مرکز علمی کاربردی شیرین عسل تبریز را بیشتر بشناسیم

امتیاز دهید
مرکز شیرین عسل

مرکز علمی کاربردی شیرین‌ عسل در سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و فضای آموزشی ۱۲۰۰ مترمربع احداث شده و اکنون با بهره‌گیری از اساتید مجرب در گروه‌های آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این مرکز دارای ۱۳ رشته و ۴۲ مدرس بوده و تعداد دانشجویان در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر و تعداد دانش آموختگان آن نیز نزدیک ۱۱۰۰ نفر را شامل می‌شود.

مرکز علمی‌کاربردی شیرین‌عسل، دارای سایت کامپیوتر، سه آزمایشگاه تکنولوژی، میکروبیولوژی، تجزیه مواد و دارای سالن ورزشی و کتابخانه است که دانشجویان می‌توانند از تمامی قسمت‌ها استفاده کنند.

برگزاری وبینارهای پژوهشی، کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه مدت تخصصی از جمله مواردی هست که تمامی افراد از جمله فارغ التحصیلان قادر به شرکت در این دوره‌ها هستند.

بازنگری سرفصل دروس شش گرایش صنایع غذایی از جمله صنایع غذایی-شیرین سازی، صنایع غذایی-نوشیدنی‌ها، صنایع غذایی-کمپوت کنسرو، مهندسی فناوری کمپوت و کنسرو، مهندسی فناوری شیرینی و شکلات و فرآوری خشکبار توسط این مرکز برای تمامی مراکز علمی کاربردی سراسر کشور انجام گرفته و تاکنون نیز ۲۲ مقاله کنفرانس در کنفرانس‌های معتبر داخلی از سوی این مرکز ارائه و دو مقاله ISI نیز در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده است.

برگزاری کارگاه‌های مرتبط با کارآفرینی از جمله بازاریابی نسل چهارم و تدوین طرح کسب‌و‌کار،  بازدید از محیط فعالیت کارآفرینان موفق،  برگزاری جلسات مشاوره در حوزه کسب‌و‌کار در راستای ارائه خدمات مشاورهای مرتبط با کارآفرینی، برگزاری همایش‌های مرتبط با کارآفرینی نظیر استارت‌آپ محصولات غذایی سلامت محور و استارت‌آپ بیوتکنولوژی با محوریت صنایع غذایی هم‌چنین حمایت از طرح‌های برگزیده و چاپ مقالات در حوزه کارآفرینی نظیر «اهمیت تهیه طرح کسب و کار برای کارآفرینان» و «تاثیر کیفیت محتوای شبکه‌های اجتماعی بر آگاهی برند و قصد خرید با منظر از بین بردن شکاف آفلاین و آنلاین» از جمله فعالیت‌های دفتر کارآفرینی این مرکز است.

دفتر کارآفرینی و مرکز نوآوری در این مرکز، جدا از هم نیستند و امروزه عنوان مرکز کارنو که تلفیقی از مرکز نوآوری و مرکز کارآفرینی است،  مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اغلب فعالیت‌هایی که در مرکز نوآوری انجام می‌شود در راستای منتهی شدن به کارآفرینی است.

وی در خصوص تاثیر برنامه‌های ابلاغی از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی در تحقق اهداف دانشگاه‌های نسل سوم،  گفت:  پایه و اساس دانشگاه جامع علمی کاربردی بر تربیت نیروهای ماهر برای انجام کار در واحدهای صنعتی و مرتبط است.

هم‌چنین تربیت نیروهای کارآفرین از جمله رسالت اصلی این دانشگاه بوده که در این راستا، دانشگاه جامع علمی کاربردی توجه زیادی به برگزاری استارتآپ‌های تخصصی دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم