بازیابی مواد مغذی از ضایعات غذا برای مزارع در آمریکا

امتیاز دهید
بازیابی مواد مغذی از ضایعات غذا

«رِنابل» (R-Nuble)به عنوان یک استارتاپ در آمریکا مأموریت دارد تا بخشی از میلیارد تن مواد غذایی را که سالانه هدر می‌رود، بازیابی کند. این شرکت مستقر در نیویورک، مواد مغذی را از زباله‌های آلی برای مزارع داخلی (گلخانه ها و مزارع عمودی) استخراج و تولید می‌کند.

رنابل با یک استارت‌آپ اقتصاد دایره‌ای دیگر به نام «کروزفوم»(CruzFoam) مستقر در کالیفرنیا همکاری می‌کند تا از هدر رفتن فعالیت‌های غذاهای دریایی جلوگیری کند.

شرکت کروز فوم که اخیراً دو بازیگر معروف یعنی لئوناردو دی‌کاپریو و اشتون‌کوچر را به عنوان سرمایه‌گذار و مشاور هیئت مدیره انتخاب کرده است، مواد بسته‌بندی سبز و پایدار را از پوسته میگو که توسط صنایع غذاهای دریایی دور ریخته می‌شود، تولید می‌کند.

این مشارکت، رنابل را قادر می‌سازد تا بخشی از این ضایعات غذاهای دریایی را در چرخه‌ی تولید مواد مغذی مزرعه ادغام کند.«تینیا پینا»- بنیانگذار و مدیرعامل رنابل از جمله افرادی است که با وجود هزینه سالانه ده‌ها میلیون دلار برای دفع زباله‌های غذایی، تشخیص داد که در صورت چرخه یا کمپوست کردن می‌توان از زباله‌ها استفاده کرد.

رنابل، مواد اولیه خود را از توزیع کنندگان(عمده‌فروش‌ها) و همچنین حوزه حمل‌و‌نقل زباله و ارائه دهندگان تدارکات تامین می‌کند. همچنین با شرکت‌ها و سازمان‌ها برای به دست آوردن ضایعات غذایی آنها همکاری می‌کند، سپس ضایعات غذا یک فرآیند اختصاصی را طی می کنند تا به مواد مغذی تبدیل شوند.

به گفته‌ی مدیرعامل رنابل با تأسیسات تولیدی 6300 فوت مربعی، قادر است 50000 گالن در ماه از محصول مغذی هیدروپونیک آلی مایع خود تولید کند و آن را مستقیماً به مزارع داخلی از جمله گلخانه‌ها و مزارع عمودی بفروشد.

بنابراین برای توسعه فعالیتش، نیاز به افزایش تنوع و میزان زباله دارد از این روی، به سراغ کروزفوم رفته است تا به ضایعات غذاهای دریایی – به ویژه صدف‌ها – دسترسی داشته باشد، پلی ساکارید کیتینی که در اسکلت بیرونی صدف‌ها و حشرات یافت می‌شود، مغذی هستند و به عنوان مثال، در افزایش انعطاف‌پذیری گیاهان در برابر برخی از انواع آفات و بیماری‌ها تاثیرگذارند.

مشارکت با کروزفوم به رنابل کمک می‌کند تا به بازار گسترده‌تر و صنایع غذایی جدید کشاورزی مانند کنف دسترسی پیدا کند و در نهایت آنچه که رنابل می‌خواهد انجام دهند فراتر از ضایعات غذایی است. آن‌ها قصد دارند مزارع را از مواد مغذی که در فرآیندهای خطرناک برای محیط‌زیست مانند برداشت ذغال سنگ نارس تهیه می‌شود، رها کنند.

رنابل در وب‌سایت خود می‌گوید: «ما پایدارترین گزینه‌های رشد را برای پرورش‌دهندگان فراهم می‌کنیم، مواد مغذی هیدروپونیک ارگانیک مایع شرکت ما با نمک‌های معدنی مصنوعی قابل رقابت است، محیط کشت ما در مقایسه با پشم سنگ و ذغال سنگ نارس کاملاً قابل بازیافت است، همچنین ما به صنعت کشاورزی محیط کنترل شده  فشار می‌آوریم تا پایدارتر شود و زباله‌های دفن زباله و گازهای گلخانه‌ای را حذف کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم