تولید انرژی الکتریکی از ضایعات میوه در ترکیه

امتیاز دهید
تولید بیوگاز از ضایعات میوه

در چارچوب «پروژه استفاده پایدار از زیست توده برای حمایت از توسعه اقتصاد ترکیه در مسیر رشد سبز» از ضایعات میوه، انرژی الکتریکی تولید می‌شود.

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با همکاری شرکت آب میوه، طرح «تولید بیوگاز و برق از ضایعات میوه» را در زمینی به مساحت 20000 متر مربع (215278.21 فوت مربع) در مجاورت کارخانه 80000 متر مربعی خود اجرا کرده است.

این شرکت، بیوگاز را در نیروگاه بیوگاز خود به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و آن را در اختیار شبکه شهری قرار می‌دهد. بخار تولید شده در طول تولید برق از طریق لوله‌ها منتقل شده و در کارخانه آب میوه استفاده می شود.

علاوه بر این، 2.3 مگاوات از میانگین 3.4 مگاوات برق مورد نیاز برای تولید در تاسیسات آب میوه توسط پنل‌های خورشیدی نصب شده در پشت‌بام کارخانه تامین می‌شود. بذر میوه‌هایی که در حین تولید جدا می‌شوند توسط سایر بنگاه‌ها گرفته می‌شود تا به عنوان سوخت جامد مورد استفاده قرار گیرند.

براساس گفته‌های مدیرکل این شرکت از سال 2018 کار بر روی نحوه ارزیابی ضایعات باقی مانده از میوه‌هایی که فرآوری می‌کنند آغاز شده است.

وی همچنین گفت با این ایده که حوزه‌هایی می‌توانند ضایعات میوه را به بهترین شکل ارزیابی کنند، شرکت‌های تولید بیومتانیزاسیون هستند و راه اندازی تولید بیوگاز را آغاز کرده‌اند.

آنها روزانه حدود 100 تن ضایعات میوه را در این مرکز پردازش می‌کنند که در سال 2019، استفاده فعال از آن را آغاز کردند و ظرفیت ساعتی آن 1.16 مگاوات است.

وی گفت: تولید میوه را بدون ضایعات به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند و ضایعات میوه را که به صورت پایدار تولید می‌شود به انرژی الکتریکی و تولید بخار در کارخانه‌های بیوگاز خود تبدیل می‌کنند.

آن‌ها از این بخار در تاسیسات کنسانتره خود استفاده می‌کنند، او توضیح داد که آن‌ها، سال گذشته برای پروژه تولید بیوگاز و برق، شایسته دریافت جوایز انرژی گلوب بودند. علاوه بر این، آن‌ها فکر می‌کنند که انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از نکات مهم پایداری است.

تغییر به منابع جایگزین انرژی مانند انرژی زیستی، به عنوان یک راه‌حل قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست برای جبران کمبود منابع سوخت فسیلی تلقی می‌شود. انرژی زیستی از مواد گیاهی و فضولات حیوانی به عنوان منبع سوخت برای تامین گرما، برق و/یا سوخت وسایل نقلیه تولید می‌شود.

بیوگاز نوعی انرژی زیستی است که می‌تواند از تجزیه مواد آلی از طریق هضم بی‌هوازی تولید شود، هضم بی‌هوازی (AD) یک فرآیند تصفیه بیوشیمیایی است که در آن، میکروارگانیسم‌ها مواد آلی را به مواد شیمیایی اصلی آن در شرایط بدون اکسیژن تجزیه می‌کنند.

محصولات اولیه فرآیند AD متان و دی‌اکسیدکربن هستند. متان را می توان با حذف دی‌اکسیدکربن به بیومتان (BioCH4) تبدیل کرد. این امر متان را 96 درصد خالص می‌کند و به آن اجازه می دهد به عنوان جایگزینی کارآمد برای سوخت فسیلی استفاده شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم