هات هاگ، برنامه‌ای برای تشخیص استرس گرمایی خوک ها

امتیاز دهید
برنامه پرورش خوک

تیمی از خدمات تحقیقات کشاورزی (ARS)  اعلام کردند برنامه « HotHog»، یک برنامه جدید گوشی هوشمند است که استرس گرمایی را در خوک ها پیش‌بینی می‌کند.

HotHog که در فروشگاه App Apple و Google Play Store موجود است، به داده‌های آب و هوای محلی برای پیش‌بینی میزان آسایش نسبی یا سطوح استرس گرمایی خوک ها به صورت ساعتی، روزانه یا هفتگی خبر می‌دهد.

سپس تولیدکنندگان خوک می‌توانند از این اطلاعات برنامه برای انجام اقدامات پیشگیرانه مانند اطمینان از آب آشامیدنی فراوان، خنک کردن خوک ها با پنکه و محدود کردن حمل و نقل به ساعات اولیه صبح استفاده کنند.

سالانه، تنش گرمایی در خوک‌ها برای صنعت خوکی ایالات متحد،ه 481 میلیون دلار هزینه دارد. «جی اس. جانسون» – دانشمند امور حیوانات، خاطرنشان کرد: « اطمینان از رفاه و بهره‌وری مثبت خوک ها (منبع اصلی پروتئین حیوانی در سراسر جهان) در مواجهه با تغییرات آب و هوایی جهانی – به ویژه در ماه‌های تابستان و در مناطق گرمسیری بسیار مهم تر خواهد بود..»

خوک ها به خصوص در برابر استرس گرمایی آسیب پذیر هستند زیرا نمی‌توانند عرق کنند. در محیط‌های تولید مدرن، خوک‌ها از طریق نفس نفس زدن با گرما مقابله می‌کنند، در حالی که مراقبان، میزان تهویه را تنظیم می‌کنند، از آب‌پاش‌ها استفاده می‌کنند و دسترسی رایگان به آب فراوان و خنک برای نوشیدن حیوانات را تضمین می‌کنند.

بدون چنین اقداماتی، خوک ها ممکن است کمتر غذا بخورند، کندتر رشد کنند، ماهیچه‌های بدون چربی کمتری تولید کنند، شیر کمتری تولید کنند و سایر مشکلات سلامتی، بهره‌وری یا باروری را تجربه کنند.

خوک های باردار از آسیب‌پذیرترین اعضای گله خوکی هستند و زمانی که تحت استرس گرما قرار می‌گیرند، ممکن است خوک‌های کمتر و کوچک‌تری به دنیا بیاورند. خوک‌های حامله تحت استرس گرما ممکن است خوک‌هایی با استرس گرما در رحم به دنیا بیاورند که خطر بیشتری برای سلامتی و سایر عوارض در زندگی پس از زایمان خود دارند.

به گفته توسعه دهندگان آن، هات هاگ، اولین ابزار پشتیبانی تصمیم در نوع خود برای پیش‌بینی استرس حرارتی بر اساس داده‌های رفتاری و فیزیولوژیکی جمع‌آوری شده از مطالعات بار حرارتی خوکی و به طور دقیق‌تر، از ماده‌های پرورش‌دهنده غیرباردار و اواسط و اواخر دوره است.

جانسون افزود: «علاوه بر این، بسیاری از شاخص‌های حرارتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اصل برای استفاده در گونه‌های غیرخوکی توسعه داده شده‌اند و ممکن است به طور دقیق آسایش حرارتی و استرس را در خوک‌ها پیش‌بینی نکنند.»

این برنامه با گوشی‌های هوشمند آیفون و اندروید سازگار است، چندین ویژگی از جمله:

  • زمان و آب و هوای محلی فعلی، از جمله پیش‌بینی‌های دمایی با کد رنگی به یکی از شش حالت حرارتی (یا دسته‌بندی) در خوکی – یعنی سرد، راحت، گرم، استرس گرمایی خفیف، استرس گرمایی متوسط و استرس گرمایی شدید
  • چهار آیکون گرافیکی برای گزینه‌های اضافی کاربر که در پایین صفحه نمایش برنامه قرار دارند.
  • برای مثال، با کلیک بر روی نماد خوک، علائم فیزیولوژیکی و رفتاری مرتبط با وضعیت حرارتی پیش‌بینی‌شده برای تأثیرگذاری بر خوک های گله را توضیح می‌دهد.
  • با کلیک بر روی نماد فن صفحه ای با عنوان «مشاهدات مدیریت و گزینه‌های کاهش» نمایش داده می شود که توصیه هایی را برای اطمینان از راحتی خوک باردار بر اساس وضعیت حرارتی پیش بینی شده توسط برنامه ارائه می دهد.
  • نماد دیگری شبیه چرخ دنده است. جانسون توضیح داد: «این کاربر را به صفحه تنظیمات می‌برد که در آن می‌تواند پروفایل فردی خود را ویرایش کند و تنظیمات برگزیده خاص خود را تنظیم کند، مانند جابجایی بین حالت تاریک و روشن یا تعیین اینکه آیا دما بر حسب فارنهایت یا سانتیگراد ارائه می‌شود.»
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم