تقویت بخش پرورش میگو در ویتنام با اینترنت اشیا

امتیاز دهید
حوضچه های پرورش میگو - اینترنت اشیا برای استخر ماهی

«تپباک» (Tepbac) در ویتنام یکی از 10 استارتآپی است که برای شتابدهنده 2022 GROW Impact  انتخاب شده است،بیشتر مزارع پرورش میگو و ماهی در آسیای جنوب شرقی، واحدهای کوچک یا متوسطی هستند که در طول تاریخ، فاقد دسترسی به فناوری‌هایی بودند که آن‌ها را قادر می‌ساخت تا کارایی و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

تپباک از اینترنت اشیا استفاده می‌کند تا مزایای نوآوری فناوری را برای پرورش‌دهندگان ماهی جنوب شرقی آسیا به ارمغان بیاورد.

این استارتاپ، مجموعه‌ای جامع از نرم‌افزارها و دستگاه‌های اینترنت اشیا برای بهینه‌سازی زنجیره ارزش صنعت آبزی‌پروری و کمک به پرورش‌دهندگان میگو در انجام آبزی‌پروری خود به روشی پایدارتر است.

مشکلات موجود در مدیریت میگو و مزرعه‌ی ماهی، شامل برآورد هزینه، مدیریت انبار، عدم دسترسی به کارگران کافی جهت کار در مزرعه پرورش میگو و تخمین عملکرد از ماهیت دستی تولید است.

این مجموعه، یک پلتفرم اتوماسیون، Farmext  و دستگاه‌های IOT ارائه می‌‌کند تا به کشاورز کمک کند تا مزرعه خود را به راحتی از راه دور و با کار کمتری به طور مؤثرتری مدیریت کنند.

Farmext، یک پلت‌فرم یکپارچه است که مناطقی از مدیریت کشاورزی تا بازار مبادله غذاهای دریایی را پوشش می‌دهد. این پلتفرم باعث می‌شود تا  مدیریت آسان کشاورزی، محاسبه خودکار هزینه تولید،  ایجاد جامعه‌ای برای کاهش خطرات بیماری از طریق داده‌های مشترک و هشدارهای به موقع و  مبادله بازار غذاهای دریایی برای تثبیت بازده تولید و ارائه قابلیت ردیابی روی دهد.

راه اندازان این پلتفرم،  یک اکوسیستم کامل IOT هم ساخته‌اند که می‌تواند ضبط داده‌ها را برای کشاورزان، خودکار کند که متشکل از دستگاه‌هایی مانند دستگاه نظارت بر کیفیت آب برای به روزرسانی خودکار خطرات با داده‌های اندازه‌گیری زمان واقعی و دستگاه تغذیه خودکار است که می‌تواند نوع و مقدار خوراک را به روز کند و کابینت کنترل متصل به دستگاه‌های الکتریکی یک حوض برای به روز‌رسانی فعالیت‌های حوضچه را داشته باشد.

فعالیت دیگر این مجموعه، ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیک برای کمک به پرورش‌دهندگان میگو است تا مستقیماً با تامین‌کنندگان مواد ورودی ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کنند تا  20٪ تا 30٪ در هزینه مواد ورودی صرفه‌جویی شود.

تپباک، دارای پتنت‌هایی در دستگاه‌های IoT هست که می‌تواند اتوماسیون مدیریت مزرعه میگو را تضمین کند. برای مثال، یکی از صاحبان مزرعه در مدیریت مزرعه خود در شب و مدیریت انبار مزرعه و هزینه‌های ورودی با چالش بزرگی روبرو شده بود که این امر چندین بار تجارت او را در شرایط بحرانی همراه با کمبود اکسیژن محلول در شب قرار داده بود که بعد از ارتباط‌گیری با تپباک و با استفاده از پلتفرم Farmext و دستگاه اینترنت اشیا، بعد آن براحتی می‌توانست مزرعه خود را از راه دور در خانه مدیریت کند، تعداد کارمندان را کاهش دهد و دیگر نیازی به نگرانی در مورد کمبود اکسیژن محلول در شب نباشد.

به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، توسعه دستگاه IoT بزرگترین چالش آن‌ها بوده است چراکه چندین بار در آن شکست خورده‌اند و بیش از چهار سال طول کشیده تا آن را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تاثیرات زیست محیطی و اجتماعی اینقدر مهم است؟ می‌گوید: «تاثیر به معنای تأثیرگذاری قوی بر چیزی یا شخصی است. ما سود و ارزش افزوده را برای پرورش‌دهندگان میگو به ارمغان می‌آوریم و با کمک به آنها برای رشد کسب‌و‌کار آبزی‌پروری خود به روشی پایدارتر، تأثیر می‌گذاریم.

تأثیر اجتماعی مثبت باعث رشد یک شرکت خواهد شد و بالعکس. تاثیرات محیطی برای همه ما به عنوان انسان مهم است. هیچ کس از محصولات شما استفاده نمی‌کند اگر بداند محصول شما تأثیر منفی بر محیط زندگی آنها می‌گذارد.»

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم