معرفی چند استارتاپ در حوزه داده های بزرگ و کشاورزی محیطی

امتیاز دهید
داده ها و کشاورزی محیطی کنترل شده

اکنون شرکت‌ها راه‌حل‌های تجزیه و تحلیل مزرعه را ارائه می‌کنند که به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا از داده های مزرعه به طور موثرتری استفاده کنند.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل مزرعه، بینش‌هایی را در مورد سطوح مواد مغذی خاک، اسیدیته، قلیاییت و نیازهای کود فراهم می‌کند و امکان تصمیم‌گیری مبتنی بر داده را فراهم می‌کند.

Fyllo Crop Analytics

Fyllo یک استارت آپ هندی است که از خدمات ابری برای تجزیه و تحلیل داده‌ های مزرعه استفاده می‌کند. دستگاه‌های استارت‌آپ در سراسر مزرعه برای سنجش داده‌ها و گزارش‌دهی نصب شده‌اند.

این استارتاپ، مدل‌هایی با داده‌های مزرعه بلادرنگ ایجاد می‌کند تا کشاورزان را با بینش در زمان واقعی توانمند کند.

این امر درک بهتری از نیازهای محصول، نیازهای آبیاری، آفات و بیماری‌ها را تضمین می‌کند.

این استارتاپ همچنین یک برنامه کود شخصی برای محصولات کشاورزی بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های خاک ارائه می‌دهد.

AgriData Innovations (ADI)

یک شرکت هلندی است که فناوری دوربین‌های هوشمند را برای کشاورزان گلخانه‌ای توسعه می‌دهد تا محصولات خود را بهتر نظارت و مدیریت کنند.

آن‌ها ویژگی‌های محصول را اندازه‌گیری می‌کنند، آفات و بیماری‌ها را شناسایی می‌کنند، و جوانه‌زنی بذر را تجزیه و تحلیل می‌کنند و اطلاعات مفیدی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

راه‌حل‌های یکپارچه ADI داده‌ های جمع‌آوری‌شده محصول را برای ارائه توصیه‌های عملی برای بهبود رشد، تولید و پیش‌بینی برداشت تجزیه و تحلیل می‌کنند.

بینش این استارت آپ که با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و تجسم ایجاد می‌شود، بهره‌وری و عملکرد کلی گلخانه ها را بهبود می‌بخشد.

کشاورزی محیطی کنترل شده (CEA)

الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی و شدید اغلب رویکردهای کشاورزی سنتی را مختل می‌کند. در عین حال، کشت محصولات زراعی در مناطق شهری پرجمعیت، بیابان‌های خشک یا محیط‌های چالش‌برانگیز موانع بزرگی را ایجاد می‌کند.

کشاورزی محیط کنترل شده به عنوان راه حلی برای این چالش ها ظاهر می‌شود. CEA  گیاهان را در شرایط دقیق کنترل شده شامل نور، دما، رطوبت و سطوح مواد مغذی قرار می‌دهد. این رویکرد شامل محیط‌های مختلف رشد مانند کشاورزی داخلی، کشاورزی عمودی و گلخانه‌ها می‌شود.

علاوه بر این، تکنیک‌های پیشرفته مانند هیدروپونیک و آئروپونیک، شامل کشت گیاهان بدون خاک در محلول‌های غنی از مواد مغذی یا غبار، در حال افزایش است.

تکنیک آکواپونیک، که در آن گیاهان و ماهی‌ها با هم زندگی می‌کنند، ماهی‌ها مواد مغذی را برای گیاهان تامین می‌کنند و گیاهان آب را برای ماهی‌ها تصفیه می‌کنند. روش‌های CEA خطرات آفات و بیماری‌ها را کاهش می‌دهند، عملکرد را افزایش می‌دهند و شیوه‌های کشاورزی پایدار را ایجاد می‌کنند.

OnePointOne

استارتاپ OnePointOne مستقر در ایالات متحده یک فضای کشاورزی ایروپونیک هواپیمای عمودی ایجاد می‌کند. این استارت آپ از تکنیک‌های کشاورزی عمودی برای صرفه جویی در فضا، آب و نیروی کار استفاده می‌کند.

علاوه بر این، از تصاویر فراطیفی با وضوح بالا برای تجزیه و تحلیل گیاهان در مزرعه استفاده می‌کند. این استارت آپ همچنین خدمات کشاورزی و تغذیه شخصی را به کشاورزان ارائه می‌دهد.

Baltic Freya Fogponics

استارتاپ لیتوانیایی Baltic Freya مشکلات موجود در زمینه هیدروپونیک و ایروپونیک را شناسایی می‌کند تا یک تکنیک جدید و بهبود یافته اتموپونیک را ایجاد کند.

گیاهانی که از طریق هیدروپونیک رشد می‌کنند احتمالاً به بیماری‌های ریشه مبتلا می‌شوند، در حالی که آئروپونیک اغلب چندین نازل را مستقر می‌کند. تکنیک‌های مه‌پاشی موجود ممکن است محلول غذایی را بیش از حد گرم کند یا دیسک‌های پیزوسرامیک را بشکند.

این شرکت، تولید مه بهینه را تضمین می‌کند تا محلول بیش از حد گرم نشود یا دیسک ها شکسته نشود. این امر حفظ و نگهداری و عملکرد محیطی را که گیاهان در آن رشد می‌کنند حفظ و بهبود می‌بخشد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم