افزایش 53 درصدی محصولات کشاورزی آلوده به آفت‌ کش‌ ها در اروپا

امتیاز دهید
جعبه های سیب

«شبکه اقدام آفت کش اروپا» نشان می‌دهد که در 9 سال گذشته، 53 درصد افزایش در محصولات آلوده وجود داشته است، این مطالعه با ادعاهای کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه کشاورزان از آفت‌کش‌های کمتری استفاده می‌کنند که با سرطان و سایر بیماری‌های جدی مرتبط است، تناقض دارد.

یک فعال محیط زیست می‌گوید که خطر آفت‌کش‌ها ناشی از خوردن میوه به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و اکنون به مصرف‌کنندگان در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند و به آنها گفته می‌شود میوه‌های تازه بخورند، میوه‌هایی که بیشتر آن‌ها آلوده به سمی‌ترین آفت‌کش‌ها هستند که با اثرات جدی بر سلامتی مرتبط هستند.

البته سبزیجات کمتر مستعد ابتلا به حشرات و بیماری‌ها هستند، آلوده‌ترین سبزیجات متعلق به کرفس است و نزدیک به یک سوم نمونه‌های کلم پیچ مورد علاقه سوپر‌های غذایی حاوی آثاری از آفت‌کش‌ها را دارا هستند.

در سال 2019 بر اساس یکسری مطالعات مشخص شد که از هر سه نمونه میوه، یک نمونه آلوده است چنانکه  نیمی از گیلاس‌ها، نیمی از گلابی و هلو‌ها و یک سوم سیب‌های نمونه به عنوان میوه‌هایی که بیشترین رشد و مصرف در اروپا را دارد، دارای آفت‌کش‌های سمی بودند و در مجموع آلوده‌ترین میوه‌ها به طور کلی توت سیاه، هلو و توت فرنگی بودند.

بلژیک با 34 درصد نمونه‌ها و ایرلند با 26 درصد نمونه، بیشترین متخلفان در این زمینه دارا بودند. همچنین کمی بیش از یک پنجم میوه‌ها و سبزیجات در فرانسه، آلمان و ایتالیا حاوی آثاری از آفت‌کش‌ها بودند.

همچنین پژوهشگران دریافتند که نیمی از گلابی‌های نمونه‌برداری شده در سراسر اروپا به پنج عامل شیمیایی قوی آلوده هستند که این رقم در بلژیک به 87 درصد و در پرتغال به 85 درصد می‌رسد.

گزارش کمیسیون اروپا در سال 2019 نشان داد آفت‌کش‌هایی که دولت‌ها موظف به حذف تدریجی آن‌ها بودند هیچ یک از آنها حذف نشده است.

با وجود این، اتحادیه اروپا ادعا می‌کند که در سال 2019، استفاده از آفت‌کش‌هایی که حاوی این عوامل هستند کاهش 12 درصدی داشته است.

بیش از یک سوم اروپایی‌ها نگران آلودگی مواد غذایی با آفت‌کش‌ها هستند. در سال 2017، دومین طومار محبوب اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شدکه خواستار ممنوعیت کامل آفت‌کش‌ها شد که بیش از یک میلیون امضا به همراه داشت.

بنابراین شبکه اقدام آفت کش اروپا (PAN) به مردم توصیه می‌کند تا برای زنان باردار یا کودکان خردسال، از میوه‌های ارگانیک استفاده شود همچنین آن‌ها باور دارند که شستن میوه‌ها به حذف آفت‌کش‌ها کمک می‌کند.

 

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم