تاثیرات سرمازدگی بر باغات سیب در آمریکا

امتیاز دهید
سرمازدگی درختان سیب در آمریکا

تاکستان‌ها و باغ‌های سیب در سراسر شمال شرق آمریکا هنوز در حال ارزیابی خسارت ناشی از سرمازدگی اواخر فصل در ماه مه هستند.

در این رابطه به گزارش آسوشیتدپرس، برخی از تولیدکنندگان می‌گویند این بدترین خسارت سرمازدگی است که تا به حال دیده‌اند چنان‌که یک سوم از  محصول  از بین رفته است.

برخی از ایالت‌ها به دنبال اعلام فاجعه فدرال هستند که وام‌‌های کم بهره و سایر برنامه‌ها را در اختیار کشاورزان آسیب دیده قرار می‌دهد، در حالی که مقامات کشاورزی در سراسر منطقه با هم در حال بررسی درخواست کمک مستقیم از وزارت کشاورزی ایالات متحده به کشاورزان هستند.

در جنوب ورمونت، مزرعه‌ای تا 90 درصد از محصول سیب خود را از دست داد زمانی که دما در 18 مه به مدت 5 ساعت به 25 درجه فارنهایت (3- درجه سانتیگراد) رسید.

به گفته «اتان جوزف»، رئیس پرورش دهنده شراب و مدیر تاکستان، ورمونت، حدود 50 درصد از محصول انگور خود را از دست داد که به طور بالقوه یک ضرر درآمدی نیم میلیون دلاری است.

جوزف به آسوشیتدپرس گفت، برای جبران تولید از دست رفته، تاکستان‌های شلبرن قصد دارد انگور بیشتری بخرد در زمانی که هزینه‌های کلی آن در سال جاری به دلیل سرمازدگی بیشتر خواهد بود. او گفت که تاکستان شرابی برای فروش در انبار دارد و نمی‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

جوزف گفت: «ما هرگز چنین رویداد یخ‌زدگی را ندیده‌ایم، من 16 سال است که اینجا هستم. ما هرگز چنین چیزی را ندیده‌ایم.»

به گفته «کایل آن پالیشک»، یخبندان گسترده منطقه بزرگ تولید کننده شراب در دریاچه‌های فینگر در شمال نیویورک را در بر گرفت، جایی که تخمین زده می‌شود حدود نیمی از محصول انگور در سراسر منطقه از بین رفته است.

بسته به موقعیت مکانی آنها، برخی از تاکستان‌ها ضربه شدیدی خوردند و برخی دیگر آسیب کمی دیدند. صاحبان تاکستان می‌گویند هنوز خیلی زود است که بگوییم تاثیر مالی نهایی چه خواهد بود.

«دیوید استمپ»، مدیر تاکستان در واتکینز گلن، نیویورک، در مورد خسارت سرما گفت: «من تقریباً 40 سال است که این کار را تمام وقت انجام می‌دهم و این بدترین اتفاق است.»

وی از دست دادن کل محصول آن‌ها را حدود 30 تا 40 درصد تخمین زد، اگرچه گفتن آن دشوار است زیرا خسارت در سراسر تاکستان ها پراکنده است. او گفت: «منظورم این است که اگر تمام سال‌هایی را که ما آسیب دیده‌ایم کنار هم بگذاریم، حتی یک چهارم آن هم نمی‌شود.»

این ضررها به معنای کاهش عرضه شراب‌های خاص در سال آینده و قیمت‌های بالاتر برای سیب در سال جاری خواهد بود. برخی از تاکستان‌ها و باغ‌ها مجبور به کاهش کارکنان هستند.

«مل گلدمن»، مالک و مدیر تاکستان، گفت: «که تاکستان‌های دریاچه که‌او‌کا در هاموند اسپورت، نیویورک، تخمین می‌زند که بین 50 تا 65 درصد محصول خود را از دست داده است.»

گلدمن گفت: «ما چیزهای زیادی از دست دادیم.» و افزود که چند هفته طول می‌کشد تا حکم نهایی صادر شود زیرا تاک‌ها، جوانه‌ها و شاخه‌های ثانویه تولید می‌کنند که می‌توانند میوه دهند.

سناتورهای آمریکایی چارلز شومر و کرستن گیلیبراند، هر دو از نیویورک، از وزارت کشاورزی ایالات متحده برای کمک به باغ‌ها و تاکستان‌ها در بلایای طبیعی درخواست کرده‌اند اما مشخص نکرده‌اند که چه مقدار مورد نیاز است زیرا خسارت هنوز در حال ارزیابی است. نیویورک دومین ایالت تولیدکننده سیب آمریکا پس از واشنگتن است.

سرمازدگی درختان سیب

برای جلوگیری از آسیب سرمازدگی در دریاچه‌های فینگر، «برخی کارخانه‌های شراب‌سازی تراکتور را از میان تاکستان‌ها عبور دادند و تعدادی از توربین‌های بادی برای افزایش جریان هوا استفاده کردند.» بر اساس بیانیه‌ای که شومر و گیلیبراند منتشر کرده‌اند، برخی دیگر یونجه را برای گرما می‌سوزانند یا علف‌های تاکستان را کوتاه می‌کنند تا هوای سرد را از میوه دور نگه دارند.

به گفته ترنس برادشاو، دانشیار دپارتمان علوم گیاهی و خاک در ورمونت آمریکا، حداقل یک باغ کوچک، درختان سیب خود را با آب پاشید تا آنها را در یخ بپوشاند تا از کاهش دمای هوا محافظت کند، اما آنها همچنان محصول خود را از دست دادند.

برادشاو که متخصص میوه‌های درختی و انگور است، تخمین می‌زند که ورمونت 50 تا 70 درصد از محصول تجاری سیب خود را از دست داده است.

او گفت که مدت زمانی که دما به زیر صفر می‌رسد غیرعادی بود، اما تلاقی شرایط – مرحله جوانه، بافت‌های حساس گیاهی که بیرون بودند و فقدان باد – باعث چنین آسیب‌هایی شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم