مدیریت و برنامه ریزی رمز موفقیتم هستند

4.2/5 - (6 امتیاز)
فاطمه روزبهانی - مدیریت و برنامه ریزی

«فاطمه روزبهانی» از سال ۹۲، فعالیت‌های خود در زمینه کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی را آغاز کرده  و مدیریت و برنامه ریزی را رمز موفقیتش می داند.

او در یک مزرعه ۷۰ هکتاری، علاوه بر کشت گندم، جو و ذرت برای دام‌های خود، با احداث ۱۵ استخر، سالانه بیش از ۳۰ تن ماهی پرورش داده و روانه بازار می‌کند.

او برای ۱۲ نفر به‌صورت ثابت و ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر به‌صورت فصلی اشتغال ایجاد کرده است. رونق بخشی به چنین زمین‌هایی که شوره‌زار هستند، همت بلند و کار جهادی می‌طلبد و فاطمه خانم با همت بلند و پشتکار به کلمه رونق تولید معنا بخشیده است.

او در گفت‌وگو با ایسنا، از سختی‌های شروع کارش می‌گوید: «زمینی که می‌بینید مثل بیابان خشک و برهوت بود، اولین اقدام ما، اصلاح خاک و شروع کشاورزی در این زمین‌ها بود، بعدها دامداری و پرورش ماهی هم اضافه کردیم.

البته تمامی فعالیت‌های کشاورزی کاملاً مدرن است، آبیاری زمین‌ها قطره‌ای است و از پساب استخرهای ماهی پس از دو تا سه بار تصفیه، برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.»

فاطمه خانم که در سال ۹۶ به‌عنوان پرواربند نمونه گوساله در استان همدان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است، توجه به دو اصل مدیریت و برنامه‌ریزی را لازمه موفقیت می‌داند.

او از زندگی شخصی خود می ‌گوید: «من چهار فرزند دارم؛ دو پسر و دو دختر. پسرم مهدی در دانشگاه علم و صنعت، رشته راه‌آهن خوانده و در همان دوران تحصیلش اختراعی ثبت کرد اما متأسفانه به‌دلیل عدم حمایت از کارش، مجبور شد اختراع خود را در یکی از دانشگاه‌های آمریکا ارائه دهد و برای ادامه تحصیل و راه‌اندازی شرکتش به آنجا مهاجرت کند و در حال حاضر نیز همانجا هم تدریس می‌کند و هم شرکت خود را دارد.»

به گفته فاطمه خانم، وحید پسر دیگرش نیز یکی از مخترعان موفق کشور است و تا به‌حال چندین اختراع را به‌ثبت رسانده است. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که فعالیت در زمینه تولید و کشاورزی هیچ صدمه‌ای به زندگی شخصی او نزده بلکه با برنامه ریزی فرزندانی با نقش‌های اجتماعی و علمی چشمگیر تربیت کرده است.

او هدف خود را تنها رسیدن به خودکفایی کشورش در زمینه کشاورزی و دامداری می‌داند و توصیه‌ای برای زنان دارد: هر کس همت، برنامه‌ریزی و مدیریت داشته باشد، می‌تواند به خواسته‌هایش هرچند کمترین مقدار باشد، دست یابد چرا که شروع همیشه از کم آغاز می‌شود.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم