تکمیل زنجیره تولید آبزیان در چهارمحال و بختیاری

امتیاز دهید
تولید آبزیان

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تکمیل زنجیره تولید آبزیان خبر داد و تصریح کرد: «این تعداد واحد تولید خوراک صنعت آبزی‌پروری، نقش مهمی در ارتقای بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی دارند.»

به گزارش ایرنا، کرمی افزود: « ۱۵ واحد فعال در چهارمحال و بختیاری سالیانه بیش از ۲۷۰ هزار تُن خوراک ماهی تولید می‌کنند که این بیش از ۴۰ درصد خوراک آبزیان سردآبی کشور است و علاوه بر تامین نیاز مزارع پرورش ماهی استان، خوراک آبزیان ۲۶ استان دیگر کشور را نیز تامین می‌کنند.»

وی با بیان اینکه تنها واحدهای صادرکننده بخش صنایع کشاورزی استان ،واحدهای تولید خوراک آبزیان است، تصریح کرد: «خوراک آبزیان تولیدی در استان علاوه بر تامین نیاز داخل به کشورهای همسایه، اروپایی و آسیای میانه نیز صادر می‌شود.»

به گفته کریمی، این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا، تولید ۱۵درصد از ماهیان سردآبی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است که  فعالیت بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوضه سرشاخه‌های رودخانه کارون قرار دارد.

پودر ماهی از ماهی‌های صید‌شده برای مصرف انسان، مانند ماهی آزاد و تن و از ماهی‌هایی که به طور خاص برای غذا صید می‌شوند، مانند شاه ماهی، منهادن و پولاک درست می‌شود.

در ایالات متحده، منهادن ماهی است که بیشتر برای پودر ماهی استفاده می‌شود.

هر چه یک نمونه خاص از غذای ماهی دارای رطوبت بیشتری باشد، کیفیت آن به راحتی کاهش می‌یابد. غذاهای خشک بسته به گونه‌هایی که برای تغذیه طراحی شده‌اند به صورت گلوله، چوب، پولک، قرص، گرانول و ویفر نیز در دسترس هستند.

ماهی‌ها را می‌توان با توجه به نوع غذایی که در شرایط طبیعی ترجیح می‌دهند به چهار دسته اصلی گیاهخواران، تغذیه‌کننده‌های ریزه، گوشتخواران و همه چیزخواران تقسیم کرد، گیاهخواران مستقیماً از گیاهان سبز تغذیه می‌کنند که منبع اصلی تمام انرژی غذایی هستند.

یک فرمول ساده که به طور سنتی برای تغذیه ماهی‌های زینتی در استخرها استفاده می‌شود، شامل مخلوطی از 30 درصد جو یا گندم آسیاب شده و فرآوری شده و 50 درصد پودر ماهی است.

راه‌اندازی نخستین واحد صنعتی خوراک ماهیان زینتی کشور در قزوین

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم