پیش‌رویداد استارتاپ با رویکرد کشاورزی برگزار می‌شود

امتیاز دهید

اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی زراعت، گیاه‌پزشکی و بیوتکنولوژی پیش‌رویداد استارتاپ با رویکرد کشاورزی را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این برنامه به صورت مجازی چهارشنبه نهم تیرماه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ برپا می‌شود و مباحثی همچون “هوشمندسازی کشاورزی”، “تجاری‌سازی و توسعه محصولات کشاورزی”، “بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی”، “فنی و مهندسی کشاورزی”، “صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی” و “بازاریابی، فروش و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی” در آن مطرح خواهد شد.

این برنامه با همکاری مرکز استارتاپ استان کرمانشاه از طریق اسکای‌روم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از این آدرس در آن شرکت کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به شناسه Sara_pm۷۸ پیام دهند.

در دنیای پرشتاب کشاورزی، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای که برای کمک به کشاورزان در به حداکثر رساندن محصول خود و در عین حال به حداقل رساندن استفاده از منابع در حال توسعه هستند، در حال شکل‌گیری هستند.

از فناوری‌های کشاورزی دقیق گرفته تا محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی، این اختراعات کشاورزی، انقلابی در نحوه تولید مواد غذایی در مقیاس جهانی ایجاد می‌کنند.

در سال های اخیر، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) یا پهپادها به عنوان ابزاری نوآورانه برای کشاورزی دقیق ظهور کرده‌اند.

با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، کشاورزان می‌توانند محصولات و دام‌های خود را از دید پرنده کنترل کنند و تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود عملکرد و کارایی خود بگیرند.

سیستم‌های آبیاری خودکار روشی را که کشاورزان در آبیاری محصولات خود انجام می‌دهند متحول کرده است و این فرآیند را کارآمدتر، مقرون به صرفه‌تر و سازگار با محیط‌زیست می‌کند.

سیستم‌های آبیاری خودکار از حسگرها، داده‌های آب و هوا و سایر فناوری‌ها برای بهینه‌سازی تحویل آب به محصولات استفاده می‌کنند.

محصولات دستکاری شده ژنتیکی یا GMOs موضوع مناقشه و بحث در صنعت کشاورزی و فراتر از آن بوده است. محصولات GMO با وارد کردن DNA خارجی در کد ژنتیکی گیاه ایجاد می‌شوند و ویژگی‌های جدیدی مانند مقاومت در برابر آفات یا علف‌کش‌ها را به گیاه می‌دهند.

طرفداران محصولات GMO استدلال می‌کنند که آنها می‌توانند عملکرد محصول را بهبود بخشند، استفاده از آفت‌کش‌های مضر را کاهش دهند و ارزش غذایی غذا را افزایش دهند.

کشاورزی دقیق که به عنوان کشاورزی دقیق نیز شناخته می شود، یک تکنیک کشاورزی است که از فناوری پیشرفته برای افزایش کارایی و پایداری کشاورزی استفاده می کند.

کشاورزی دقیق شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد عواملی مانند ویژگی‌های خاک، شرایط آب و هوایی و رشد محصول برای تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها است که استفاده از منابعی مانند آب، کود و آفت‌کش‌ها را بهینه می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم