بهره‌مندی از بینایی کامپیوتری برای سمپاشی علف‌های هرز

امتیاز دهید
بینایی کامپیوتری در کشاورزی

بینایی کامپیوتری یا رایانه‌ای مبحثی است که قبلا در مورد آن مطلب نوشته‌ایم، برای کاربرد این فناوری در کشاورزی، صرفاً تشخیص یک شی از پیش تعیین‌شده کافی نیست چون محصولات به‌ندرت یکنواخت‌اند و ممکن است ازنظر اندازه و رنگ متفاوت باشند در نتیجه برای شناسایی درست میوه به پردازش بیشتری نیاز است. به‌طور خلاصه، جنبه «بینایین» بینایی کامپیوتری فقط شروع کار است و مرحله بعدی، شناسایی یا درک تصویر است.

این درک به‌طور قابل‌توجهی از بینایین یک تصویر پیچیده‌تر است و فرایندها به انواع یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق تقسیم می‌شوند. ازنظر عوام، یادگیری ماشینی یک سیستم مبتنی بر الگوریتم است، داده‌ها را تجزیه می‌کند، آن‌ها را فرامی‌گیرد و آن‌ها را برای تصمیمات یا توصیه‌های بعدی اعمال می‌کند.

باخبر شدیم یک شرکت در ایالات متحده آمریکا اقدام به اجاره دستگاه‌هایی می‌کند که از فناوری بینایی کامپیوتری برای سمپاشی علف‌های هرز استفاده شده است.

سامانه سمپاشی شرکت «گرین‌آی» در آزمایشات صحرایی سال 2020، به طور متوسط، 78 درصد مصرف علفکش را کاهش داد و برخی از کشاورزان، کاهش 90 درصدی یا بیشتر را مشاهده کردند.

این شرکت در ماموریت خود، آورده است  ماموریت ما یک راه حل جایگزین و پایدار برای عملکرد فعلی حفاظت از محصولات به منظور پاسخگویی به تقاضای رو به رشد جهانی برای غذا بوده و در عین حال، افزایش سودآوری و بهره‌وری برای کشاورزان ارائه می دهد.

این سامانه سمپاشی از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری عمیق برای متحول کردن فرآیند کنترل آفات در کشاورزی استفاده می‌کند و هر سمپاش را به یک ماشین هوشمند یکپارچه تبدیل می‌کند.

این سامانه، تصاویر زیر میلی‌متری را از مزرعه گرفته و آنالیز می‌کند و عمیق‌ترین بینش را در زمینه کشاورزان ارائه می‌دهد و برآورد کرده است که بازگشت سرمایه بسته به اندازه مزرعه و برنامه علف‌کش‌ها از 6 تا 18 ماه متغیر است.

طراحی مدولار هر ماژول در سیستم پاشش انتخابی (SSP) به طور مستقل و کاملاً سازگار با ISOBUS عمل می‌کند و این امکان را می‌دهد سیستم خود را در هر سمپاشی ادغام کند.

ویژگی‌های کلیدی این سامانه، استفاده از هوش مصنوعی برای انتقال از پخش به سمپاشی دقیق علف‌کش‌ها است.

دوربین‌ها در امتداد بوم با نور نصب می‌شوند تا از دقت بصری در همه شرایط میدانی و در حین کار در شب اطمینان حاصل کنند. واحدهای پردازش کامپیوتری نیز در کل مجموعه پخش شده‌اند تا تجزیه و تحلیل بلادرنگ داشته باشند.

این سامانه برای ادغام با هر برند یا اندازه سمپاش‌های تجاری طراحی شده است و سمپاشی دقیق را می‌توان با سرعت 13 مایل در ساعت انجام داد و در عین حال دقت 97.5 درصدی را در تشخیص و شناسایی علف‌های هرز حفظ کرد.

در حال حاضر، این دستگاه به کشاورزان آمریکایی به عنوان خدمات اجاره داده می‌شود، اما بعد از سال آینده، این شرکت قصد دارد تا یک کیت مقاوم‌سازی را برای سمپاش فعلی خود به کشاورزان بفروشد. به گفته این شرکت، حدود یک روز طول می‌کشد تا مهندسان، سامانه را روی یک ماشین نصب کنند.

ارائه نقشه‌ای دقیق از مزرعه با جزئیات گونه‌های مختلف علف‌های هرز، امکان  تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در انتخاب نوع مواد شیمیایی برای حفاظت از محصول را ایجاد می‌کند.

سمپاشی علف های هرز با بینایی کامپیوتری

 

بینایی کامپیوتری در ادوات کشاورزی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم