دردسرهای کمبود کارگران در صنایع گوشتی ایالات متحده آمریکا

امتیاز دهید
کارگران حوزه صنایع غذایی

با آغاز فصل کباب در تابستان و با بازگشت مصرف‌کنندگان به رستوران ها، غول‌های فرآوری گوشت هم چون «تایسون فودز»، مزایای بهتر و ساعات انعطاف‌پذیرتری را به کارکنان و کارگران ارائه می‌دهند تا بتوانند تقاضای زیادی برای محصولات غنی از پروتئین خود داشته باشد.

با این وجود، در 140 کارخانه خود در میان تلاش‌ها برای جذب و حفظ کارگران جدید، کمبود نیروی کار در حال گسترش در صنایع غذایی و سایر بخش‌های اقتصاد ایالات متحده دیده می‌شود.

برای به حداقل رساندن اختلال، تایسون روش‌هایی را برای ایجاد ثبات در نیروی کار شرکت و بهبود نرخ نگهداری شناسایی کرده است که بعضی از آنها در حال آزمایش هستند.

برای نمونه، حداقل چهار کارخانه در حال برنامه‌ریزی برای یک برنامه کاری با روزهای کمتر اما ساعات روزانه بیشتر هستند تا کارکنان بتوانند زمان بیشتری را در خانه بگذرانند یا حقوق 40 ساعت کار را به ازای 36 ساعت کار در اختیار کارمندان و کارگران قرار دهند.

تایسون همچنین به دنبال جابجایی شیفت‌های بیشتر به روزها یا روزهای هفته به جای عصرهای شنبه و یکشنبه است تا مطابق با ترجیحات کارگران باشد.

هفت کلینیک بهداشتی ایجاد شده است تا اعضای تیم و خانواده‌های آنها بتوانند مراقبت‌های اولیه را دریافت کنند. متوسط ​​حقوق، با احتساب مزایا، طی 5 سال گذشته برای کارگران خط مقدم تایسون به طور مداوم به 22 دلار در ساعت افزایش یافته است.

«جو ساندرسون»،  مدیر عامل شرکت ساندرسون ماه گذشته به تحلیلگران گفته بود که خوشبین است وضعیت کار در ماه های آینده بهتر خواهد شد، اما در حال حاضر اظهار داشت که یافتن کارگران کافی در بعضی از نقاط دشوار است.

فرآوری‌کننده‌های گوشت و مرغ، رستوران‌ها، خرده فروشی‌ها و شرکت‌های غذایی مانند «کرفت هینز» و «پست هولدینگ» نیز چالش‌های مربوط به کارکنان خود را برجسته کرده‌اند.

وزارت کار نیز در رابطه با نیروی کاری اعلام کرده است که فرصت‌های شغلی ایالات متحده در آوریل، از  1 میلیون به 9.3 میلیون نفر رسیده است که بالاترین میزان کل ماهانه از زمان شروع گزارش در سال 2000 است.

تعداد افرادی که داوطلبانه شغل خود را ترک کردند نیز در ماه آوریل رکورد جدیدی به میزان 4 میلیون نفر را به ثبت رسانده است، این شواهد نشان می‌دهد که کارگران برای دستیابی به سایر شغل‌ها خوش‌بین هستند.

فرآوری گوشت و مرغ یک کار چالش برانگیز از نظر جسمی است. به گفته موسسه گوشت آمریکای شمالی، به نقل از آمار وزارت کار، در صنعت کشتار و فرآوری دام، بیش از 515000 نفر استخدام شده است.

داده ها نشان می دهد بیش از330000 نفر از این افراد در مشاغل تولیدی مانند ناظران خط تولید و کارگران عملیاتی، کارگران پردازش مواد غذایی،  قصابی‌ها و برش‌کارهای گوشت کار می‌کنند.  همچنین  تخمین زده شده که حدود 78000 نفر به عنوان ذبح‌کننده و بسته بندی گوشت کار می‌کنند.

صنعت گوشت برای حفظ و جذب کارگران به ارائه دستمزد بالاتر، پاداش و سایر مزایا و پرداخت شهریه فرزندان کارگران رو آورده است و این در حالی است که در ایالت کانزاس، یک فرد بیکار هر هفته تقریبا 788 دلار بیکاری و مزایای فدرال دریافت می‌کند و یک کارگر سطح  یک کارخانه بسته‌بندی گوشت، 630 دلار به خانه می‌برد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم