توسعه ربات‌ کشاورزی با استارتاپ داهیلا رباتیکس

5/5 - (1 امتیاز)
توسعه ربات کشاورزی -

یک شرکت توسعه دهنده ربات ، ربات‌های مستقلی را ایجاد می‌کند که در مزرعه حرکت می‌کنند و علف‌های هرز را شناسایی و به صورت مکانیکی حذف می‌کنند.

برای جلوگیری از آسیب به محصولات، ربات‌ها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای کنترل دقیق نهایی استفاده می‌کنند.

طبق گفته تیم مبتکر آن‌ها، تولید غذای پایدار توسط ربات‌های کشاورزی مستقل امکان‌پذیر است، از این رو آنها قصد دارند  توسعه ربات هایی را داشته باشند که صنعت کشاورزی را متحول می کند.

راه‌حل آنها نیاز به استفاده از علف‌کش‌ها را از بین می‌برد، بنابراین به گذار به یک اقتصاد دایره‌ای و شکل پایدارتر کشاورزی کمک می‌کند.

اهداف آینده آنها ارتقای ربات است تا بتواند آفات و بیماری‌ها، کمبود مواد مغذی، مرحله رشد، آسیب ناشی از رویدادهای آب‌و‌هوایی و سایر اطلاعاتی را که می‌تواند برای کاربران ارزش افزوده ایجاد کند، شناسایی کند.

ربات این شرکت برای حذف مکانیکی علف‌های هرز طراحی شده است. ردیف‌ها را به صورت موازی پردازش می‌کند و از یک سیستم نوری مبتنی بر هوش مصنوعی 99٪ دقیق برای تشخیص علف‌های هرز / محصول استفاده می‌کند.

تشخیص علف هرز توسط ربات

این ربات، با بدنه آلومینیومی سبک آن، به راحتی می‌تواند حرکت کرده و محصولات و علف‌های هرز را پایش کند.

علف‌کش‌ها برای اطمینان از بازده کافی محصول ضروری هستند و برای تولید، توزیع و کاربرد آنها به مصرف قابل توجه انرژی و منابع طبیعی نیاز دارند.

علاوه بر این، نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که بقایای علف‌کش‌ها ممکن است به زنجیره غذایی انسان ختم شود و بر سلامتی تأثیر بگذارند.

این ربات با هدایت هوش مصنوعی یک سیستم حذف ساختمان داخلی را به سمت گیاهان علف هرز کنترل می‌کند و در عین حال از آسیب تصادفی به گیاهان زراعی جلوگیری کرده و یک پایانه مکانیکی گیاهان علف‌های هرز را حذف می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود که ربات، آفات و بیماری‌ها، کمبود مواد مغذی، مرحله رشد، آسیب‌های ناشی از رویدادهای آب‌وهوایی و سایر اطلاعاتی را که می‌تواند برای کاربران ارزش افزوده ایجاد کند را مستقیماً یا از طریق ارائه‌دهندگان شخص ثالث شناسایی کند.

آن‌ها می‌گویند:

«ما یک تیم چند رشته‌ای با پیشینه در علوم کامپیوتر، مهندسی برق و مکانیک، ژئواکولوژی و طراحی UX هستیم که به شدت توسط کشاورزان محلی پشتیبانی می‌شود.

ترکیبی از مجموعه مهارت‌های ما به ما امکان می‌دهد تا فناوری‌های پیشرفته را در برنامه‌های روباتیک جدید ترکیب کنیم و آنچه را که ممکن است دوباره تعریف کنیم.»

این پروژه از طریق برنامه تحقیقاتی و نوآوری افق 2020 اتحادیه اروپا، از طریق یک فراخوان باز که تحت پروژه agROBOfood صادر و اجرا شده است (توافقنامه گرانت شماره 825395) بودجه دریافت کرده است.

این پروژه از طریق برنامه تحقیقاتی و نوآوری Horizon 2020 اتحادیه اروپا، از طریق یک فراخوان آزاد که تحت پروژه ESMERA (توافقنامه گرانت شماره 780265) صادر و اجرا شده است، بودجه دریافت کرده است.

مزارع برزیل و آمریکا در انتظار ربات جدید سُلینفتِک

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم