همایش «مدیریت پرورش گاو شیری» برگزار می‌شود

5/5 - (1 امتیاز)
عکس کارتونی از گاو شیری

انجمن علمی دانشجویی علوم دامی دانشگاه شهرکرد و اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علوم دامی و صنایع غذایی ایران همایش  مدیریت پرورش گاو شیری  را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این همایش طی روزهای دوم تا پنجم مرداد برگزار می‌شود و مباحثی همچون «مدیریت تنش گرمایی و سرمایی»، «مدیریت انبار خوراک»، «پنومونی و اسهال در گوساله»، «تب برفکی»، «ورم پستان و لکوز»، «مدیریت دوره خشکی»، «مدیریت دوره انتقال»، «مدیریت تلیسه»، «مدیریت اپیدمیولوژیک بیماری‌های واگیر نشخوارکنندگان»، «جیره‌نویسی» و «کیفیت بهداشتی شیرخام» در آن مطرح خواهد شد.

دکتر نصرالله پیرانی، دکتر اسدالله تیموری یانسری، مهندس فاطمه کرمی، دکتر اسدالله تیموری یانسری، دکتر رضا قاهری، دکتر سیامک قضایی، دکتر سعید سروری، دکتر هادی ابراهیمی، پروفسور غلامرضا قربانی، دکتر احسان محجوبی، دکتر حسین صالحی، دکتر ابوالقاسم اوحدی حائری، دکتر محمد اسدی و دکتر نصرالله پیرانی سخنرانان این همایش هستند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه @anjomane_olome_damisku پیام دهند یا با شماره ۰۹۹۱۴۴۷۱۸۴۵ تماس بگیرند.

تعدادی زمینه کلیدی برای بهبود مدیریت باروری در گاوها وجود دارد که شامل انتخاب ژنتیکی (از جمله فنوتیپ های بهبود یافته برای استفاده در برنامه‌های اصلاح نژاد)، مدیریت تغذیه (از جمله مدیریت گاو در حال گذار)، کنترل بیماری‌های عفونی، مدیریت باروری، تخمک‌گذاری/همگام سازی فحلی و تشخیص سریع وضعیت باروری است.

علاوه بر بهبود روندهای ژنتیکی برای باروری، تحولات آتی متعدد دیگری در آینده نزدیک محتمل است که شامل توسعه فنوتیپ‌های باروری جدید که ممکن است در شیر قابل اندازه‌گیری باشد.

مدیریت سلامت گله‌های شیری در حال گذراندن دوره‌ای از تغییرات اساسی در سراسر جهان است. محرک‌های این تغییر بسیار زیاد است و شامل افزایش گسترده فناوری‌ها برای کمک به این مدیریت است.

به عنوان مثال ایرلند برنامه‌های بلندپروازانه ای برای افزایش تولید لبنیات تا 50 درصد دارد، این باید با ترکیبی از افزایش اندازه گله و تولید شیر بیشتر در هر گاو محقق شود.

در اروپا، اندازه و تعداد گله‌های شیری عمدتاً از سال 1984 تا 2015 ثابت بوده است. از آوریل 2015، سهمیه‌ها برداشته شده و فرصتی برای توسعه فراهم شده است، این احتمالاً به شکل افزایش تولید گاو و افزایش در تولید گاو است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم