بهره‌مندی از انرژی بیومتان برای استفاده از دستگاه‌های کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)
استفاده از بیومتان - کار در کشاورزی و مزرعه

در جدیدترین نمایشگاه کشاورزی کشور برزیل از یک موتور رونمایی شد که با انرژی بیومتان کار می‌کند چنانکه دستگاه‌هایی چون پمپ موتور آبیاری با انرژی بیومتان برای کاربردهایی مانند زهکشی و آبیاری کشاورزی کاربرد دارند.

بیومتان از مواد آلی مانند درختان، گیاهان و زباله‌های کشاورزی و شهری به دست می‌آید و  اکثر بیومتان تولید شده توسط کشاورزی اتحادیه اروپا به شکل بیوگاز و مواد اولیه برای ساخت بیودیزل و بیواتانول است.

برخی از رایج‌ترین مواد اولیه‌ی بیومتان شامل غلات و محصولات نشاسته‌ای، نیشکر، ذرت، گندم، چغندرقند، سیب‌زمینی شیرین صنعتی، بقایای کشاورزی، کاه گندم، کاه برنج و امثال آن است.

بیوگاز، بیودیزل و بیوتنال سه دسته اصلی بیوانرژی ارائه شده توسط کشاورزی هستند و هر یک در سال‌های اخیر، رشد پویایی را تجربه کرده‌اند، با این حال، باید توجه داشت که بیودیزل تا حدی از روغن‌های گیاهی و دانه‌های روغنی تولید شده در حالی که بیواتانول عمدتاً از غلات و چغندرقند تولید می‌شود.

جامعه به طور مداوم زباله‌هایی مانند زباله، چوب و کود تولید می‌کند، از این رو این انرژی همیشه در دسترس می‌تواند باشد و دارای کربن خنثی است چراکه به عنوان بخشی طبیعی از فتوسنتز، سوخت‌های زیست توده تنها همان مقدار کربنی را که توسط گیاهان در طول چرخه زندگی خود جذب شده بود در جو آزاد می‌کنند.

با این روش، میزان زباله‌های ریخته شده در محل‌های دفن زباله بین 60 تا 90 درصد کاهش و هزینه‌های دفن زباله و میزان زمین مورد نیاز برای آن کاهش می‌یابد.

بیومتان یک منبع انرژی تجدیدپذیر است، ارزان‌تر از سوخت‌ها فسیلی بوده و باعث می‌شود زباله‌ی کمتری تولید شود.

البته آلودگی ایجاد شده از سوزاندن چوب و سایر مواد طبیعی را می‌توان به همان اندازه بد در نظر گرفت که ناشی از سوزاندن زغال سنگ و سایر انواع منابع انرژی است. برای استفاده از انرژی بیومتان و سوزاندن بقایای کشاورزی به فضای بزرگی نیاز است که این مورد می‌تواند یکی از مسائل پیش‌روی بهره‌مندی از این انرژی باشد.

این فناوری معرفی شده در این نمایشگاه، به تولیدکنندگان روستایی امکان می‌دهد که از بیوگاز تولید شده در داخل ملک برای تامین انرزی تجهیزات یا سایر وسایل نقلیه مانند تراکتورها و کامیون‌ها استفاده کنند.

این موتور مجهز به موتور شش سیلندر با 180 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن‌متر گشتاور، عملکرد و دوام مشابهی را با دیزلی خود ارائه می‌دهد.

در شرایط واقعی کار، انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 80 درصد در مقایسه با تراکتورهای معمولی کاهش می‌یابد که مزایای زیست محیطی متعددی را ارائه می‌دهد.

در کشاورزی دایره‌ای، مواد زائد مانند کود گاوی نیز به منابع سوخت با ارزش تبدیل می‌شوند. بیومتان علاوه بر حصول اطمینان از کارکرد تمیزتر هنگام سوخت‌گیری و در حین احتراق در موتور، سوختی است که به راحتی در دسترس است و به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا فوراً ردپای دی‌اکسید‌کربن خود را کاهش دهند.

این موتور بدون آلایندگی، عملکردی برابر با موتور دیزلی خود را به روشی کاملاً ایمن حتی هنگام کار در شیب‌های تند و در زمین‌های معمولی تضمین می‌کند چنانکه تولید انرژی از بیوگاز به گزینه‌ای بسیار سودمند برای تولیدکنندگانی تبدیل شده است که از فناوری‌های پایدار برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی استفاده می‌کنند.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم