گیاه پوششی شاهی و تولید بیودیزل

امتیاز دهید
گیاه پوششی شاهی

یکی از روش‌هایی که کشاورزان می توانند در حفاظت از خاک سهیم باشند، استفاده از گیاه پوششی است. اینها به عنوان محصولات کشت شده برای حفاظت و غنی‌سازی خاک تعریف می‌شوند.

خاک یک موجود زنده است. زندگی را از طرق مختلف حفظ می‌کند و نقش حیاتی در تامین غذا، سوخت، فیبر و سرپناه برای ما ایفا می‌کند.

بنابراین، مهم است که به این فکر کنیم که چه کاری می‌توانیم برای محافظت از این منبع باورنکردنی برای نسل حاضر و نسل‌های آینده انجام دهیم.

مزایای استفاده از محصولات پوششی در زمین‌های کشاورزی دهه‌هاست که شناخته شده است. با این حال، کل سطح زیر کشت استفاده از این محصولات بسیار کم است. دلیل اصلی آن این است که محصولات پوششی معمولاً سود مالی ندارند، بنابراین اجرای این منبع بزرگ برای مزارع پرهزینه است.

گیاه پوششی شاهی (Pennycress ) فاصله بین برداشت را برای یک سال تا کاشت در سال دوم پر می‌کند. در حالی که رشد می‌کند، به طور فعال، مزایایی مانند سایر محصولات پوششی ارائه می‌دهد.

این گیاه، خاک را در برابر فرسایش، شستشوی مواد مغذی و علف‌های هرز اوایل فصل محافظت می‌کند. همچنین به عنوان یک گزینه جذاب برای گرده‌افشان‌ها در اوایل بهار که گل‌های دیگر کمیاب هستند عمل می‌کند.

در حالی که شاهی به عنوان یک پوشش زنده در زمین‌های زراعی در غیر این صورت برای آیش عمل می‌کند، دانه‌های غنی از روغن نیز تولید می‌کند.

این محصول پس از کاشت به حداقل مواد مغذی اضافی نیاز دارد و دانه‌های آن را می‌توان برداشت و فروخت تا حاشیه نقدی سودآوری ایجاد کند.

هر جریب شاهی، پتانسیل تولید 50 تا 100 گالن روغن را دارد. روغن شاهی را می‌توان به دیزل تجدیدپذیر یا بیودیزل تبدیل کرد.

  • با این حال، روغن تنها یکی از موارد متعدد استفاده از شاهی است. از این محصولات همچنین می‌توان برای ساخت پلاستیک‌های زیستی استفاده کرد و منبع ارزانی از پروتئین های گیاهی است.
  • با زیرساخت مناسب و بهینه‌سازی زنجیره تامین، استفاده از شاهی به عنوان یک محصول پوششی و پس از برداشت می‌تواند سود مزرعه را برای کشاورزان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. به همین دلیل، شاهی را «محصول پوششی نقدی» نامیده‌اند!
  • شاهی در زمستان بسیار مقاوم است. این می‌تواند بارش برف و پوشش برف و دمای شدید 30 درجه فارنهایت را با حداقل آسیب تحمل کند.
  • به طور معمول، شاهی در طول پاییز کاشته می‌شود و قبل از رسیدن برف سنگین و دمای سرد تا مرحله گل سرخ رشد می‌کند.
  • سپس در بیشتر زمستان در زیر برف، خواب می‌ماند تا برف در بهار آب شود. هنگامی که دما گرم می‌شود، شاهی به مرحله زایشی چرخه زندگی خود می‌رسد، گل و دانه می‌دهد.
  • این دانه را می‌توان در حالت فعلی برای روغن برای سوخت‌های زیستی تجدیدپذیر برداشت و فشرده کرد.
  • همچنین پتانسیل تبدیل شدن به یک محصول روغن خوراکی مانند روغن کانولا را با کمک اصلاح نباتات داراست.
  • به عنوان یک گیاه پوششی، شاهی می‌تواند نقش قدرتمندی در احیای تنوع زیستی خاک در مزرعه ایفا کند.
  • کاشت گیاهان پوششی در خارج از فصل یکی از روش‌های کشاورزی است که به جذب بیشتر کربن خاک و تبدیل آن به مواد آلی خاک کمک می‌کند.
  • علاوه بر روغن سویا، تولیدکنندگان بیودیزل ایالات متحده احتمالاً برای دستیابی به هدف جاه‌طلبانه 6 میلیارد گالن در ایالات متحده تا سال 2030 به گزینه‌های بیشتری برای دانه‌های روغنی نیاز خواهند داشت.
  • پنی کرس پتانسیل بسیار زیادی در حوزه تشدید کشاورزی پایدار دارد، به طوری که کشاورزان از همان مقدار زمین برای بازده بیشتر استفاده می‌کنند و در عین حال به سود مزرعه کشاورز، حفاظت از محیط زیست و ارتقای سلامت خاک کمک می‌کنند.

از کاشت تا پالت سازی، زنجیره تولید صنوبر صومعه سرا

مزایای اقتصادی کشت کینوا، ابرغذای جهانی

حضور پررنگ چین در کشت و برداشت فلفل چیلی پاکستان

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم