استفاده از کاه‌های زراعی به عنوان مالچ

امتیاز دهید
کاه های زراعی به عنوان مالچ

محمدعلی ‌رضا، یک پزشک پاکستانی، اخیراً روی آزمایشی بر روی استفاده از مالچ پلاستیکی و آبیاری قطره‌ای در سیستم‌های کشت مخلوط غلات و حبوبات در یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی صرفه‌جویی در مصرف آب واقع در شهر Zhangye در استان گانسو در شمال‌غربی چین کار کرده است.

رضا توضیح داد: «کاه‌های زراعی تبدیل به مالچ می‌شوند و در مزارع کاشت مرکب سویا و ذرت مورد استفاده قرار می‌گیرند.» وی افزود: «این فناوری نه تنها می‌تواند از هدر رفتن منابع جلوگیری کند و به طور موثر در آب صرفه‌جویی کند، بلکه حاصلخیزی خاک را بهبود می‌بخشد و تبخیر در سطح خاک را کاهش می‌دهد.»

رضا، 33 ساله، پس از امضای تفاهم نامه GAAS با دانشگاهی در پاکستان در سال 2022 برای انجام همکاری در پروژه‌های تحول فناوری کشاورزی مدرن و پروژه‌های آموزش پرسنل، برای ادامه تحصیلات پسا دکتری خود به آکادمی علوم کشاورزی گانسو (GAAS) آمد.

در سال‌های اخیر، GAAS قراردادهای همکاری با مؤسسات پاکستان، تاجیکستان، مالزی و سایر کشورهای شرکت‌کننده در طرح کمربند و جاده (BRI) برای انجام همکاری‌های گسترده در علم و فناوری کشاورزی امضا کرده است.

به لطف تلاش‌های «ما ژونگ‌مینگ»، رئیس سازمان، کاهویی که در آب و فلفل روی بستر کشت می‌شوند، در گلخانه‌ای هوشمند در GAAS رشد می‌کنند. Ma خود را وقف تحقیق و ترویج فن آوری های کشت بدون خاک کرده است که منجر به این نتایج چشمگیر شده است.

ما که استاد رضا نیز هست، گفت: کشت بدون خاک برای مناطق خشک مناسب است و پتانسیل زیادی برای همکاری کشاورزی با برخی از کشورهای کمربند و جاده دارد.

رضا گفت: «من در مورد این تحقیق هیجان زده هستم. منطقه مطالعه من مربوط به کشاورزی خشک است و من مشتاقانه منتظر معرفی فناوری‌های مرتبط در پاکستان در آینده هستم.» استفاده این پژوهشگر از کاه های زراعی به عنوان مالچ مبنی بر این تلاش های وی هست.

شیونگ یوکای، استاد کالج بوم‌شناسی دانشگاه لانژو، از سال 2011 در شرق آفریقا، تیمی را رهبری می‌کند که به تحقیقات و ترویج فناوری کشاورزی در زمین‌های خشک اختصاص یافته است.

کاشت دو شیار تمام فیلم، یک فناوری کشاورزی که از فلات خشک لوس چین سرچشمه می‌گیرد، اکنون برای تولید محصولات کشاورزی در کنیا و سایر کشورها بر اساس شرایط محلی به کار گرفته شده است تا به کاهش تأثیر خشکسالی شدید بر تولید مواد غذایی کمک کند.

در سال 2022، تیم شیونگ، با حمایت بنیاد ملی علوم طبیعی چین، یک پروژه همکاری بین‌المللی شامل استفاده کارآمد و مدیریت تطبیقی ​​منابع آب باران در کشاورزی دیم در فلات شرق آفریقا را راه‌اندازی کرد؛ این پروژه برای گسترش بیشتر سازگاری و مزایای فناوری کشاورزی دیم طراحی شده است.

شیونگ گفت: «کنیا را به عنوان مثال در نظر بگیرید. اگر فناوری کاشت دو شیار تمام فیلم به طور موثر در این کشور ترویج شود، یک سوم زمین کنیا می‌تواند کل جمعیت کنیا را تغذیه کند.»

ما گفت: «همکاری کشاورزی BRI پیشرفت مستمری داشته است و در زمینه فناوری کشاورزی، مبادلات پرسنل و سیاست کشاورزی بیشتر پیشرفت خواهد کرد.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم