تاثیر تغییرات آب‌و‌هوایی بر تولید رازک

امتیاز دهید
تولید رازک

پژوهشگران مدتی است می‌دانند که تولید رازک تحت تأثیر تغییرات آب‌و‌هوایی قرار خواهد گرفت و پیش‌بینی می‌شود بازده در اروپا تا سال 2050 بین 4 تا 18 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس، تغییرات اقلیمی سریعتر از آنچه که ما تصور می‌کنیم حرکت می کند – اما هنوز برای بسیاری آهسته‌تر از آن است که متوجه شوند.

این واقعیت که محققان شروع به بررسی این موضوع کرده‌اند به این معنی است که نویدهایی برای سازگاری و راه‌حل‌هایی در قالب تغییرات کشاورزی وجود دارد.

کاهش تولید رازک در اروپا به معنای تغییراتی برای تولیدکنندگان آمریکایی نیز هست. یک شرکت در تلاش است تا طعم رازک آلمانی را با استفاده از گونه‌های جدیدی که در ایالات متحده رشد می‌کنند تکرار کند، زیرا آنهایی که از اروپا به آنها وابسته هستند تحت تأثیر تابستان‌های گرم و خشک در گذشته قرار گرفته‌اند.

به همین دلیل است که برخی از محققان بر روی انواع رازک کار می‌کنند که می‌توانند گرمای تابستان، زمستان‌های گرم‌تر، آفات و بیماری‌های در حال تغییر و بارش برف کمتر را تحمل کنند که می‌تواند به معنای آبیاری کمتر باشد.

یک پژوهشگر به نام «تاونسند» روی پروژه‌ای کار می‌کند که در آن رازک را تحت تنش خشکی قرار می‌دهد تا در نهایت، گونه‌های مقاوم به خشکی ایجاد کند.

این کار آسانی نیست، کاری که می‌تواند یک دهه طول بکشد و باید ملاحظات اصلی، طعم و بازده آبجو را در نظر بگیرد.

رازک بهتر ممکن است هنوز یک فناوری باشد که در حال پیشرفت است، اما داستان بهبود جو در حال حاضر به خوبی در جریان است.

«کوین اسمیت»، پروفسور زراعت و ژنتیک گیاهی در دانشگاه مینه سوتا، می‌گوید در حالی که جو بهاره نوع غالب برای صنعت آبجو در ایالات متحده است، جو زمستانه که در پاییز کاشته می‌شود و در سردترین ماه‌های سال در مزارع نگهداری می‌شود، ممکن است اکنون در غرب میانه امکان پذیرتر باشد.

جایی که دیگر انواع جو به دلیل آب و هوا، بیماری گیاهی و عوامل اقتصادی به نفع محصولاتی که خطر کمتری دارند کنار گذاشته شده بودند.

جو زمستانه نیز ممکن است برای آبجوسازی‌های کوچک که شروع به تأکید بر مواد محلی کرده‌اند می‌تواند مطلوب باشد.

همچنین می توان آن را به عنوان یک محصول پوششی کشت کرد، به این معنی که کشاورزان می‌توانند با کاشت آن در خارج از فصل که مزارع به طور معمول خالی هستند، از فرسایش جلوگیری کنند، سلامت خاک خود را بهبود بخشند و کربن ذخیره شده در زمین را حفظ کنند.

«اشلی مک فارلند»، معاون رئیس جمهور و مدیر فنی انجمن جو مالتینگ آمریکا، گفت: «اکنون برنامه‌های جو زمستانه تقریباً در همه ایالت‌های کشور وجود دارد. او فکر نمی‌کند که جو زمستانه تمام محصول در ایالات متحده باشد، اما می‌گوید که تولیدکنندگان باید ریسک خود را متنوع کنند تا در برابر شوک‌های اقلیمی مقاوم‌تر باشند.»

دو شرکت بزرگ آبجو در ایالات متحده، گزارش‌های زیست‌محیطی سالانه منتشر می‌کنند که متعهد به تامین پایدار و تولید رازک و جو و کاهش مصرف آب هستند، اما هیچ یک از شرکت‌ها به درخواست آسوشیتدپرس برای اظهارنظر در مورد جزئیات این تلاش‌ها پاسخ ندادند.

به نظر پژوهشگران، تولید رازک از نظر آب و هوا می‌تواند محصولی دشوار باشد و بدون آب، نمی‌توان آبجو درست کرد. او اضافه کرد که قیمت آبجو ممکن است به دلیل تأثیرات آب و هوایی بر زنجیره تامین افزایش یابد.

اما قیمت هر چیز دیگری که در منو وجود دارد نیز افزایش خواهد یافت. او گفت: «همه دسته‌های نوشیدنی تحت تأثیر این موضوع هستند.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم