وبینار داستان پردازی با داده‌ها/ تجسم داده چیست؟

امتیاز دهید
داستان پردازی داده ها

وبینار داستان پردازی با داده‌ها برای مدیران توسط آکادمی سحاب با تدریس میثم طاهر، مدیرمسئول سکان در 20مردادماه از ساعت 11 تا 13 برگزار می‌شود.

در این دوره به این موضوع پرداخته می‌شود  که چگونه داده‌ها نمایش داده شود و مخاطبِ هدف با آن رابطه برقرار کند و بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد، چگونه از داده‌ها داستانی جذاب و قانع کننده می‌شود روایت کرد که برای اقدامات بعدی الهام بخش باشد.

شما در این دوره یاد می‌گیرید:

  • چگونه گزارش‌هایی تهیه کنید که پیام شما موثرتر منتقل شود.
  • آشفتگی‌های داده هایتان را بشناسید و آن را کم کنید.
  • از چه نموداری برای انتقال چه پیامی استفاده کنید.
  • چگونه توجه مخاطب را به مهمترین قسمت‌های داده خود معطوف کنید.
  • مانند یک طراح فکر کنید و از مفاهیم طراحی در مصورسازی داده ها استفاده کنید.

برای ثبت نام به سایت ایوند مراجعه کنید.

تجسم داده چیست؟

تجسم داده‌ها، نمایش داده‌ها از طریق استفاده از گرافیک‌های رایج مانند نمودارها، اینفوگرافیک‌ها و حتی انیمیشن‌ها است. این نمایش‌های بصری اطلاعات، روابط پیچیده داده‌ها و بینش‌های مبتنی بر داده را به شیوه‌ای که به راحتی قابل درک است را برقرار می‌کنند.

تجسم داده‌ها را می‌توان برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار داد و مهم است که توجه داشته باشید که فقط برای استفاده توسط تیم‌های داده محفوظ نیست. مدیریت همچنین از آن برای انتقال ساختار و سلسله مراتب سازمانی استفاده می‌کند در حالی که تحلیلگران و دانشمندان داده از آن برای کشف و توضیح الگوها و روندها استفاده می‌کنند.

کسب‌و‌کار هاروارد (پیوند خارج از IBM) تجسم داده‌ها را به چهار هدف کلیدی دسته‌بندی می‌کند: تولید ایده، تصویرسازی ایده، کشف بصری و داده‌های روزمره.

ایده‌پردازی

تجسم داده‌ها معمولاً برای تحریک تولید ایده در بین تیم‌ها استفاده می شود. آنها اغلب در طول طوفان فکری یا جلسات تفکر طراحی در شروع یک پروژه با حمایت از مجموعه دیدگاه‌های مختلف و برجسته‌کردن نگرانی‌های مشترک گروه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حالی که این تجسم‌ها معمولاً صیقل‌نشده و پالایش‌نشده هستند، به ایجاد شالوده در پروژه کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که تیم با مشکلی که به دنبال حل آن برای سهامداران کلیدی هستند، هماهنگ است.

تصویرسازی ایده

تجسم داده‌ها برای تصویرسازی ایده به انتقال یک ایده مانند تاکتیک یا فرآیند کمک می‌کند و معمولاً در محیط‌های یادگیری مانند آموزش‌ها، دوره‌های صدور گواهینامه، مراکز برتر استفاده می‌شود، اما همچنین می‌تواند برای نشان دادن ساختارها یا فرآیندهای سازمان، تسهیل ارتباط بین افراد مناسب برای وظایف خاص استفاده شود.

مدیران پروژه اغلب از نمودارهای گانت و نمودارهای آبشاری برای نشان دادن جریان کار استفاده می‌کنند. مدل‌سازی داده همچنین از انتزاع برای نمایش و درک بهتر جریان داده در سیستم اطلاعاتی یک شرکت استفاده می‌کند و درک روابط در پایگاه داده یا انبار داده را برای توسعه‌دهندگان، تحلیلگران کسب‌وکار، معماران داده و دیگران آسان‌تر می‌کند.

کشف بصری

اکتشاف بصری و داده‌های هر روز بیشتر با تیم‌های داده همسو می‌شوند. در حالی که کشف بصری به تحلیلگران داده، دانشمندان داده و دیگر متخصصان داده کمک می‌کند تا الگوها و روندها را در یک مجموعه داده شناسایی کنند، هر روز داده‌ها پس از یافتن بینش جدیدی از داستان سرایی بعدی پشتیبانی می‌کنند.

تجسم داده‌ها

تجسم داده ها گامی مهم در فرآیند علم داده است که به تیم‌ها و افراد کمک می‌کند تا داده ها را به طور مؤثرتری به همکاران و تصمیم گیرندگان منتقل کنند. تیم‌هایی که سیستم های گزارش‌دهی را مدیریت می‌کنند، معمولاً از نماهای قالب تعریف شده برای نظارت بر عملکرد استفاده می‌کنند.

با این حال، تجسم داده‌ها به داشبوردهای عملکرد محدود نمی‌شود. به عنوان مثال، در حالی که متن کاوی، یک تحلیلگر ممکن است از یک کلمه ابری استفاده کند تا مفاهیم کلیدی، روندها و روابط پنهان را در این داده‌های بدون ساختار به تصویر بکشد. متناوبا، آنها ممکن است از یک ساختار گراف برای نشان دادن روابط بین موجودات در یک نمودار دانش استفاده کنند.

روش‌های مختلفی برای نمایش انواع مختلف داده‌ها وجود دارد و مهم است که به خاطر داشته باشید که این مجموعه مهارتی است که باید فراتر از تیم اصلی تجزیه و تحلیل شما باشد.

انواع تجسم داده‌ها

اولین شکل تجسم داده‌ها را می‌توان در مصریان قبل از قرن هفدهم جستجو کرد که عمدتاً برای کمک به ناوبری استفاده می‌شد.

با گذشت زمان، مردم از تجسم داده‌ها برای کاربردهای گسترده‌تر، مانند رشته‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی استفاده کردند.

داشبوردها ابزارهای مؤثری برای تجسم داده‌ها برای ردیابی و تجسم داده‌ها از منابع داده‌های متعدد هستند که تأثیرات رفتارهای خاص یک تیم یا یک تیم مجاور را بر عملکرد ارائه می‌دهند. داشبوردها شامل تکنیک‌های رایج تجسم هستند، مانند:

جداول: شامل سطرها و ستون‌هایی است که برای مقایسه متغیرها استفاده می‌شود. جداول می توانند اطلاعات زیادی را به صورت ساختاریافته نشان دهند، اما همچنین می‌توانند کاربرانی را که صرفاً به دنبال روندهای سطح بالا هستند تحت تأثیر قرار دهند.

نمودار دایره‌ای و نمودار میله‌ای انباشته: این نمودارها به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند که بخش‌هایی از یک کل را نشان می‌دهند. آنها یک راه ساده برای سازماندهی داده‌ها و مقایسه اندازه هر جزء با یکدیگر ارائه می‌دهند.

نمودارهای خطی و نمودارهای منطقه: این تصاویر با رسم یک سری نقاط داده در طول زمان، تغییر را در یک یا چند کمیت نشان می‌دهند و اغلب در تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌شوند.

نمودارهای خطی از خطوط برای نشان دادن این تغییرات استفاده می‌کنند، در حالی که نمودارهای ناحیه، نقاط داده را با پاره‌خط‌ها متصل می‌کنند، متغیرها را روی هم قرار می‌دهند و از رنگ برای تمایز بین متغیرها استفاده می‌کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم