هفت مهارت بازاریابی دیجیتال

امتیاز دهید
بازاریابی دیجیتال چیست

برای همگام شدن با نیازهای در حال تحول بازار، باید بدانید بازاریابی دیجیتال چیست و مهارت‌هایی که می‌تواند شما را قادر به برتری کند، بشناسید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال شامل استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی برای استفاده از کانال‌ها، پلتفرم‌ها و فناوری‌های دیجیتال برای ارتباط با مخاطبان هدف هر کسب‌وکاری است.

در حالی که اشکال سنتی بازاریابی – مانند تبلیغات چاپی و تبلیغات تلویزیونی – می‌توانند موثر باشند، ظهور تجارت الکترونیک، رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های تلفن همراه رفتار مصرف‌کننده را به شدت تغییر داده است.

«سونیل گوپتا»، پروفسور مدرسه بازرگانی هاروارد، که دوره‌ی آنلاین استراتژی بازاریابی دیجیتال را تدریس می‌کند، می‌گوید: «این فناوری‌ها نحوه ارتباط مشتریان با برندها، نحوه جستجوی اطلاعات و نحوه خرید محصولات را کاملاً تغییر دادند. آن‌ها دلیلی هستند که بازاریابی دیجیتال به بخش جدایی‌ناپذیر و مهم هر شرکت تبدیل شده است.»

اگر می‌خواهید به یک بازاریاب دیجیتال مؤثر تبدیل شوید، در اینجا مهارت‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تأثیری استراتژیک داشته باشید.

برترین مهارت‌های بازاریابی دیجیتال کدامند؟

  1. مهارت در فناوری

مهارت در فناوری در بازاریابی دیجیتال ضروری است. برای اجرای موفقیت‌آمیز کمپین‌ها، باید نحوه استفاده از ابزارهای اتوماسیون، نرم‌افزارها و پلتفرم‌های دیجیتال را بدانید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری؛ نرم‌افزار تجزیه و تحلیل؛ ابزارهای مدیریت تبلیغات و سیستم‌های مدیریت محتوا هستند.

با استفاده از این فناوری‌ها، می‌توانید مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنید، از آن‌ها یاد بگیرید و بخش‌بندی کنید. همچنین می‌توانید روندهای نوظهور در رفتار مصرف‌کننده را شناسایی کنید تا تأثیر تلاش‌های بازاریابی خود را به حداکثر برسانید.

در استراتژی بازاریابی دیجیتال، آن لونز، مدیر ارشد بازاریابی در شرکت فناوری Adobe، می‌گوید درک مشتری برای بازاریابی موفق بسیار مهم است.

لونز می‌گوید: «فکر نمی‌کنم بازاریابی واقعاً تغییر اساسی کرده باشد. «من فکر می‌کنم یک ایده خوب، یک محصول خوب – این‌ها همیشه هسته اصلی بازاریابی هستند. من فکر می‌کنم درگیرکردن مخاطب با نوعی محرک احساسی همیشه مهم است. من فکر می‌کنم چیزی که واقعاً تغییر کرده است، توانایی درک عمیق مشتری است. بنابراین برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید به فناوری نیاز دارید.»

  1. تجزیه و تحلیل داده‌ها

چه استفاده از تاکتیک های بازاریابی سنتی یا دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده‌ها – جمع‌آوری، تفسیر و استفاده سیستماتیک داده‌ها – بسیار مهم است.

کانال‌هایی که می‌توان از آن‌ها داده جمع‌آوری کرد شامل وب‌سایت‌ها؛ پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی ایمیلی هستند.

با این حال، داده‌ها بدون معیارهای مشخص یا شاخص‌های عملکرد کلیدی مفید نیستند.

گوپتا در استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «در ساده‌ترین سطح، باید آنچه را که قصد دارید با اهداف بازاریابی خود به دست آورید، اندازه‌گیری کنید.»

به عنوان مثال، اگر به اندازه‌گیری آگاهی از برند شرکت خود علاقه دارید، می‌توانید داده‌های اشتراک‌گذاری‌ها و اشاره‌ها در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت خود و نظرسنجی‌های مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید تا بینش ارزشمندی در مورد مشتریان احتمالی و فعلی به دست آورید.

  1. بازاریابی موتورهای جستجو

تبلیغات برای موفقیت در عصر دیجیتال بسیار مهم است. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) ضروری است، وب سایت خود را با افزایش دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو از طریق تبلیغات پولی تبلیغ کنید.

گوپتا در استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «بازاریابی موتور جستجو یا SEM به‌عنوان محرک کلیدی تبدیل در سفر مشتری، ابزاری حیاتی است که باید در جعبه ابزار رسانه پولی خود داشته باشید.»

کمپین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • جستجوی پولی: مناقصه بر روی کلمات کلیدی برای نمایش برجسته تبلیغات در نتایج موتورهای جستجو هنگامی که کاربران آن عبارات را وارد می‌کنند و سپس هر بار که روی آن تبلیغات کلیک می‌کنند، مبلغی را پرداخت می‌کنند.
  • تبلیغات نمایشی: تبلیغات بصری در وب‌سایت‌ها – مانند بنرها، تصاویر، ویدیوها یا رسانه‌های تعاملی – که محصولات، خدمات یا نام تجاری شما را برای مخاطبان هدف شما تبلیغ می‌کنند.

SEM به ویژه در بازاریابی دیجیتال ارزشمند است زیرا به شما امکان می‌دهد تبلیغات هدفمندی ایجاد کنید که می‌تواند تأثیر بیشتری بر مصرف‌کننده داشته باشد. پیاده‌سازی SEM شامل پنج جزء است:

  • انتخاب کلمات کلیدی که منجر به تبلیغات شما می‌شوند
  • طراحی محتوای تبلیغ شما
  • بهترین صفحه فرود برای تبلیغ خود را شناسایی کنید
  • توسعه یک استراتژی قیمت‌گذاری برای کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل نتایج و بهینه‌سازی محتوا بر اساس آن

بازاریابی موتورهای جستجو زمانی مرتبط‌تر است که مصرف‌کنندگان به طور فعال چیزی را آنلاین جستجو کنند. هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای پیشنهاد، این را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر قصد سفر به بوستون را دارید، ممکن است «هتل در بوستون» را در گوگل جستجو کنید. در حالی که چندین هتل با این کلمات کلیدی مطابقت دارند، زنجیره‌هایی مانند هیلتون می‌توانند از SEM استفاده کنند و برای اطمینان از اینکه ابتدا وب‌سایت آن را می‌بینید، بر روی آن کلمه کلیدی عمومی پیشنهاد دهند.

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو

یکی دیگر از مهارت‌های ضروری دیجیتال مارکتینگ، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) است – بهبود دید و رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک مدنظر است.

تقریباً 68 درصد تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو مانند Google شروع می‌شود. برخلاف تمرکز SEM بر روی جستجوی پولی، سئو محتوای وب سایت، کلمات کلیدی، متاتگ‌ها، ساختار سایت و تجربه کاربری شما را بهبود می‌بخشد تا صفحات وب در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.

بر اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال، موتورهای جستجو صفحات وب را بر اساس موارد زیر رتبه‌بندی می‌کنند:

ارتباط: اینکه آیا محتوا با هدف جستجوی کاربر شما مطابقت دارد یا خیر.

اعتبار: اعتبار وب سایت شما بر اساس عواملی مانند تخصص محتوا و شهرت مرتبط است.

با درک الگوریتم‌های موتورهای جستجو و اجرای بهترین شیوه‌های سئو، می‌توانید از صرف هزینه‌های بیش از حد بر روی تبلیغات پولی جلوگیری کنید و ترافیک وب‌سایت، دیده شدن و تعامل کاربر را با هزینه کم و بدون هزینه بهبود ببخشید.

  1. توسعه برند

طبق نظرسنجی شرکت مدیریت دارایی دیجیتال Bynder، یکی از دغدغه‌های اصلی بازاریابان تعامل موثر با مشتریان در پلتفرم‌های دیجیتال شلوغ است.

بازاریابی عملکرد بر روی دستیابی به اهداف مشخص، کوتاه‌مدت و قابل اندازه‌گیری تمرکز دارد. به عنوان مثال، زمانی که مصرف‌کنندگان آماده خرید هستند، بازاریابی عملکرد به جستجوی آن‌ها در گوگل، تبلیغات یا رسانه‌های متعلق به آن‌ها و اینکه آیا محصول شما را خریداری کرده‌اند، توجه می‌کند.

  1. بازاریابی ایمیلی

قبل از ظهور دیجیتال مارکتینگ، اکثر شرکت‌ها از طریق پست چاپی و تبلیغات به مشتریان دسترسی پیدا می‌کردند، اما این تغییر کرده است طبق مطالعه شرکت تحقیقاتی فناوری The Radicati Group  انتظار می‌رود تعداد کاربران ایمیل تا پایان سال 2024 به 4.5 میلیارد نفر برسد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که میانگین زمانی که کاربران ایمیل‌های خود را در روز چک می‌کنند، 172 دقیقه است. درک نحوه استفاده از ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است.

بازاریابی ایمیلی شامل ارسال ایمیل‌های هدفمند و شخصی‌شده به گروه‌های تقسیم‌بندی شده از مشتریان برای ایجاد روابط، تبلیغ محصولات و خدمات شما و آموزش آن‌هاست.

ایجاد تعادل بین محتوای ایمیل گسترده برای مشتریان جدید و محتوای هدفمندتر برای مشتریان فعلی شما بسیار مهم است.

کیت لالیبرت، رئیس تجارت الکترونیک در شرکت کفش OOFOS، در استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌گوید: «شما باید از هر دو رویکرد استفاده کنید و آن‌ها را متعادل کنید. شما باید یک برنامه بازاریابی داشته باشید که به مجموعه وسیعی از مشتریان که در مورد محصولات و شرکت صحبت می‌کنند، دسترسی پیدا کند. اما باید بتوانید با ارسال برخی از ایمیل‌هایی که بیشتر بر فعالیت یا اقداماتی که انجام داده‌اند، آن را به مصرف‌کننده مرتبط کنید.»

این بدان معناست که مشتریان شما باید منتظر ایمیل‌های شخصی‌شده با نام آن‌ها، توصیه‌های سفارشی از خریدهای گذشته‌شان و معاملات انحصاری باشند که با علایق و عادت‌های مرور آن‌ها همسو باشد.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی ایمیلی این است که مقرون به صرفه است. گوپتا در استراتژی بازاریابی دیجیتال می گوید: «بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه است زیرا یک شرکت می‌تواند بدون پرداخت دلار تبلیغات به گوگل یا فیس‌بوک، به مشتریان دسترسی پیدا کند.»

با به دست آوردن اعتماد در بازاریابی ایمیلی خود، می‌توانید روابط با مشتری را تقویت کنید، تبدیل‌ها را افزایش داده و تعامل مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

  1. رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های دیجیتال هستند. طبق داده‌های Pew Research، نزدیک به 72 درصد از جمعیت ایالات متحده از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در عصر تأثیرگذاران اجتماعی، کسب‌وکار شما باید حضور دیجیتالی خود را حفظ کند تا اطمینان حاصل شود که برای مصرف‌کنندگان مرتبط باقی می‌ماند.

با سرمایه‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید ترجیحات مشتریان خود را بهتر درک کنید و استراتژی‌های بازاریابی خود را ارتقا دهید.

مفاهیم کسب‌وکار / بالغ بر معرفی 30 اصطلاح پرکاربرد

فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در کشاورزی، شامل چه کسب‌و کارهایی می‌شوند؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم