تولید گوشت گیاهی از برگ چغندرقند و جلبک در ایران

امتیاز دهید
همبرگر گیاهی - گوشت گیاهی

گوشت با منشا گیاهی در گروه شیلات و صنایع غذایی دانشگاه تهران در حال تولید است و تا دو سال دیگر وارد بازار می‌شود.

سید حسین گلدانساز – رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان این خبر، گفت: در گروه شیلات و صنایع غذایی، همکاران در حال تولید گوشت گیاهی هستند و نمونه‌های اولیه آن نیز تولید شده است.

گلدانساز ادامه داد: با استفاده از برگ چغندرقند که تقریبا دورریز است و برخی گیاهان دیگر تولید این پروتئین انجام شده و چیزی شبیه به گوشت با منشا گیاهی به عنوان پایلوت تولید می‌شود. در گروه شیلات نیز با برخی جلبک‌ها اینکار در حال انجام است. این اقدام بسیار ارزشمند است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی در یک تا دو سال آینده شاهد تولید انبوه گوشت با منشا گیاهی باشیم. با اینکار حداقل بخشی از نیاز پروتئین کشور تامین می‌شود.

وی تامین خوراک دام را یکی از مشکلات دامپروری‌ها دانست و گفت: در دنیا برخی حشرات یا لاروها را پرورش می دهند که برای تغذیه طیور و ماهی و دام استفاده می‌شود. در آمریکا هلدینگ‌های بزرگ و در هشت کشور دیگر، حشره مگس سرباز و دو حشره دیگر پرورش داده می‌شود که از ضایعات کشاورزی و غذاهای رستوران‌ها تغذیه می‌کنند. به این صورت پروتئین مناسب خوراک دام‌ها تولید می‌شود. به تازگی تحقیقات در این زمینه هم آغاز شده و امیدواریم تا دو سال آینده آماده تولید انبوه باشد.

این نوع به طور مستقیم از گیاهان تولید می‌شود. به جای تکیه بر یک حیوان برای تبدیل گیاهان به گوشت، می‌توانیم با نادیده گرفتن حیوانات و تبدیل مستقیم مواد گیاهی به گوشت، گوشت را کارآمدتر بسازیم. مانند گوشت حیوانی، گوشت گیاهی نیز از پروتئین، چربی، ویتامین ها، مواد معدنی و آب تشکیل شده است.

ایتان از گلوتن گندم تهیه می‌شود و سایر محصولات گیاهی شبیه گوشت از عدس، نخود و ترکیبی از سبزیجات و نشاسته به دست می‌آیند؛ Beyond Meat شامل نخود، ماش، باقلا و برنج قهوه‌ای در محصولات پروتئینی خود است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم