طرح اشتغال‌زایی پرورش ماهیان زینتی 6000 قطعه‌ای در البرز

امتیاز دهید
ماهیان زینتی - فرزانه شوقعلی
همسو با گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی و افزایش تقاضا برای نگهداری ماهیان زینتی در منزل و همچنین وجود بازار صادراتی مناسب، پرورش ماهیان ‌زینتی بعنوان شاخه ای از آبزی پروری، می تواند فرصت شغلی مناسبی برای بانوان روستایی بدلیل وجود فضاهای بدون استفاده در روستا، اشتغال آسان و وجود بازار کار و درآمد گسترده باشد.
به گزارش کافه کشاورز، به همین منظور و با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای زنان کارآفرین روستایی، در کنار حفظ تنوع زیستی این موجودات زیبا و رنگارنگ، طرح پرورش ماهیان زینتی۶۰۰۰قطعه ای از چندین گونه از خانواده گوپی ها، توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان البرز در بهمن ماه سال۹۹ در سالنی به مساحت ۱۶۰ مترمربع به صورت پرورش در وان در حومه شهرستان کرج توسط بانوی کارآفرین، خانم فرزانه شوقعلی نیری بصورت مشارکتی با خرید تجهیزات طرح توسط مدیریت ترویج استان،  به مرحله اجرا درآمده و اکنون درحال بهره برداری است.
این کسب و کار، دارای بازار صادراتی مناسب تری نسبت به ماهیان خوراکی بوده و قوانین و تعرفه های صادراتی آن آسان تر و طول دوره برگشت سرمایه تقریبا ۴ماه برآورد می شود.
لذا باتوجه به ظرفیت ۶۰۰۰قطعه تولید در وان و قیمت فروش میانگین ۳۵۰ تومان برای هر قطعه ماهی و طول دوره پرورش ۴ماهه، میزان درآمد با کسر هزینه های ثابت و جاری حدود ۲۱ میلیون تومان پیش بینی می شود.
همچنین خانم فرزانه شوقعلی، بانوی کارآفرین البرزی با تحصیلات مرتبط در آبزی پروری، ضمن همکاری با مدیریت ترویج در تدریس مباحث کسب و کار براساس الگوی lnsie, پرورش ماهی، زالو و جلبک، تمام تلاش خود را در تکمیل زنجیره تولید و فروش طرح پرورش ماهی بکار بسته و با اخذ مجوز مشاغل خانگی از سازمان جهادکشاورزی البرز و دریافت تسهیلات، قصد توسعه طرح مذکور را دارد.

دوره LNSI دوره‌ی کسب‌وکار و دریافت مهارت‌های لازم برای ایجاد و توسعه کسب‌وکار برای زنان روستایی ات، این دوره بر مفاهیمی چون خودشناسی، ایجاد و طراحی بوم کسب‌وکار و بهبود و توسعه‌ی آن تمرکز دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم