وبینار «دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میراث جهانی» برگزار می‌شود

امتیاز دهید
مردی در طبیعت در حال گردش و گردشگری

کارگاه‌های آموزشی با عنوان « دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میراث جهانی»، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 6 و 7 مهرماه توسط باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو (SCTC) از ساعت 10 تا 12:30 برگزار می‌شود.

این وبینار در ادامه برنامه افتتاحیه مراسم نکوداشت روز جهانی گردشگری 1400 است که در پنجم مهرماه از ساعت 15 الی 18:30 با سخنرانی حجت‌الله ایوبی – دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو – ایران، جعفر جعفری – پروفسور دانشگاه ویسکانسین آمریکا، محمدرضا مجیدی – رییس کل باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو، علی‌اصغر شالبافیان – معاون گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حمید ضرغام بروجنی – استاد دانشگاه علامه طباطبایی و پروین داداندیش – رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

شرکت‌کنندگان با حضور موفق در این کارگاه‌ها، امکان دریافت گواهی کمیسیون ملی یونسکو – ایران را خواهند داشت.

برای شرکت در این وبینار وارد این لینک شوید.

گردشگری همچنین می تواند نقش مثبتی در کمک به ایمن سازی آینده بسیاری از مکان های میراث جهانی در شرایط آب و هوایی در حال تغییر داشته باشد.

گردشگری به میراث جهانی توانایی برآوردن الزامات کنوانسیون برای «ارائه» ویژگی‌های میراث جهانی و همچنین ابزاری برای تحقق منافع اجتماعی و اقتصادی از طریق استفاده پایدار را ارائه می‌دهد.

گردشگری میراث فرهنگی به دلایل مختلف مهم است. تأثیر مثبت اقتصادی و اجتماعی دارد، هویت را تثبیت و تقویت می کند، به حفظ میراث فرهنگی کمک می کند، با فرهنگ به عنوان ابزاری هماهنگی و تفاهم بین مردم را تسهیل می کند، از فرهنگ حمایت می کند و به نوسازی گردشگری کمک می کند.

یکی از تاثیرگذارترین راه هایی که گردشگری می تواند از میراث فرهنگی محافظت کند، توانمندسازی جامعه است. این زمانی اتفاق می افتد که گردشگران در مورد تاریخ و سنت های جامعه محلی آموزش ببینند و به نوبه خود آن جامعه انسجام و احساس غرور قوی تری را در آن تاریخ فرهنگی احساس کند.

تفاوت عمده بین گردشگری فرهنگی و گردشگری میراثی در موقعیت مکانی آن نهفته است. به طور خاص، گردشگری فرهنگی بیشتر در مناطق شهری متمرکز است در حالی که گردشگری میراث عمدتاً در مناطق روستایی قرار دارد. روند فعلی تأثیرگذار بر این حوزه، ویژگی شهری میراث فرهنگی را توضیح می دهد.

جوامعی که برای گردشگری میراثی برنامه ریزی می کنند تا توسعه اقتصادی را تقویت کنند، باید بر چندین عنصر مهم تمرکز کنند: (1) ساکنان محلی. (2) بازدید کننده؛ (3) مکان و (4) اصول توسعه گردشگری. برنامه ها و استراتژی های توسعه گردشگری موثر به چیزی بیش از یک کمپین تبلیغاتی دیگر نیاز دارند. آنها نیاز به درک کامل بازدیدکننده دارند و به وضوح درک می کنند که «محلی ها» بسیار مهم هستند.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم