آنفلوانزای پرندگان، دردسر صنعت گوشت آمریکا

امتیاز دهید
آنفلوانزای پرندگان

بیش از 52.3 میلیون پرنده در 46 ایالت آمریکا (بیشتر مرغ و بوقلمون) در مزارع تجاری برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان کشته شده‌اند. پس از نبراسکا با 15.5 میلیون پرنده کشته شده، آیووا در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، در اکثر موارد شیوع آنفولانزای پرندگان در گذشته، ویروس تا حد زیادی در طول تابستان از بین ‌می‌رفت، اما نسخه امسال راهی برای ماندگاری پیدا کرده و در پاییز امسال با کشته شدن بیش از 6 میلیون پرنده در سپتامبر، شروع به تجدید حیات کرده است.

این ویروس عمدتاً توسط پرندگان وحشی هنگام مهاجرت به سراسر کشور آمریکا منتقل می‌شوند، پرندگان وحشی اغلب می‌توانند ناقل این بیماری بدون نشان دادن علائم باشند،  ویروس از طریق مدفوع یا ترشحات بینی پرنده آلوده پخش می‌شود که می تواند گرد و غبار و خاک را آلوده کند.

مزارع تجاری، اقداماتی را برای جلوگیری از آلوده‌شدن پرندگان خود به ویروس انجام داده‌اند، از جمله اینکه کارگران را ملزم به تعویض لباس قبل از ورود به انبارها و تمیز کردن کامیون‌ها در هنگام ورود به مزرعه کرده‌اند، اما کنترل بیماری می‌تواند دشوار باشد.

باغ وحش‌ها نیز اقدامات احتیاطی را انجام داده و برخی از نمایشگاه‌ها را برای محافظت از پرندگان خود بسته‌اند. مقامات کشاورزی آمریکا می‌گویند که خطر کمی برای سلامت انسان از این ویروس وجود دارد زیرا موارد انسانی بسیار نادر است و پرندگان آلوده اجازه ورود به منابع غذایی این کشور را ندارند..

هر ویروس با پختن درست مرغ تا دمای 165 درجه فارنهایت از بین خواهد رفت. اما شیوع آنفولانزای پرندگان به افزایش قیمت مرغ و بوقلمون همراه با افزایش هزینه خوراک و سوخت کمک کرده است.

یک مقام کشاورزی آیووا، در واکنش به بازگشت آنفولانزای پرندگان با مهاجرت پاییز پرندگان وحشی، حرکت پرندگان زنده در این ایالت را محدود کرد. «جف کایسان» – دامپزشک ایالتی، دستور لغو تمامی رویدادهایی را که در آن پرندگان زنده، گرد هم می‌آیند، از جمله فروش پرندگان، حراج‌ها، جلسات مبادله و نمایشگاه‌ها را لغو کرده است.

این دستور برای حداقل 30 روز معتبر است و تا 30 روز بدون تایید مثبت آنفولانزای پرندگان در آیووا قابل اجرا خواهد بود. «کیم رینولدز» – فرماندار آیووا، اعلامیه وضعیت اضطراری بلایای طبیعی را برای این شهرستان امضا کرد تا یک برنامه واکنش به بلایا و بازیابی مجاز توسط قانون ایالتی را فعال کند که به سازمان‌های ایالتی اجازه می‌دهد تا در واکنش به این حادثه کمک کنند.

این کمک‌ها شامل محدود کردن واردات و جابجایی پرندگان در صورت لزوم و کمک به کشتار و دفع پرندگان آلوده است، در سال 2022، بیش از 15 میلیون پرنده در آیووا برای جلوگیری از انتشار ویروس در میان گروه‌های مرغ و بوقلمون کشته شده‌اند.

اعتراض کشاورزان هلندی به طرح کاهش نیتروژن

افزایش قیمت مواد غذایی در بریتانیا

هیدروپونیک راه‌حلی مشکل‌گشا برای مصر

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم