‌گزارش WEF از آینده بازار کار جهانی

امتیاز دهید
بازار کار جهانی - مجمع اقتصاد جهانی

بر اساس گزارشی که توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در روز دوشنبه،دوم می، منتشر شد، بازار کار جهانی طی چهار سال آینده به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.

به گزارش شین‌هوا، «گزارش آینده مشاغل 2023» WEF هشدار می‌دهد که تورم بالا، رشد اقتصادی کندتر و کمبود عرضه، بیشترین خطر را برای رشد مشاغل ایجاد می‌کند. این گزارش می‌افزاید: «افزایش استفاده از فناوری و دیجیتالی کردن باعث ریزش قابل توجهی در بازار کار خواهد شد اگرچه در مجموع ایجاد شغل، مثبت خواهد بود.»

«سعدیه زاهدی»، مدیرعامل WEF، به شین‌هوا گفت که کشاورزی، آموزش و انتقال سبز منجر به رشد شغل در پنج سال آینده خواهد شد.

زاهدی گفت که بخش کشاورزی نزدیک به چهار میلیون شغل ایجاد خواهد کرد در حالی که بخش آموزش، سه میلیون شغل ایجاد خواهد کرد؛ انتقال سبز، به ویژه انتقال انرژی، احتمالا یک میلیون شغل ایجاد می‌کند.

او افزود: «به عنوان مثال، تقاضای زیادی برای افرادی که در زمینه حفاظت از محیط‌زیست … مهندسین انرژی خورشیدی کار می‌کنند، وجود خواهد داشت.»

او گفت: «وقتی صحبت از فناوری به میان می‌آید، اینجاست که تصویر در هم پیچیده‌تر است. حدود نیمی از شرکت‌ها انتظار دارند که به دلیل فناوری‌هایی مانند هوش‌مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین، رشد شغلی زیادی داشته باشند.»

او توضیح داد که با این حال، یک چهارم انتظار دارند که در زمینه‌هایی مانند کار اداری و منشی کاهش شغل وجود داشته باشد.

به گفته زاهدی، مشاغل مورد تقاضای شماره یک در چین هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستند. او گفت که چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان است و بنابراین روندهای تعیین شده توسط چین بر بقیه جهان تأثیر خواهد گذاشت.

زاهدی در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی بازار کار جهانی را تهدید می‌کند یا خیر، گفت: «احتمالاً از ظهور هوش مصنوعی یک نتیجه مثبت وجود دارد».

او توضیح داد که در سال 2018 ، نگرانی‌های عمده‌ای وجود داشت که ربات‌های صنعتی و انسان‌نما افراد را در بخش‌هایی از تولید پیشرفته تا مراقبت‌های بهداشتی جابجا کنند.

او با اشاره به اینکه برخی از نقش ها کاهش یافته و در عین حال رشد بسیار بیشتری اتفاق افتاده است، گفت: «این اتفاق نیفتاده است. بنابراین فکر می‌کنم وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، در نقطه‌ای مشابه هستیم.»

در همین حال، زاهدی در مورد چین گفت: «این کشور پایگاه عظیمی برای تولید و زنجیره تامین جهانی برای سایر نقاط جهان است و انتظار دارد در سال جاری بهبود اقتصادی قابل قبولی داشته باشد.»

زاهدی افزود: «این یک منبع دیگر برای ایجاد شغل برای چین و همچنین برای سایر نقاط جهان خواهد بود.»

گزارش WEF دیدگاه‌های 803 شرکت را که در مجموع بیش از 11.3 میلیون کارگر را استخدام می‌کنند در 27 خوشه صنعتی و 45 اقتصاد در سراسر جهان گرد هم می‌آورد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم