خانه های نوآوری باید چگونه باشند؟

امتیاز دهید
خانه های نوآوری

اختراع چیزی جدید یکی از وظایف اصلی هر شرکتی است. با این وجود، واگذاری مدیریت نوآوری به شرکای خارجی منطقی بوده و خانه های نوآوری اهمیت دارند.

در این نوشته می خوانید که کدام بخش از مدیریت نوآوری شما برای برون‌سپاری مناسب است و چرا در پیشرفت‌های خود در بازار موفق‌تر هستید.

به گفته «پیتر اف. دراکر»، یک مبتکر اقتصادی با ریشه‌های وینی (بسیاری از فیلسوفان مشهور از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در وین تحصیل کردند، یا در آن تدریس کردند)، بازاریابی و نوآوری وظایف اصلی هر شرکتی است. تمام بخش‌های دیگر در یک سازمان فقط باعث ایجاد هزینه می‌شوند.

این بدان معنا نیست که یک شرکت باید مدیریت نوآوری خود را کنار بگذارد و همه مناطق به یک اندازه برای برون سپاری مناسب نیستند.

برای اینکه نشان دهیم کدام وظایف برای برون سپاری مناسب هستند، نگاهی به ساختار یک مدیریت نوآوری ساختاریافته و کل نگر قبل از هر چیز کمک می‌کند.

این شامل چهار بعد استراتژی، فرهنگ، فرآیندها و روش‌ها و ساختار است. فرهنگ نوآوری، اساس ساخت موفقیت آمیز و متحرک‌سازی خانه نوآوری را تشکیل می‌دهد. اساس خانه نوآوری، ساختار است. اگر این مورد وجود نداشته باشد، کل فرآیند نوآوری کاملاً ناهماهنگ اجرا می‌شود و اختراع محصولات، خدمات یا مدل‌های تجاری جدید و موفق به شانس واگذار می‌شود.

بالاتر از این، یک فرآیند نوآوری وجود دارد که به صورت جداگانه با نیازهای شرکت با روش‌های مرتبط تطبیق داده می‌شود که از یک محرک نوآوری به یک نوآوری منجر می‌شود. استراتژی سقفی را تشکیل می‌دهد که بر اساس آن تمام فعالیت‌های نوآوری باید همسو شوند.

استراتژی: شرکت شما چگونه باید توسعه یابد؟

برای برنامه ریزی یک استراتژی نوآوری، باید پاسخ دو سوال کلیدی زیر را بیابید. شرکت شما چه اهدافی را دنبال می‌کند و مدیریت نوآوری چگونه به این اهداف کمک می‌کند؟

در انجام این کار، لازم است با گذشته و روند نوآوری خود مقابله کنید. تجزیه و تحلیل اینکه شرکت شما در گذشته با کدام اختراعات موفق بوده است، بهتر است توسط خودتان انجام شود.

شما و کارمندانتان نیز به خوبی می‌دانید که کدام روندها برای شرکت شما مرتبط هستند یا ممکن است در آینده نزدیک مهم شوند.

با این حال، هنگام جمع‌آوری و ارزیابی این روندها، نباید صرفاً بر یک دیدگاه داخلی تکیه کنید. نوکیا، کداک و جنرال موتورز نشان می‌دهند که این می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

این شرکت‌های پیشرو سابق اقتصاد جهان، روندهای مهمی مانند گوشی‌های هوشمند، عکاسی دیجیتال یا خودروهای سازگار با محیط زیست را کاملاً اشتباه ارزیابی کرده‌اند و مجبور شده‌اند برای بقای اقتصادی خود بجنگند، اگرچه همه شرکت‌ها در این نبرد پیروز نشده‌اند.

به عنوان مثال، از طریق جستجوی فناوری، می‌توان از تخصص و دیدگاه شرکای خارجی برای جمع آوری روندها استفاده کرد.

این کارشناسان نباید فقط از صنعت خودشان بیایند. این به این دلیل است که شرکای حوزه‌های مشابه، یعنی اغلب حوزه‌های اقتصادی کاملاً متفاوت، می‌توانند ورودی ارزشمندی برای تولید روندها ارائه دهند.

در بیشتر موارد شرکت ها کارشناسان مربوطه را از صنایع خود می شناسند. با این حال، بسیاری از شرکت ها در جذب شرکای خارجی از سایر صنایع با مشکل مواجه هستند.

کارشناسان خارجی نیز می‌توانند کمک ارزشمندی در ارزیابی مجموعه روند ارائه دهند. یک طبقه‌بندی زمانی از دیدگاه داخلی اغلب می‌تواند با یک طبقه بندی خارجی مقایسه شود تا ارزش افزوده زیادی ایجاد کند.

هنگام تدوین استراتژی نوآوری خود، به شرکای خارجی و متخصصان اجازه دهید تا پایه و اساس تصمیمات شما را تا حد امکان آماده کنند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که شرکت شما می خواهد در کدام زمینه های جستجو کار کند و نقشه راه شما از نظر مشخص چگونه خواهد بود.

فرهنگ: چگونه یک محیط «نوآورانه» در شرکت خود ایجاد می‌کنید؟

«فرهنگ استراتژی را برای صبحانه می خورد» یکی از مورد استفاده‌ترین موضوع در تئوری مدیریت است که به پیتر اف. دراکر فوق الذکر نسبت داده می‌شود.

در تحقیق و توسعه نیز تعریف مسیر (استراتژی) یک چیز است و واقعاً دنبال کردن آن چیز دیگری است. مورد دوم به فرهنگ نوآوری در شرکت شما بستگی دارد.

مدیریت آنها باید شرایط چارچوب در شرکت را به گونه‌ای طراحی کند که فضای ترویج نوآوری ایجاد شود. این با سه بعد «ممکن است» (فرصت نوآوری)، «توان» (قابلیت نوآوری) و «خواستن» (تمایل به نوآوری) مشخص می‌شود.

شما می‌توانید اقدامات زیادی را خودتان در شرکت خود برای ایجاد و تقویت فرهنگ نوآوری انجام دهید. به عنوان مثال، می‌توانید آزمایشگاه‌های نوآوری راه‌اندازی کنید که در آن برخی از کارمندان می‌توانند ایده‌هایی را مستقل از کسب‌وکار روزمره توسعه دهند.

یا می توانید برای برخی از کارمندان بودجه زمانی و مالی برای پیگیری ایده‌های تجاری جدید فراهم کنید. مسابقه نوآوری نه تنها راه بسیار خوبی برای به دست آوردن سریع ایده‌های زیادی است، بلکه فرهنگ نوآوری را در شرکت شما نیز به سرعت بهبود می‌بخشد.

به لطف سال‌ها تجربه، Lead Innovation  می‌تواند به شما در مورد بهترین روش ترویج سه بعد فرهنگ نوآوری در شرکت خود – یعنی سه بعد ممکن، توانایی و اراده، توصیه کند.

اگر اجرای عملیاتی به یک شریک خارجی سپرده شود، برخی اقدامات نیز بهتر عمل می‌کنند. موفقیت کارگاه‌ها و بسیاری از جلسات دیگر که در فرآیند نوآوری ضروری است به اعتدال حرفه‌ای بستگی دارد.

آموزش و پرورش نیز ابزار مهمی برای ترویج فرهنگ نوآوری و توانمندسازی است.

فرآیندها و روش‌ها: چگونه ایده‌ها را به نوآوری تبدیل می‌کنید؟

فرآیندها و روش‌های مرتبط زیادی وجود دارد که منجر به نوآوری می‌شود و این بستگی به بسیاری از جنبه‌ها – مانند فرهنگ نوآوری یک شرکت – دارد که کدام روش نوآوری بهترین نتایج را ارائه می‌دهد.

هنگام استفاده از شبکه نوآوری باز خود، Lead Innovation  اطمینان حاصل می‌کند که همه شرکت‌کنندگان در رقابت با یکدیگر نیستند و بنابراین می‌توانند از یکدیگر سود ببرند.

ساختار: برای دراز مدت نوآور بمانید

نوآوری برای اکثر شرکت‌ها یک تجارت روزمره نیست. برای اکثریت، این یک وظیفه است که باید انجام شود.

در شرایطی که بازار تقاضای اختراعات در زمان‌های کوتاه‌تر را دارد و رقبا بر فشار آن افزوده می‌شوند، چنین وضعیتی می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.

شما می‌توانید با هماهنگ کردن شرکت خود به گونه‌ای که نوآوری سیستماتیک امکان‌پذیر باشد، با این معضل مقابله کنید.

یک شرکت به سختی می تواند این را به تنهایی مدیریت کند، زیرا دیدگاه و تخصص از خارج کاملاً ضروری است. شریکی که با چشمان باز در یک شرکت قدم می‌زند و همچنین به مسائل خارج از تکلیف پروژه واقعی می‌پردازد، می‌تواند در اینجا کمک قاطعی باشد.

نتیجه‌گیری: خانه نوآوری – مدیریت نوآوری سیستماتیک و کل‌نگر

بیشتر بازارهای امروزی در فواصل زمانی کوتاه‌تر چیزی واقعاً جدید را می‌طلبند. پیچیدگی فنی همچنان در حال افزایش است.

علاوه بر این، خانه نوآوری برای کشف رقبای بالقوه‌ای که در حال حاضر هنوز در صنایع کاملاً متفاوت فعال هستند، اما در حال حاضر از رویکردهای جدید برای چرخش فردای خود استفاده می‌کنند، نیاز به آینده‌نگری خاصی دارد.

این محرک‌ها تقاضاهای بیشتری را برای مدیریت نوآوری ایجاد می‌کنند. با برون‌سپاری هوشمندانه، بخش‌های خاصی از آن به شریک مناسب، می‌توانید مدیریت نوآوری خود را بسیار قدرتمندتر کنید.

علاوه بر این، می‌توانید کسب‌وکار خود را به سازمانی تبدیل کنید که اختراع برای آن همیشه چیز خارق‌العاده و غیرعادی نیست، اما – البته تا حدودی – بخشی از زندگی روزمره تجاری است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم