برگزاری همایش ملی اقتصاد و تجاری سازی خرما در دانشگاه سیستان و بلوچستان

امتیاز دهید

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما گفت: نخستین همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی سردارشهرکی افزود: این همایش در دو بخش اصلی برگزار شد که در بخش اول دکتر احمد اکبری رئیس اسبق دانشگاه سیستان و بلوچستان و استاد پیشکسوت گروه اقتصاد کشاورزی، دکتر درمحمد کُردی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر مرضیه اسفندیاری رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد، دکتر علی سردارشهرکی دبیر علمی همایش و دکتر کلانتری ریاست سازمان بهروری ایران به سخنرانی پرداختند.

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما هدف از برگزاری این همایش را اهمیت اقتصادی این محصول در استان و کشور و ایجاد هماهنگی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی محققین در این حوزه خواند و افزود: مناطق گرمسیری مستعد تولید محصول استراتژیک خرماست که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد و باعث افزایش درآمدهای ارزی برای کشور خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرماست که می تواند در زمینه صادرات این محصول و خروج از اقتصاد تک محصولی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مهمی ایفاء نماید. هم چنین بخش کشاورزی با توجه به ارتباط پیشین و پسین با بخش های صنعت و خدمات از اهمیت بسیار ویژه‌ایی برخوردار است.

دکتر سردار شهرکی افزود: مدیریت بعد از تولید و نبود صنایع و زیرساختهای لازم سد مهمی در راه رسیدن جایگاه واقعی این محصول است که نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیقی در این زمینه می باشد.

دبیر علمی همایش ملی اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما ادامه داد: در بخش دوم، ۲۰ مقاله برتر به صورت وبیناری در محورهای مختلف همایش ارائه گردیدند که مهمترین مقاله ها تجاری سازی محصول خرما، اقتصاد و بیمه صنعت خرما، استراتژی ها و راهکارهای برندسازی محصول خرما، تجارت و چالش های جهانی صادرات و واردات  خرما، تحلیل راهبردها و الگوی زنجیره اززش صنعت خرما، نقش بازاریابی الکرونیکی در توسعه و بهبود صنعت خرما بودند.

لازم به ذکر است که این همایش در دانشگاه سیستان و بلوچستان و با حضور محققین و پژوهشگران این حوزه به صورت مجازی برگزار شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

پرورش شترمرغ

چطور یک پرورش‌ دهنده شترمرغ شوید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم