در گفتگو با فاطمه کشاورز: چرا نام خوشه‌های تاک را تغییر دادید؟

امتیاز دهید
فاطمه کشاورز

قصه‌ی «فاطمه کشاورز» را قبلا در سایت‌مان با عنوان «خوشه های تاک، واقعیتی شنیدنی از دختر یک باغبان» آورده‌ایم که چگونه او توانسته بود به عنوان یک دختر باغبان، کسب‌و‌کاری برای خود راه بیندازد و موفق شود.

او به ما گفته بود که «خوشه‌ های تاک برای زندگی من مثل یک کشتی است که قرار است آرزوهایم را بار بزند و در ساحلی در همین نزدیکی‌های سه چهار سال دیگر آن را پیاده کند تا به واقعیت بپیوندند. خوشه‌های تاک یک کشتی تک سرنشین نیست، در این مسیر دیگران را هم سوار می‌کند و تجربیاتش را بی‌چشم و داشت می‌بخشد و یکی از رویاهای من این است که خوشه‌های تاک توسعه بیشتری پیدا کند و یک کسب‌وکار دخترانه که چندین و چند کارمند دختر دارد که از قضا همه‌شان هم مثل خودم دختر یک باغبان هستند، باشد.»

خوشه‌های تاک، عنوان قبلی کسب‌و‌کار فاطمه بوده که این روزها، نام کسب‌و‌کارش را تغییر داده و نام «واچینک» را انتخاب کرده است، از این رو دوباره به سراغ وی رفته‌ایم تا درباره‌ی علت این تغییر نام پرس‌و‌جو کنیم.

فاطمه کشاورز در پاسخ به این پرسش ما که چرا نام خوشه‌های تاک را تغییر دادید؟ به این اشاره می‌کند که حدود دوسال تا دو سال‌ونیم دنبال این بوده است که نام خوشه‌های تاک را به دلیل طولانی بودن عوض کند و از لحاظ برندی و فعالیت در فضای مجازی، نام مناسب‌تری را انتخاب کند.

او درباره‌ی نامناسب بودن نام خوشه‌های تاک می‌گوید که برای مثال، انگلیسی خوشه‌های تاک با حروف مختلفی قابل نوشتن است و او دنبال این بوده که اسمی را انتخاب کند که محلی، کوتاه و یک کلمه‌ای و به باغ انگور ربط داشته باشد و از لحاظ املایی به چند صورت مختلف نوشته نشود.

برای همین دنبال واژه می‌گردد و به جای خوشه‌های تاک، واچینک را انتخاب می‌کند که با مفهوم دوباه چیدن یعنی واچیدن را به ذهن متبادر می‌کند و بیشتر برای خوشه‌چینی هست و مصداق اینکه می‌گویند شلخته درو کنید تا چیزی نصیب خوشه‌چین‌ها شود هست.

در فارس، زمانی که محصول انگور چیده می‌شود زن ها دوباره به باغ سر می‌زنند و واچینک می‌کنند تا خوشه‌های جامانده را جمع کنند و محصولاتی را که واچینک کردند مال خودشان شود حال ممکن است این باغ، مال خودشان باشد یا مال باغ دیگران.

واچینک کاری هست که معمولا زن‌ها انجام می‌دهند و زن‌ها در روستا بسیار کار می‌کنند از این جهت فاطمه کشاورز می‌گوید که از انتخاب این عنوان راضی است و در این دو سال و نیم که دنبال نام مناسبی بوده است دقیقا همچنین اسمی را جستجو می‌کرده است.

در واقع، واچینک یک عنوان کوتاه، یک کلمه‌ای، مرتبط با کار زنان و باغ انگور و محلی هست.

فاطمه کشاورز، ساکن روستای دشت آزادگان در منطقه‌ی دشمن‌زیاری است که 50 تا 90 کیلومتر با شیراز فاصله دارد و حدود 50 روستا را شامل می‌شود. مردم این روستا به زبان لری صحبت می‌کنند.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

آیا فضا، مرز بعدی برای کشاورزی است؟

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

گردشگری کشاورزی چیست؟

آینده کشاورزی، کشاورزی احیاکننده است

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم