فرانسه: بیش از 500 گرم گوشت در هفته نخورید

امتیاز دهید
تولید گوشت در فرانسه - گاوداری خارجی

دامداران فرانسه می‌گویند که درخواست برای کاهش تعداد گاوها به معنای گوشت وارداتی بیشتر است و نمی‌تواند مشکل گازهای گلخانه‌ای را حل کند.

به گزارش یورونیوز، به گفته دادگاه مستقلی – Cour des Comptes که مسئول حسابرسی بودجه عمومی است، فرانسه برای انجام تعهدات مربوط به تغییرات آب ‌و هوایی باید گاوهای کمتری داشته باشد.

دولت فرانسه اخیراً از طرحی برای تسریع کاهش انتشار گازهای گلخانه ای رونمایی کرده است. این شامل کاهش 50 درصدی تا سال 2030 در مقایسه با سطوح در سال 1990 است.

در این طرح، هدفی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از کشاورزی تا حدود 20 درصد در مدت مشابه گنجانده شده است – اما هنوز جزئیاتی در مورد نحوه انجام این کار فرانسه وجود ندارد.

چرا فرانسه باید تعداد گاوهای خود را کاهش دهد؟

گمان می‌رود با داشتن 17 میلیون گاو، مزارع گاو در فرانسه تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای کشاورزی را تولید می‌کنند. به طور کلی، آنها 12 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای فرانسه را تشکیل می‌دهند.

از وزارت کشاورزی فرانسه خواسته شده است تا استراتژی خود را برای کاهش انتشار گاز متان تعریف کند که به گفته وی «لزوماً به کاهش قابل توجه گله نیاز دارد».

به گفته دادگاه، این وزارتخانه قبلاً هدف خود را برای کاهش گله های گاو از 17 میلیون به 15 میلیون تا سال 2035 و سپس 13.5 میلیون تا سال 2050 اعلام کرده است.

همچنین به گفته‌ی آن‌ها که اگر مردم به دستورالعمل‌هایی که توصیه می‌کند بیش از 500 گرم در هفته نخورید، پایبند باشند، فرانسه همچنان می‌تواند گوشت کافی برای تغذیه جمعیت خود بدون واردات تولید کند.

دامداران فرانسوی می‌گویند که کاهش تعداد گاوها در این کشور راه حلی نیست؛ انجمن گوشت فرانسه، Interbev، در بیانیه ای گفت که مزارعی که گاوها در آن چرا می‌کنند به جذب کربن و حفاظت از تنوع زیستی کمک می‌کنند.

همچنین مدعی شد که کاهش مداوم گله‌های گاو «افزایش گوشت وارداتی را تشدید می‌کند» با این پرسش که «آیا ما واقعاً آماده‌ایم تا مدل کشاورزی پایدار و حاکمیت غذایی خود را قربانی کنیم؟»

Cour des Comptes  اشاره کرد که درآمد کم و شرایط سخت کاری باعث کاهش مقیاس یا بسته شدن مزارع شده است. تعداد گاوها در فرانسه از 20.3 میلیون در سال 2000 کاهش یافته است.

دادگاه توصیه کرد که «کشاورزان در مشکل» باید غرامت دریافت کنند تا به آنها اجازه داده شود «به سایر سیستم های تولید روی‌آورند» یا «جهت حرفه‌ای را تغییر دهند».

کشاورزی احیاکننده، راهی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم