معرفی چند استارتاپ در حوزه اینترنت اشیا و رباتیک

امتیاز دهید
ربات کشاورزی و اینترنت اشیا

رایج‌ترین روند اینترنت اشیا (IoT) است که به کشاورزان امکان می‌دهد تا نیازهای محصولات و حیوانات را بهتر نظارت کنند.

اتوماسیون در آبیاری، ماشین‌آلات کشاورزی و برداشت، عملیات مزرعه را آسان‌تر می‌کند و در عین حال تلفات را به حداقل می‌رساند.

نظارت سنتی بر محصولات زراعی و مزرعه مستلزم نیروی کار، تجهیزات فیزیکی و زمان قابل توجهی است، اما اینترنت اشیا جایگزینی برای تغییر بازی ارائه می‌دهد. دستگاه‌های اینترنت اشیا، مجهز به حسگرهای متعدد، داده‌های بلادرنگ را از طریق برنامه‌های تلفن همراه، دستگاه‌های لبه یا ابزارهای دیگر جمع‌آوری و انتقال می‌دهند. این حسگرها وظایف مختلفی مانند ردیابی دمای خاک، رطوبت، دام و گیاهان را انجام می‌دهند.

اینترنت اشیا همچنین نظارت از راه دور مزرعه را ساده می‌کند و راحتی را برای کشاورزان افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، سیستم‌های آبیاری مبتنی بر اینترنت اشیا، حسگرهایی را برای آبیاری خودکار محصولات، از جمله سنسورهای تبخیر و تعرق، رطوبت خاک و بارندگی یکپارچه می‌کنند.

استارتاپ Agrila

این استارتاپ بلغاری، یک ایستگاه حسگر مبتنی بر اینترنت اشیا را توسعه می‌دهد تا سنجش پارامترهای حیاتی مانند رطوبت و دمای خاک، سرعت و جهت باد، باران، رطوبت، تابش خورشید و موارد دیگر را تسهیل کند.

این ایستگاه از انرژی خورشیدی استفاده می کند و هشدارهای بلادرنگ را از طریق موبایل یا برنامه های تحت وب ارائه می دهد. علاوه بر این، این راه‌حل نمودارها، گزارش‌ها و تحلیل‌های دقیق داده‌های حسگر را ارائه می‌دهد و کشاورزان را قادر می‌سازد تا بینش‌هایی را به روشی اقتصادی و کارآمد جمع‌آوری کنند.

Farmer’s Hive

Farmer’s Hive یک استارتاپ کانادایی است که نیاز به نظارت از راه دور فوری تجهیزات مزرعه، محصولات زراعی و اقلیم های کوچک را برطرف می کند.

این استارتاپ حسگرهای مبتنی بر اینترنت اشیا را برای گلخانه ها، مزارع خانوادگی و پرورش دهندگان میوه توسعه می دهد.

همچنین خدمات ابری را ارائه می دهد که داده ها و معیارهای دقیق اندازه گیری شده توسط این حسگرها را ذخیره می کند.

علاوه بر این، این راه‌اندازی نظارت از راه دور را در یک اکوسیستم بی‌سیم با کمک فناوری‌های ارتباطی مانند شبکه‌های 4G LTE-M، Wi-Fi یا LoRaWAN تسهیل می‌کند.

این به کشاورزان اجازه می دهد تا بینش هایی را در مورد داده های مزرعه خود دریافت کنند و مناطق مشکل را در زمان واقعی شناسایی کنند.

 رباتیک کشاورزی

کمبود نیروی کار مزرعه، به ویژه در عملیات در مقیاس بزرگ، چالش قابل توجهی برای کشاورزان ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل، استارت‌آپ‌های کشاورزی در حال توسعه ربات‌هایی هستند که برای کمک به کارهای مختلف طراحی شده‌اند.

آنها شامل عملیاتی مانند چیدن میوه، کاشت، نشاء، برداشت، بذرپاشی، سمپاشی و وجین هستند.

چنین ربات‌های کشاورزی، کارهای میدانی تکراری را خودکار می‌کنند. کشاورزان در حال استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی هوشمند از جمله تراکتورهای خودران و نیمه مستقل مجهز به فناوری هدایت خودکار برای ساده کردن برداشت و ناوبری هستند.

علاوه بر این، ربات‌ها در سیستم‌های مدیریت خودکار دام، مدیریت وظایفی مانند توزین، جوجه‌کشی، شیردوشی و تغذیه کاربرد دارند.

کشاورزان با ادغام ربات‌ها در عملیات خود، بهره‌وری کلی را افزایش داده و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهند و در نهایت کارایی کشاورزی خود را بهبود می‌بخشند.

Advanced.Farm

استارت‌آپ Advanced.Farm مستقر در ایالات متحده از فناوری رباتیک برای توسعه راه‌حل‌هایی برای برداشت مستقل و ناوبری در مزارع استفاده می‌کند.

آن‌ها ربات‌های مجهز به دوربین‌های استریو را به کار می‌گیرند تا محصولات تازه را بر اساس اندازه و رسیده بودن شناسایی و انتخاب کنند.

علاوه بر این، این استارت‌آپ گیره‌هایی را برای جدا کردن میوه از گیاهان ایجاد می‌کند. همچنین تراکتورهای خودران و سیستم‌های محرکه هیبریدی الکتریکی تولید می‌کند که کشاورزان را قادر می‌سازد تا عملیات در مقیاس بزرگ را با زمان و تلاش کمتر به صورت خودکار انجام دهند.

Nexus Robotics

استارت‌آپ کانادایی ، رباتی Le Chevre را می‌سازد که علف‌های هرز را از مزارع شناسایی و پاک می‌کند.

این ربات از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و دوربین‌ها برای تمایز بین علف‌های هرز و محصولات زراعی استفاده می‌کند.

این روش ربات را قادر می‌سازد تا علف‌های هرز را بدون آسیب رساندن به محصولات به درستی شناسایی و حذف کند.

همچنین داده‌هایی را در مورد شرایط رشد محصولات جمع‌آوری می‌کند و کشاورزان را قادر می‌سازد تا از داده‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه استفاده کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم