راه‌اندازی کمپین کاهش ضایعات غذایی در ترکیه

امتیاز دهید
کاهش ضایعات غذایی

کمپین کاهش ضایعات غذایی در ترکیه، اقدامی است که دیگر کشورهای مختلف جهان بویژه اروپایی نیز در جهت استفاده‌ی مفید از منابع غذایی و محصولات کشاورزی انجام می‌دهند.

پایگاه اطلاع رسانی «تی‌آر‌تی‌ورد» ترکیه به تازگی منتشر کرده است که این کشور برای جلوگیری از ضایعات غذایی، کمپینی را برای افزایش دانش و اطلاعات مردم و مصرف‌کنندگان تشکیل داده که منجر به بهبود عادت‌های زندگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آن‌ها امیدوارند که این کمپین و افزایش آگاهی مردم باعث تغییرات پایدار رفتاری در بین مردم شده و از هدر رفتن غذای روزانه که اتفاقا کم هم نیست جلوگیری خواهد کرد.

سازمان خوارو بار غذایی ملل متحد هم بارها چنین پیام‌هایی را برای جلوگیری از ضایعات و از بین رفتن غذا داده و معتقد است زمانی که روزانه یک میلیارد نفر شب‌ها گرسنه سر بر بالش می‌نهند باید از غذایی که تولید می‌کنیم حفاظت کنیم.

ترکیه معتقد است که تشکیل این کمپین در راستای پیام سازمان ملل متحد و نیز کمک به گرسنگان جهان است.

پاک دمیرلی؛ وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه می‌گوید: «تشکیل این کمپین باعث افزایش آگاهی و دانش مردم در راستا تولید پایدار و فرهنگ مصرف هم خواهد شد. بخش زیادی از غذا در فرایند تولید و بخشی هم در فرایند مصرف از بین می‌رود.»

به گفته وزیر ترکیه، سالانه ۱۸٫۸ میلیون تن غذا تنها در ترکیه از بین می‌رود و از چرخه مصرف خارج می‌شود.

ترکیه در نظر دارد با تمرکز روی جلوگیری از ضایعات نان روزانه از هدررفت یک میلیون قرض نان به ارزش سالانه ۴۰۰ میلیون دلار جلوگیری کند.

سازمان خواروبار جهانی(فائو) تاکید کرده است که راهکار جلوگیری از ضایعات و تلفات محصولات کشاورزی، بازنگری در قوانین و مصوبات است و باید روش‌های تولید غذا، توزیع و مصرف هم تغییر یابد و الگوهای مصرف هم مطابق با شرایط امروز باشد.

فائو تاکید می‌کند در حالی که روزانه نزدیک به یک میلیارد نفر گرسنه می‌خوابند از بین رفتن این حجم از غذا در جهان غیرقابل باور و پذیرش است.

علاوه بر آن جلوگیری از بین رفتن محصولات غذایی عاملی برای افزایش امنیت غذایی، تولید پایدار، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش فشار بر منابع طبیعی است.

ضایعات محصولات کشاورزی و غذایی باعث بالا رفتن انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، ضمن اینکه برای تولید این میزان غذا منابع طبیعی مانند آب وخاک استفاده می‌شود که اگر از بین برود در حقیقت این منابع هم از بین خواهد رفت.

وزیر کشاورزی ترکیه تاکید کرده که در این مسیر از همه ظرفیت‌های کارشناسان و تکنیک‌های آموزشی استفاده خواهد کرد.

وی در عین حال گفته است این اقدام یک آغازی برای منطقه هم است که فعلا از ترکیه شروع شده و کشورهای دیگر هم بهتر است به این کمپین بپیوندند.

گفتنی است ترکیه در این زمینه از همکاری سازمان خواروبار جهانی فائو هم استفاده می‌کند.

ضایعات سویا برای ساخت بستر گربه‌ ها

استفاده از فرآورده‌های جانبی صنایع قند در تولید جونده‌کش

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم