کشاورزی در اقیانوس با گرین‌ ویو

1/5 - (1 امتیاز)
کشاورزی در اقیانوس - کشت جلبک - گرین ویو

ماموریت شرکت گرین ویو (Greenwave) ارائه آموزش، ابزار و سایر پشتیبانی‌ها به شبکه‌ای متشکل از ده‌هزار کشاورز اقیانوسی احیاکننده است که ماهیگیران، جوامع بومی ساحلی و کسانی که مستقیماً تحت‌‌تأثیر تغییرات آب‌و‌هوایی قرار گرفته‌اند، در اولویت قرار می‌دهد.

شکوفه‌های جلبکی یکی از منابع رایج کف‌های غلیظ دریا هستند، وقتی شکوفه‌های بزرگ جلبک‌ها در سواحل فرو می‌روند، مقدار زیادی ماده جلبکی در حال پوسیدگی اغلب به ساحل می‌آیند و زمانی که مواد آلی توسط موج‌سواری تولید می‌شوند، کف دریا تشکیل می‌شود.

در این میان، یک شرکت به نام گرین ویو به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، هدف 10 ساله‌ای جهت ارائه آموزش، ابزار و پشتیبانی برای 10000 کشاورز اقیانوسی احیاکننده برای تسریع کاشت 1 میلیون هکتار و تأثیرات اقتصادی و آب‌و‌هوایی معنادار دارد، همچنین این مجموعه، بیش از 8000 نفر در لیست انتظار و درخواست راه‌اندازی مزارع در بیش از 100 کشور را پیش‌رو دارند.

سیستم کشاورزی احیاکننده اقیانوسی، ترکیبی از جلبک دریایی و صدف دریایی را پرورش می‌دهد که در عین حذف کربن و بازسازی اکوسیستم های صخره، به ورودی صفر نیاز دارند.

بنیانگذار گرین ویو، نزدیک به 20 سال است که اقیانوس را کشاورزی می‌کند، «برن اسمیت» قبلا یک ماهیگیر تجاری بوده است. در گرین‌ویو، یک مرکز کشاورزی اقیانوس وجود دارد که بصورت آنلاین از بذر تا فروش از کشاورزان پشتیبانی می‌کند.

این پلتفرم شامل یک جعبه ابزار کشاورزی احیاکننده اقیانوس برای ارائه ابزار و شبکه دانش به کشاورزان برای برنامه‌ریزی، مجوز و راه‌اندازی مزارع است، یک مرکز اجتماعی که در آن مردم می‌توانند برای گسترش مزارع خود با یکدیگر همکاری کنند.

از زمان راه اندازی اولین برنامه آموزشی منطقه‌ای آن‌ها در سال 2017، گرین ویو توانسته است بیش از 900 کشاورز و تکنسین جوجه‌کشی در حال ظهور را آموزش داده و از آنها حمایت کند.

گرین ویو یکی از بزرگترین کارخانه‌های جوجه‌کشی کلپ را در ایالات متحده اداره می‌کند و اکثر بذرهای کلپ را برای کشاورزان در جنوب نیوانگلند پرورش می‌دهد.

آن‌ها از امکانات خود برای پخش آموزش‌های زنده برای تکنسین‌های جوجه‌کشی در سراسر کشور و انجام تحقیقات پیشرفته در مورد اسپورسازی القایی و انعطاف‌پذیری آب‌و‌هوای کلپ استفاده می‌کند.

کلپ‌ها، جلبک‌های دریایی بزرگ قهو‌ه‌ای هستند و حدود 30 جنس مختلف دارند. کلپ یک گیاه نیست – یک هتروکنت است، یک گروه کاملاً نامرتبط از موجودات. کلپ در «جنگل‌های زیر آب» (جنگل‌های کلپ) در اقیانوس‌های کم عمق رشد می‌کند و تصور می‌شود که در میوسن، 5 تا 23 میلیون سال پیش ظاهر شده است.

موجودات زنده به آب غنی از مواد مغذی با دمای بین 6 تا 14 درجه سانتیگراد (43 تا 57 درجه فارنهایت) نیاز دارند، آنها به دلیل نرخ رشد بالای خود شناخته می‌شوند و می‌توانند به سرعت نیم متر در روز رشد کنند و در نهایت به 30 تا 80 متر (100 تا 260 فوت) برسند.

در طول قرن نوزدهم، کلمه‌ی «کلپ» ارتباط نزدیکی با جلبک‌های دریایی داشت که می‌توانستند برای بدست آوردن خاکستر سودا (عمدتا کربنات سدیم) سوزانده شوند. کلمه‌ی کلپ نیز مستقیماً برای اشاره به این خاکسترهای فرآوری شده استفاده می‌شد.

زنان کارآفرین در کشاورزی را بشناسیم

با جدیدترین کسب و کارهای کشاورزی آشنا شوید

معرفی چند تولیدکننده دستگاه کشاورزی در خانه

آیا فضا، مرز بعدی برای کشاورزی است؟

آموزش کاشت زعفران در منزل از لحظه‌ی خرید پیاز زعفران تا گلدهی (به‌صورت گام به گام)

گردشگری کشاورزی چیست؟

آینده کشاورزی، کشاورزی احیاکننده است

کشاورزی در اقیانوس با «گرین‌ویو»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم