عزم جدی مکزیک برای ممانعت از ورود ذرت زرد تراریخته

امتیاز دهید
ذرت زرد تراریخته

ممنوعیت مکزیک بر واردات ذرت زرد تراریخته و اصلاح شده ژنتیکی، موضوعی است که به نظر، مکزیک و ایالات متحده را به سمت مناقشه تجاری می‌برد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «تام ویلساک» – وزیر کشاورزی ایالات متحده در پیامی نوشته است که زمان برای حل این مشکل کم است و رئیس جمهور مکزیک – «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» می‌گوید که مکزیک از ممنوعیت واردات ذرت تراریخته برای مصرف انسان عقب‌نشینی نخواهد کرد و حتی ممکن است در نهایت آن را برای خوراک حیوانات نیز ممنوع کند.

به گفته‌ی رئیس جمهور مکزیک، آنچه پیشنهاد می‌شود این است که ما همچنین تاریخی را برای مطالعه محتوای ذرت زرد تعیین کنیم تا ببینیم آیا برای سلامتی انسان مضر است و اینکه برای خوراک دام استفاده شود یا خیر؟

«از آنجایی که این کار زمان بر است، ما در مورد ذرت خوراک زرد یک فرصت دو ساله (برای واردات) ارائه می‌دهیم.»

رهبر مکزیک به لزوم حفاظت از سلامت انسان و گونه های بومی ذرت در برابر آلودگی ژنتیکی اشاره کرد، مکزیک جایی است که ذرت برای اولین بار اهلی شد و مرکز منشا این گیاه محسوب می‌شود.

حکم لغو تدریجی رئیس جمهور این امکان را دارد که تجارت را به طور قابل توجهی مختل کند، به کشاورزان در هر دو طرف مرز آسیب برساند و هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان مکزیکی به میزان قابل توجهی افزایش دهد چنانکه کشاورزان آمریکایی عمیقاً نگران این فرمان هستند.

در صورت عدم حل قابل قبول این موضوع – دولت ایالات متحده مجبور خواهد شد همه گزینه‌ها از جمله اقدامات رسمی برای اجرای حقوق قانونی خود تحت توافقنامه ایالات متحده-مکزیک-کانادا را بررسی کند.

مکزیک بزرگترین بازار صادراتی ذرت ایالات متحده است و سالانه حدود 3 میلیارد دلار خرید می‌کند، مکزیک ذرت خوراکی کافی برای تامین دام، گوشت خوک و تولیدکنندگان طیور تولید نمی‌کند و حدود 40 درصد از خوراک دام خود را به ایالات متحده متکی است.

مکزیک عمدتاً به ذرت سفید تولید داخل برای مصرف انسان متکی است، اما ذرت زرد – برخی از آن تراریخته – گاهی اوقات در آرد یا تنقلات آماده مانند چیپس استفاده می‌شود.

بر اساس فرمانی که در اواخر سال 2021 منتشر شد، ممنوعیت واردات ذرت تراریخته برای مصرف انسان از ژانویه 2024 اجرایی خواهد شد.

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم