کارگاه آنلاین «مقدمه‌ای بر لارودرمانی» برگزار می‌شود

امتیاز دهید
لارودرمانی

انجمن علمی دانشجویی بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی ایلام کارگاه آنلاین «مقدمه‌ای بر لارودرمانی» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این کارگاه با تدریس دکتر کامران اکبرزاده ـ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوشنبه ۲۱ تیر ساعت ۲۱ برپا می‌شود.
علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره واتساپ ۰۹۰۲۹۲۵۵۶۰۶ پیام دهند.
قبل از پیشرفت علم پزشکی به شکل امروزه که انواع داروهای شیمیایی برای درمان انواع بیماری ها وجود دارد، از روش‌های گیاه درمانی و سنتی استفاده می شد. امروزه نیز در هر کجا که روش های موجود برای درمان بیماری‌ها پاسخگو نباشد، برخی از پزشکان ترجیح می دهند تا از روش‌های سنتی برای درمان آن بیماری استفاده کنند.
یکی از این روش ها که امروزه نیز از آن استفاده می‌کنند، روش درمان زخم‌های عفونی با استفاده از لارو درمانی است که در آن بافت های مرده (نکروز) حذف و درمان می شود. این روش درمان برای بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی نیز کاربرد دارد.

هنگامی که پزشکی مدرن، شکست می‌خورد، اغلب از درمان‌های باستانی ایده بگیرید. استفاده درمانی از لارو مگس برای جداسازی بافت نکروزه که به عنوان لارو درمانی، درمان دبریدمان حشره یا جراحی زیستی نیز شناخته می‌شود، به آغاز تمدن برمی‌گردد. علی‌رغم اینکه به طور مکرر به دلیل عدم تحمل بیمار نسبت به درمان مورد توجه قرار می‌گیرد، عمل لارو درمانی به دلیل کارایی، ایمنی و سادگی آن در سراسر جهان در حال افزایش است.

نشانه‌های بالینی برای درمان لارو متفاوت است، اما، به ویژه، زخم‌های آلوده به باکتری‌های مقاوم به چند دارو و وجود بیماری‌های همراه قابل توجهی است که مانع مداخله جراحی می‌شود.

مگس‌هایی که اغلب در لارودرمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، کالیفوریدهای اختیاری هستند و مگس سبز بطری (Lucilia sericata) پرمصرف‌ترین گونه است. این مرور تاریخچه جالب و آشفته لارو درمانی را از مبدأ تا به امروز، از جمله مکانیسم‌های عمل و شواهد برای کاربردهای بالینی آن، خلاصه می‌کند. همچنین مسیرهای تحقیقاتی آینده را بررسی می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم