در مورد علف چمن بیشتر بدانیم

امتیاز دهید
علف چمن - چمن خوب

چمن به عنوان علف طبیعی نیز شناخته می‌شود. این یک گیاه طبیعی و ریشه‌دار است. چمن مصنوعی از الیاف نایلون یا پلی‌پروپیلن ساخته شده است.

چمن طبیعی را می توان به روش‌های پایدار مدیریت کرد، اما این موضوع برای چمن مصنوعی صادق نیست. چمن‌های طبیعی نیز مزایای زیست‌محیطی دارند که چمن‌های مصنوعی نمی‌توانند آن را داشته باشند.

یک چمن باکیفیت می‌تواند سطح زمین را بپوشاند و ترافیک پیاده یا وسیله نقلیه را تحمل کند. در جهان، تنها حدود 50 گونه علف وجود دارد که با این تعریف مطابقت دارند.

مناطق چمن‌زار پایدار با استفاده از بهترین شیوه‌های مدیریتی توسعه‌یافته از ابتکارات کشاورزی و زیست‌محیطی پایدار مدیریت می‌شوند که این سیستم‌ها، اکوسیستم‌های چمن طبیعی، سالم و طولانی مدت را ترویج می‌کنند.

سازمان‌های متعددی مانند موسسه چمن، انجمن سرپرستان زمین‌های گلف آمریکا (GCSAA) و‌ انجمن گلف ایالات متحده در دهه گذشته پیشرفت زیادی در حمایت و آموزش برای آگاهی و شیوه‌های مدیریت پایدار برای مناطق چمن طبیعی در چمن‌های خانگی و ورزشی داشته‌اند.

چمن، زیستگاهی برای حیات وحش و حیات خاکی فراهم می‌کند. فرآیند فتوسنتز که در هر تیغه اتفاق می افتد باعث تولید اکسیژن می‌شود (مانند همه گیاهان). ریشه‌ها کربن را در خاک ذخیره می‌کنند و آب و خاک را نگه می‌دارند.

این امر باعث کاهش رواناب رسوبات و مواد شیمیایی می‌شود. زمین‌های پوشیده از چمن نیز خنک تر از پیاده‌رو هستند و به کاهش گرمای شهری کمک می‌کنند

سیستم‌های چمن پایدار، مفهوم «گیاه مناسب در مکان مناسب» را به کار می‌برند. این بدان معنی است که شما باید گونه‌های چمن «مناسب» را برای مکان و نیازهای سایت خود بکارید.

این کار با انتخاب گونه‌ای از چمن شروع می‌شود که بر اساس مکان و کاربرد آن رشد کرده و از تنش‌های محیطی بهبود می‌یابد. انتخاب صحیح به این معنی است که می‌توانید از «ورودی‌های» کمتری چون آب، کود و آفت‌کش‌ها استفاده کنید.

یکی دیگر از رویکردهای پایدار، استفاده از گونه‌های چمن کم نهاده است. فسکیوهای ظریف گروهی از پنج گونه یا زیرگونه هستند که از فسکیو قرمز خزنده قوی، فسکیو قرمز خزنده باریک، فسکیو جونده، فسکیو سخت و فسکیو گوسفندی تشکیل شده است.

تغذیه گیاهان چمن با کوددهی نیز باید از «میزان مناسب و زمان مناسب سال» پیروی کند. این باعث بهبود سلامت کلی گیاه، کیفیت و موفقیت طولانی مدت منطقه چمن می‌شود.

بیشتر مناطق چمنزار در چمنزارها در آب‌و‌هوای غیرخشک به ندرت در طول سال به آبیاری نیاز دارند. ذخایر بارندگی در این مناطق، آب کافی برای زنده نگه داشتن چمن را دارا هستند، با این حال، اگر دوره خشکسالی طولانی‌تر باشد، ممکن است آبیاری اضافی مورد نیاز باشد.

سایر نکات برای کمک به ترویج چمن پایدارتر شامل افزایش ارتفاع چمن زنی است. ارتفاع برش بالاتر، رشد ریشه عمیق‌تر را فراهم می‌کند، تراکم چمن را بهبود می‌بخشد، به مقاومت در برابر هجوم علف‌های هرز کمک می‌کند، تنش خشکی را بهتر تحمل کرده و نیاز به چمن زنی کمتر در طول زمان دارد.

همچنین تمرین خوبی است که بریده شده‌ها را روی سطح چمن بگذارید. این مواد مغذی را به خاک باز می گرداند تا به تغذیه گیاهان ادامه دهد.

 پرورش گونه‌های چمن سازگار  با شرایط بد آب‌وهوایی در ترکیه

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم