داستان گُل روز ولنتاین در آمریکا

4.8/5 - (6 امتیاز)
گل های روز ولنتاین

در روز ولنتاین، پیش‌بینی می‌شد که آمریکایی‌ها حدود 2.3 میلیارد دلار برای گل هزینه کنند که 300 میلیون بیشتر از سال 2021 بود، این روز، 30 درصد از فروش سالانه‌ی گل را به خود اختصاص می‌دهد و گل رز بیش از هر چیز دیگری به فروش می‌رسد.

ایالات متحده آمریکا، 80 درصد از گل‌های شاخه بریده‌ی خود را در طول سال وارد می‌کند و از میان گل های وارداتی، کلمبیا با 60 درصد و پس از آن اکوادور با حدود 20 درصد بیشترین میزان را تامین می‌کنند.

در سال 1991، کنگره‌ برای تشویق کشاورزان آند (آمریکای جنوبی) به کشت محصولاتی غیر از کوکا برای جلوگیری از ورود سیل کوکائین به ایالات متحده، قانون ترجیح تجاری آند را به تصویب رساند که عوارض برخی از واردات آندها مانند گل را لغو کرد، از جمله تعرفه 6 درصدی برای گل رز کلمبیایی.  بدین اوصاف، صنعت گل آند شکوفا شده و صنعت گل داخلی آمریکا پژمرده شد.

تولیدکنندگان آمریکایی نتوانستند با آب‌و‌هوای ایده‌آل برای رشد گل در طول سال یا نیروی کار ارزان و فراوان صنعت در حال رشد گل آند رقابت کنند. به گزارش واشنگتن پُست، تولید گل رز در آمریکا، 95 درصد کاهش یافت.

از آنجایی که شکوفه‌های گل‌های تازه، خیلی سریع از بین می‌روند، باید ظرف چند روز پس از بُرش به ایالات متحده برسند. برخی از آن‌ها هزاران مایل را با کشتی و برخی با هواپیما طی می‌کنند و در مسیر، مقادیر زیادی سوخت فسیلی را می‌سوزانند.

هواپیما، قایق و اتومبیل به گفته‌ی «ایمی استوارت»، گزارشگر تحقیقی و نویسنده‌ی کتاب «گل محرمانه» در سال 2007، در هر زمان دیگری از سال، گل‌هایی که از طریق هواپیما می‌رسند، در انبارهای بار هواپیماهای مسافربری حرکت می‌کنند که بدون توجه به تعداد گل ها پرواز می‌کنند.

اما تا روز ولنتاین، حجم عظیم گل‌هایی که در سراسر جهان ارسال می‌شوند، به هواپیماهای باری اختصاصی نیاز دارند. برای مثال، در سال 2017، برای سه هفته منتهی به روز ولنتاین، 30 هواپیمای باری، هر روز با بیش از یک میلیون گل، هر روز از کلمبیا به میامی پرواز می‌کردند.

هنگامی که آنها به ایالات متحده می‌رسند، برخی از گل‌های وارداتی، پروازهای اتصال به ژاپن یا روسیه را می‌گیرند، جایی که مصرف‌کنندگان، قیمت‌های گزافی برای آنها می‌پردازند.

از سوی دیگر، گواهینامه‌های گل در کلمبیا و اکوادور تنظیم شده‌اند، آن‌ها، گل‌هایی را تایید می‌کنند که دارای فهرست طولانی استانداردهایی مانند حقوق کار، سلامت و ایمنی، مدیریت آب، حفاظت از خاک، مدیریت ایمن آفت‌کش‌‌، مدیریت زباله، تنوع زیستی، بهره‌وری انرژی و غیره هستند.

طبق وب سایت Floreverde، هر ساله این سازمان حدود 1.3 میلیارد ساقه را تأیید می‌کند و به گفته‌ی مقاله واشنگتن پست، تقریباً یک سوم گل‌های کلمبیایی دارای گواهی هستند.

پژوهشگران دریافتند که کودکان غیرکارگر در اکوادور در طول اوج سمپاشی محصول روز مادر (دومین روز بزرگ برای گل‌ها در ایالات متحده پس از روز ولنتاین) تغییر رفتار عصبی کوتاه مدت را تجربه می‌کنند.

بازار گل ایالات متحده، یک بازار پرکشش است که باعث شده، کشورهای مختلفی به فکر صادرات گل به این کشور بیفتند ولی امسال پیش‌بینی‌ها طور دیگری بوده است، به خاطر کاهش پروازها، نقل و انتقال گل کمتر شده و تعدادی از گل‌کاران به دلیل دوران قرنطینه، کار خود را رها کرده‌اند از این رو پیش‌بینی می‌شد که کمبود گل پیش آید و گرانی گل ایجاد شود.

گل محمدی گناباد در انتظار سرمایه گذاران فرآوری

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم