بحران غذایی در کمین اسرائیل

امتیاز دهید
بحران غذا در اسرائیل

سربازانی که از مزرعه سبزیجات ارگانیک «آوی چیویوین» در جنوب اسرائیل محافظت می‌کنند، باید ابتدا هر گوشه از مزارع او را برای یافتن شبه‌نظامیان بگردند و او فقط شش ساعت فرصت برای کار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، فصل کاشت سیب‌زمینی برای مزارع جنوب اسرائیل رسیده است، منطقه‌ای در نزدیکی مرز غزه که وزارت کشاورزی آن را انبار سبزیجات این کشور می‌نامد زیرا حداقل یک سوم سبزیجات اسرائیل را تامین می‌کند.

اما چیویوین – یکی از معدود کشاورزان باقی مانده در این منطقه از زمان حمله حماس، دیگر در چرخه برداشت زندگی نمی‌کند. او در جدول زمانی ارتش است.

چیویویان که در دهکده کوچک یاتد زندگی می‌کند، می‌گوید: «اگر الان سیب زمینی نکاریم، در بهار دیگر سیب زمینی نمی‌کاریم. اگر دست‌هایمان را بالا بگیریم، در اسرائیل با بحران غذایی مواجه خواهیم شد.»

در نزدیکی غزه، ارتش اسرائیل، هر گونه کشاورزی را در فاصله 4 کیلومتری (2.5 مایلی) حصار مرزی ممنوع کرده و کشاورزانی را که زمین‌هایشان درست خارج از منطقه ممنوعه قرار دارد، تحت نظر دارد.

در شمال نیز کل جوامع به دلیل شلیک موشک از سوی حزب الله لبنان تخلیه شده‌اند. با فرار کارگران خارجی و خالی شدن شهرهای کشاورزی، اسرائیل شروع به واردات سبزیجات بیشتری کرده است، چنانکه معدود کشاورزان باقی مانده نگران آینده کشاورزی اسرائیل هستند.

چیویوین کل محصول خود را در چند روز پس از 7 اکتبر از دست داد. او قادر نبود از محصول خود مراقبت کند، همه محصولات او – گوجه‌فرنگی، خیار و سیب‌زمینی شیرین – اکنون در مزارع مرده هستند و قبل از اینکه بتواند خاک را دوباره بکارد و از نو شروع کند، باید ریشه‌کن شوند.

به گفته دبیر کل انجمن کشاورزان اسرائیل، اوری دورمان، بخش عمده سبزیجات برگ‌دار، گوجه‌فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای این کشور از این منطقه می‌آیند.

قبل از جنگ، بیشتر محصولات مصرفی اسرائیلی‌ها در اسرائیل کشت می‌شد. از این رو اتکای فزاینده به واردات، مزارع محلی را تهدید می‌کند که محصولاتشان برای انبار کردن قفسه‌های سوپرمارکت استفاده می‌شد، هفته گذشته یک کشتی حامل گوجه‌فرنگی از ترکیه در حیفا پهلو گرفته است.

دورمن پیش‌بینی کرد که صنعت کشاورزی اسرائیل می‌تواند ظرف دو تا سه سال آینده بازگردد. اما او گفت که افزایش واردات می‌تواند ترس و این تصور را ایجاد کند که «کمبودها بیشتر از آنچه هست وجود دارد.»

او گفت: «اگر مردم به این ترس عمل کنند و واردات محصولات بیشتری را آغاز کنند، شاهد مرگ آهسته کشاورزی اسرائیل خواهیم بود.

اکثر کارگران خارجی که چیویوین از تایلند و رواندا استخدام کرده بود فرار کرده‌اند.

از این رو در تلاش برای جذب کارگران خارجی به مناطق تخلیه‌شده، بخش کشاورزی گفته است که ویزای کار آنها را تمدید می‌کند و ماهیانه حدود 500 دلار به آنها پاداش می‌دهد.

همچنین قصد دارد گلخانه‌هایی بسازد تا کمبودهای احتمالی را جبران کند، صدها پناهگاه بمب در نزدیکی مزارع بسازد و از تلاش‌های داوطلبانه برای پر کردن شکاف‌های نیروی کار حمایت کند.

قبل از جنگ، تقریباً نیمی از نیروی کار کشاورزی اسرائیل را کارگران خارجی و فلسطینی تشکیل می دادند. از زمان شروع جنگ، اسرائیل کارگران فلسطینی از کرانه باختری را از رسیدن به مشاغل خود منع کرده است. یک پنجم نیروی کار خارجی از کشور گریخته‌اند و بسیاری دیگر شغل خود را ترک کرده‌اند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم