هیدروپونیک و تغییر سیستم غذایی /برای تغییر جهان، با تغییر خود شروع کنید

امتیاز دهید
زنی در گلخانه

«ماریون سوردوا» و «نیکلاس سارله»، یک زوج فرانسوی-آرژانتینی هستند که علاقه زیادی به هیدروپونیک و تغییر سیستم غذایی دارند. آن‌ها نمونه‌ی کامل این ضرب‌المثل هستند که «برای تغییر جهان، با تغییر خود شروع کنید.»

این زوج، در سال 2013، اولین گلخانه هیدروپونیک خود را برای اهداف آموزشی راه‌اندازی کردند. ماریون، مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بین‌الملل را داراست و شغل قبلی او، برنامه‌ریزی تبلیغاتی/رسانه‌ای بوده است، گلخانه‌‌ی هیدروپونیک آن‌ها، عدم تمایل اولیه سرآشپزهای رستوران‌های منطقه، به سرعت، به شهرت رسید و طرفدارانی به دست آورد.

اکنون او در طول سال، عرضه فراوانی از گوجه‌فرنگی و سبزی را تولید می‌کند. او میزبان رویدادهایی برای سرآشپزهای کلاس جهانی است که یافتن آنها در این منطقه دشوار است.

ماریون در مورد انگیزه کشاورزی‌اش می‌گوید: « ما احساس می‌کردیم که باید زندگی‌مان، روش کار، رابطه‌مان با طبیعت و شیوه‌ی تغذیه‌مان را تغییر دهیم. وقتی در مورد هیدروپونیک مطالعه کردیم، بخش گمشده‌ای از پازل، بخش «مدرن» کشاورزی را داشتیم که به دنبال آن بودیم. هنوز چیزهای زیادی برای کشف در این زمینه وجود دارد و ما می‌توانیم با این نوع روش به افراد زیادی کمک کنیم. این تصمیم خیلی سریع و به نوعی خودجوش گرفته شد.»

آن‌ها با  گذراندن دوره آموزشی کوچک هیدروپونیک در آرژانتین، تماشای ویدئو در یوتیوب و خواندن کتاب توانستند دانش لازم را در زمینه‌ی گلخانه هیدروپونیک بدست آوردند.

مردم فرانسه فکر می‌کنند که محصولات هیدروپونیک، بی‌مزه و غیرمحیطی هستند، آن‌ها، تمام تلاش خود را می‌کنند تا به مردم نشان دهند که می‌توان محصولات بسیار خوشمزه‌ای داشت.

آن‌ها درباره‌ی معنای کشاورزی می‌گویند: « اینکه یک بذر را برداریم و بتوانیم بهترین گیاه را از آن بسازیم، همچنین حفظ گونه‌های کمیاب برای نسل‌های بعدی است، ریشه‌ها در آبی می‌نشینند که حاوی ریزمغذی‌ها است.»

«اغلب مردم از اینکه ما گیاهان را یکی یکی برداشت می‌کنیم تعجب می‌کنند، آنها فکر می‌کنند ماشین این کار را انجام می دهد. کاش می‌توانستند عشق و علاقه کشاورز را در کارشان ببینند، این کارخانه پلاستیک نیست، درباره حیوانات یا گیاهان است، عشق وجود دارد.»

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم