ به نفع جامعه استفاده می شود، نه اینکه آن را از بین ببرد.

نجابت اصلی است که به ما کمک می‌کند به عنوان یک تمدن، سازماندهی کنیم. ایده‌ی اصلی این است که برای اینکه یک فرد یا هر گروهی از مردم موفق شوند، به یک دست در پشت خود نیاز دارند نه در صورتشان.

اگر رهبران به خوبی از کارکنان خود مراقبت کنند، می‌توانند از خانواده، دوستان و کسب‌و‌کارشان مراقبت کنند. در اصل، کمک به رشد آنها به جوامع و شرکت‌ها نیز کمک می کند تا پیشرفت کنند.

ضریب نجابت می‌خواهد مطمئن شود که همه‌ی مردم در یک زمین بازی برابر با هم کار می‌کنند که در آن، به همه احترام گذاشته می‌شود و فرصت‌های یکسانی برای پیشرفت دارند.

تفاوت تیم‌سازی پویا با تیم‌های سنتی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم