ذخیره کربن توسط شرکت کربوکالچر

امتیاز دهید
ذخیره کربن

یک شرکت فناوری آب‌و‌هوا بنام «کربو‌کالچر» بدنبال ارائه یک راه حل حذف کربن بیوچار  و ذخیره کربن به سرعت مقیاس پذیر است.

حذف کربن بیوچار، یک فناوری انتشار منفی است. این شامل تولید بیوچار از طریق تجزیه در اثر حرارت زیست توده باقیمانده و استفاده بعدی از بیوچار در خاک یا مواد بادوام است. دی اکسید کربن جدا شده توسط گیاهانی که برای تولید بیوچار استفاده می‌شوند، برای چند صد سال ذخیره می‌شود که باعث ایجاد غرق‌های کربن می‌شود.

گیاهان CO2 را از طریق فتوسنتز و انرژی خورشیدی با کارایی بی‌نظیر از جو خارج می‌کنند. این شرکت، زیست توده زباله را گرفته و آن را با استفاده از راکتورها، تبدیل می‌کند و به طور دائم، کربن را به شکل بی‌اثر و جامد به نام بیوچار ذخیره می‌کند.

این فرآیند منحصربه‌فرد، بیوچار را با کیفیت بالا برای کاربردهای کشاورزی و ساختمانی  و انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌کند و برخی از ملموس‌ترین اعتبارات کربن را در بازار ایجاد می‌کند.

فناوری Biochar ، رویکردهای طبیعی و مهندسی شده را برای حذف کربن ترکیب می‌کند، گیاهان به طور طبیعی، کربن اتمسفر را از طریق فتوسنتز جذب می‌کنند.

میلیاردها تن، زیست توده ضایعاتی و پایدار برداشت شده در جهان وجود دارد. بسیاری از این مواد را می توان به بیوچار تبدیل کرد. به همین دلیل است که IPCC پتانسیلی را برای بیوچار برای حذف دائمی تا دو گیگاتن CO2 در سال یا 20٪ از حذف کربن مورد نیاز تا سال 2100 تعیین می‌کند.

فناوری Biochar، تاکنون برای استفاده موثر از این منابع زیست توده بسیار کوچک است. به همین دلیل است که Carbo Culture فناوری Carbolysis™ خود را برای رسیدن سریع به تولید بیوچار صنعتی و مقیاس پذیر توسعه داده است.

Carbo Culture سال‌ها تجربه تحقیق و توسعه را با دو راکتور فعال در کالیفرنیا ایجاد کرده که با حمایت شورای نوآوری اروپا (EIC) و همچنین کمک مالی از طرف دولت آلمان همراه است.

پروژه‌ای بنام آلفا، یک استقرار فن‌آوری جدید جامع است که پله‌ای مهم برای رسیدن به حذف کربن در مقیاس صنعتی است.

فرآیند تبدیل زیست توده به بیوچار نیز باعث ایجاد گاز سنتز می‌شود. آن‌ها گاز سنتز را به گرمای کربن خنثی برای شبکه محلی گرمایش تبدیل می‌کنند.

«گرمایش منطقه‌ای» به این معنی است که گرما به صورت متمرکز تولید و سپس بین خانوارها توزیع می‌شود و این موضوع در اروپا متداول است و به ما اجازه می‌دهد تا الگوی گیگاتون را مقیاس‌بندی کنیم.

با آلفا، Carbo Culture فناوری خود را در مقیاس ثابت خواهد کرد و همچنین یک مدل تجاری پیچیده را با فروش اعتبار کربن، گرما و بیوچار ارائه خواهد کرد.

ارائه گرمای منفی کربن مزایای قابل توجهی خواهد داشت زیرا به نیروگاه‌ها کمک می‌کند تا کربن زدایی کنند و در عین حال امنیت انرژی بالاتری در اروپا ایجاد کنند. همه امکانات باعث ایجاد مشاغل سبز در جوامع روستایی خواهد شد.

Carbo Culture ، فرآیند خود را به عنوان یک «تبدیل فوق سریع» توصیف می‌کند که در آن، بقایای چوبی در دمای بسیار بالا به بیوکربن‌های کاربردی تبدیل می‌شوند. سپس این فرآیند، کربن را به نوعی زغال چوب که تا 1000 سال تجزیه نمی‌شود، قفل می‌کند.

علاوه بر حذف CO2 از چوب، کل فرآیند تولید این بیو کربن از ضایعات چوب، گرمای تجدیدپذیر تولید می‌کند که به معنای واقعی کلمه می‌تواند برای گرم‌کردن خانه‌ها یا به حرکت درآوردن توربین‌ها برای تولید برق استفاده شود.

محصول بیوکربن باقی مانده را می‌توان در بیومواد یا مهندسی محیط‌زیست استفاده کرد و می‌تواند جایگزین مواد آلاینده دیگر شود یا در گازسازها، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یا شاید در کشاورزی برای بهبود سلامت خاک استفاده شود.

بنابراین، استارت‌آپ دو مورد یعنی اعتبار حذف کربن و خود بیوکربن را به عنوان محصولات اصلی خود می‌فروشد.

اکثریت قریب به اتفاق دانشمندان بر این باورند که این سیاره باید همزمان انتشار CO2 را کاهش دهد و کربن را از جو حذف کند و تا سال 2050 متری به انتشار خالص صفر برسد تا گرمایش جهانی زیر 2 درجه سانتیگراد باقی بماند و اثرات فاجعه بار آب‌و‌هوایی از بین برود.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم