نوآوری در کشاورزی و غذا و نقش حیاتی آن در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی

امتیاز دهید
نوآوری در کشاورزی

هنگامی که از چالش‌های کنونی در گرمایش جهانی صحبت می‌کنیم، با دو چالش اصلی مبارزه با تغییرات اقلیمی و افزایش تقاضا برای غذا که مکمل یکدیگرند، اما اغلب به عنوان متضاد دیده می‌شوند روبرو هستیم که در این رابطه، نوآوری در کشاورزی اهمیت پیدا می کند.

برخلاف آنچه بسیاری فکر می‌کنند، تجارت کشاورزی در دهه‌های اخیر بسیار تکامل یافته است چنانکه از طریق نوآوری در محصولات کشاورزی، شش روند اصلی در حال تغییر موقعیت بخش و بازگشایی پتانسیل تغییردهنده بازی هستند:

فناوری در مزرعه، جایگزین‌های زیستی، دسترسی به اعتبار، زنجیره تامین کارآمدتر، اجتناب از اتلاف مواد غذایی و افزایش بازارهای کربن.

زنجیره کشاورزی در حال حاضر مملو از نوآوری‌های تکنولوژیکی بوده است که زندگی کشاورزان را بهبود بخشیده، بهره‌وری را افزایش داده و مدیریت را به سطح جدیدی ارتقا داده است.

استارت‌آپ‌هایی که فناوری‌های مدیریتی را ارائه می‌کنند، در حال حاضر بیش از 24 درصد از فناوری کشاورزی در برزیل را تشکیل می‌دهند که «در مزرعه» فعالیت می‌کنند و بالاترین نرخ پذیرش توسط کشاورزان را دارند.

بنابراین فناوری کشاورزی، مجموعه‌ای از خدمات و ابزارها را ارائه می‌دهد که به تولیدکننده اجازه می‌دهد تا مسیرها را در طول برداشت، بهینه؛ کشاورزی دقیق را پیاده‌سازی کند و حتی به تجزیه‌وتحلیل خاک از راه دور دسترسی داشته باشد.

از طریق این فناوری‌ها و سایر فناوری‌های جدید، افزایش بهره‌وری بدون نیاز به زمین جدید حاصل می‌شود، این امر با کاهش استفاده از نهاده‌ها همراه است که منجر به کشاورزی پایدارتر با انتشار کمتر می‌شود.

همراه با کاهش مصرف نهاده‌ها (کودها، مواد شیمیایی) و افزایش راندمان، نهاده‌های جایگزین ظاهر می‌شوند، در عصری که به موازات حفظ خاک، آب و تنوع زیستی به دنبال بهره‌وری هستیم، نهاده‌های بیولوژیکی در حال افزایش است.

آفت‌کش‌های زیستی، راه‌حلی نوآورانه و موثر برای مبارزه با آفات برای کشاورزان کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان راهی برای کاهش محصولات شیمیایی بوده است.

با جایگزینی مواد شیمیایی، حتی تا حدی، این بخش به طور قابل توجهی اثرات منفی بالقوه خود را کاهش می‌دهد، خطر آلودگی خاک و آب را از بین می‌برد و اغلب به انعطاف‌پذیری آب‌و‌هوا کمک می‌کند.

بازارهای کربن در کنار اقداماتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، شرکت‌ها و کشاورزان به بازار جدیدی که روز به روز قدرت بیشتری به دست می‌آورد، تکیه می‌کنند.

بازار کربن، بخش مهمی از راه‌حل برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی است، از طریق حفظ، حفاظت، احیای جنگل‌ها، جذب کربن و حتی با بهره‌وری از فرآیندها، می‌توان غلظت گازهای گلخانه ای را کاهش داد و با اهداف تعیین شده در توافق پاریس همکاری کرد.

برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی، ما باید با مجموعه‌ای از اقدامات، از جمله کاهش تغییرات آب‌و‌هوایی از طریق کاهش انتشار، کارایی فرآیند و سرمایه‌گذاری در روش‌های جدید تولید کار کنیم.

علاوه بر این، جستجوی مداوم برای بهترین شیوه‌ها و تمرکز بر تاب‌آوری و سازگاری با آب و هوا ضروری است. روش‌های مختلف مشارکت در مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی روندهایی که در بالا توضیح داده شد به سه روش مختلف به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند:

فن‌آوری‌هایی که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را فراهم و به صفر خالص کمک می‌کند؛ فنآوری‌هایی که به سازگاری با آب‌و‌هوا و انعطاف‌پذیری کمک می‌کنند و فناوری‌های کربن منفی که کربن را جذب یا ذخیره می‌کنند.

آیا فضا، مرز بعدی برای کشاورزی است؟

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

آینده کشاورزی، کشاورزی احیاکننده است

کشاورزی در اقیانوس با «گرین‌ویو»

آیا کشت برنج بصورت هیدروپونیک، اقتصادی است؟

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم