سیستم ذخیره هیدروژن برای خنک نگه داشتن زنجیره غذایی

امتیاز دهید

یک پروژه سه ساله که توسط دانشگاه ناتینگهام راه‌اندازی شده است، فضایی برای کاربرد و ذخیره هیدروژن در زنجیره غذایی انگلستان ایجاد می‌کند. سیستم ذخیره‌سازی دو منظوره در حال توسعه است تا یک پیل سوختی را برای تامین نیازهای تبرید عملیات تجاری مواد غذایی بکار گیرد.

این فناوری می‌تواند به بهبود بهره‌وری انرژی و پایداری این گونه عملیات کمک کند  از جمله استقرار کامیون‌های یخچال‌دار  که در حال حاضر تا 60 درصد از مصرف برق را دارا هستند. سیستم ذخیره‌سازی دو منظوره از یک آلیاژ بین فلزی طراحی شده است.

انتظار می‌رود سیستم ذخیره‌سازی و استفاده از هیدروژن در حال تحول، وابستگی بخش زنجیره سرد غذایی به انرژی وارداتی را کاهش داده و پذیرش بیشتر سلول‌های سوختی هیدروژن را برای کاربردهای وسایل نقلیه سنگین تقویت کند.

به گفته سرپرست پروژه، دکتر «سانلیانگ لینگ»، هدف، توسعه فناوری‌های ذخیره‌سازی هیدروژن یکپارچه است که همزمان، آزادسازی کنترل شده این نوع گاز را برای تامین نیازهای سلول‌های سوختی و خنک‌کننده مستقیم فراهم می‌کند.

این فناوری جدید، فرصتی را برای کمک به کربن‌زدایی زنجیره سرد غذایی انگلستان از مزرعه تا چنگال را فراهم می‌کند و این امر ضروری است زیرا گرمایش و سرمایش، بیش از یک سوم از مجموعه انتشار گاز دی‌اکسید‌کربن در انگلستان را شامل می‌شود.

این فناوری، عملیات تجاری مواد غذایی را هدف قرار می‌دهد که در آن سردخانه می‌تواند مسئول 30 تا 60 درصد مصرف برق (1.2 درصد از کل انتشار CO2 در بریتانیا) باشد.

علاوه بر کارخانه‌ها و کارخانه‌های فرآوری، صنایع غذایی بریتانیا همچنین شبکه‌ای متشکل از 84000 وسیله نقلیه سنگین یخچال‌دار (HGVs) را برای حمل کالاهای فاسد شدنی اداره می‌کند.

اجرای موفقیت‌آمیز این فناوری، وابستگی زنجیره سرد غذایی بریتانیا به انرژی وارداتی را کاهش می‌دهد و تولید سلول‌های سوختی هیدروژنی در مقیاس بزرگ را برای کاربردهای HGV تسریع می‌کند.

این می‌تواند منجر به افزایش کارایی عملیاتی با کاهش هزینه‌های عملیاتی تجاری شود و به طور بالقوه بریتانیا را از نظر اقتصادی رقابتی‌تر کند.

هدف این پروژه تولید یک فناوری ذخیره‌سازی هیدروژن با کاربرد دوگانه با کارایی بالا، نوآورانه و مقرون‌به‌صرفه است که به دلیل تطبیق‌پذیری آن، می‌تواند در طیف وسیعی از فرآیندهای خنک‌کننده صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

هدف، توسعه فن‌آوری‌های ذخیره‌سازی هیدروژن یکپارچه است که به طور همزمان آزادسازی کنترل‌شده هیدروژن را برای تامین نیازهای انرژی پیل سوختی و خنک‌سازی مستقیم فراهم می‌کند.

فناوری جدید، فرصتی را برای کمک به کربن زدایی زنجیره سرد غذایی بریتانیا از مزرعه تا چنگال فراهم می‌کند. این امر ضروری است زیرا گرمایش و سرمایش بیش از یک سوم از انتشار CO2 در بریتانیا را تشکیل می دهد.

چگونه کار می‌کند؟

  • یک آلیاژ بین فلزی جدید مناسب برای سیستم ذخیره‌سازی هیدروژن با کاربرد دوگانه برای کاربردهای مختلف در زنجیره سرد مواد غذایی انگلستان فرموله و تأیید می شود.

خواص بحرانی آلیاژ شامل چگالی وزنی/حجمی هیدروژن و فشاری است که در آن هیدروژن می تواند به یک پیل سوختی در دمای خنک کننده مربوطه عرضه شود.

  •  طراحی و توسعه نمونه اولیه ذخیره هیدروژن مبتنی بر آلیاژ بین فلزی با کاربرد دوگانه. استفاده موثر از ظرفیت‌های هیدروژنی و حرارتی فروشگاه، راندمان سیستم و قدرت خنک‌کنندگی یک سیستم هیدروژنی با کاربرد دوگانه تحت شرایط عملیاتی متناسب با الزامات اپراتورهای تجاری رایج در زنجیره سرد غذایی انگلستان آزمایش خواهد شد.
  •  بررسی اپراتورهای کلیدی در صنعت حمل و نقل مواد غذایی انگلستان برای شناسایی موانع استفاده از فناوری هیدروژن برای کربن زدایی شیوه های فعلی است.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم