تلاش شرکت فناورانه پرفکت‌ دی برای خرید بزرگترین تولیدکننده ژلاتین هند

امتیاز دهید
آب کردن ژلاتین در ظرف آلومینیوم - پرفکت دی

استارت‌آپ پرفکت دی در تلاش است تا بزرگ ترین تولیدکننده ژلاتین هند را در یک مزایده خریداری کند. پرفکت دی که پروتئین‌های لبنی را بدون حیوان از طریق تخمیر میکروبی تولید می‌کند به شرکت بیوتک استرلینگ ، 6.38 میلیارد روپیه (79.8 میلیون دلار) پیشنهاد داده است تا آن را به عنوان یک شرکت فعال خریداری کند.

آنچه بدیهی به نظر می‌رسد این است که این استارت‌آپ ایالات متحده به تجهیزات و قابلیت‌های شرکت بیوتک استرلینگ، علاقه‌مند است. ژلاتین به طور گسترده در تولید مواد غذایی و دارویی استفاده می‌شود، اما به طور معمول با استفاده از مواد مشتق شده از حیوانات مانند استخوان و پوست ساخته می‌شود. چندین استارت‌آپ روی نسخه‌های بدون حیوانات این ماده با استفاده از تکنیک‌های تخمیر دقیق مانند روش‌هایی که پرفکت دی برای تولید پروتئین‌های لبنی به کار گرفته‌اند، کار کرده‌اند.

ژلاتین یک عنصر کلیدی در تولید دارو است، جایی که از آن به عنوان یک عامل ژل کننده استفاده می شود. در دهه 1990، برادران کارآفرین ساندسارا ، شکافی را در بازار برای عرضه ژلاتین ارزان قیمت و با درجه دارویی در بازار هند شناسایی کردند.

آنها به سرعت، اولین کارخانه‌های ژلاتین خود را تأسیس کردند و با استفاده از استخوان‌هایی که محصول جانبی فراوان صنعت گسترده پرورش گاومیش هند است، قیمت‌ها را پایین نگه داشتند.

به گزارش تایمز، این تجارت در نهایت به بیوتک استرلینگ تبدیل شد و در اواخر دهه 2010 به ششمین تولید‌کننده بزرگ ژلاتین دارویی در جهان تبدیل شد. با این حال، برادران ساندسارا، بدهی‌های هنگفتی داشتند و از هند به نیجریه گریختند.

به گفته‌ی خود این شرکت، توانایی‌های آن، شامل مرکز تحقیقاتی پیشرفته، کارخانه آزمایشی پیشرفته برای مطالعات افزایش مقیاس، امکانات مدرن بیوراکتورها و طیف وسیعی از تجهیزات  است. همه اینها با نیروی کار اختصاصی و واجد شرایط، آزمایشگاه کنترل کیفیت مجهز و سامانه‌های تضمین کیفیت، همراه است.

در صنایع غذایی از ژلاتین برای ژل کردن، امولسیون کردن، تثبیت و سایر عملکردهای منحصر به فرد خود برای بهبود بافت غذا یا بهبود طعم و مزه به عنوان مثال یا حل طیف گسترده‌ای از مشکلات در تولید مواد غذایی استفاده می‌شود.

ژلاتین به عنوان جایگزین چربی در محصولات لبنی کم چرب

با شیوع بیماری قلبی در جهان، بنا است تا میزان چربی اشباع شده در رژیم غذایی کاهش داده شود اما وقتی چربی لبنیات حذف می‌شود در نهایت با محصولی نازک و بی‌جان مواجه می‌شویم که ما را راضی نمی‌کند.

با از بین بردن چربی، بافت خامه‌ای از بین می‌رود و اینجاست که ژلاتین وارد عمل می‌شود. ژلاتین محصولات لبنی کم‌چرب و بی‌جان را بدون پیامدهای منفی برای سلامتی (در واقع، ژلاتین یک پروتئین مغذی بی‌خطر است که از منابع طبیعی مشتق می‌شود.) به زندگی بازمی‌گرداند.

این ماده عالی برای این کار است، هیچ طعم یا عطری ندارد، به این معنی که به خوبی با سایر مواد ترکیب می‌‌شود و دارای خواص ژل‌کنندگی و لعاب‌کنندگی است که بافت فوق‌العاده و درخشندگی چربی را بازسازی می‌کند.

ژلاتین فراتر از یک ماده غذایی است

ژلاتین دارای طیف گسترده‌ای از کاربردهای فنی در صنعت پزشکی و دارویی است. این یک محصول طبیعی است که بدن آن را به خوبی تحمل می‌کند، بنابراین به دارو کمک می‌کند.

برای بیش از صد سال، ژلاتین ماده اولیه پوسته منتخب در ساخت کپسول‌های سخت و نرم بوده است. تولید‌کنندگان از ژلاتین‌های فرموله شده ویژه با سرعت انحلال عالی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود ماده دارویی فعال (API) به سرعت در معده آزاد شود و این اساساً به این معنی است که ژلاتین در دمای بدن حل می شود و دارو را به موقع آزاد می‌کند.

همچنین ژلاتین در واکسن‌ها، به محافظت از ویروس ‌های زنده کمک می‌کند و برای داروهای تزریقی، ژلاتین به عنوان یک نگهدارنده طبیعی و ایمن عمل می‌کند که عمر مفید دارو را افزایش می‌دهد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم