درخواست کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ در پرورش گاو از مک دونالد

5/5 - (2 امتیاز)
کاهش مصرف آنتی بیوتیک

ائتلاف گسترده‌ای از گروه های بهداشت عمومی، حمایت از حیوانات و ایمنی مواد غذایی، امروز بیش از 25000 امضای دادخواست به مدیرعامل مک‌دونالد، «کریس کمپچینسکی» ارسال کردند و از این شرکت خواستند تا در جهت کاهش استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ ها در پرورش گاو، به وعده‌ی سال 2018 خود عمل کند.

به گزارش فوددایو، استفاده از آنتی‌ بیوتیک‌ های مهم پزشکی در سراسر زنجیره‌ی تامین جهانی گوشت گاو انجام می‌گیرد که بر اساس یک گزارش جدید،  در سال 2019، بیش از 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر عفونت‌های مقاوم به دارو، جان خود را از دست داده‌اند.

مقاومت آنتی‌بیوتیکی، یک بحران جهانی بهداشتی است که تا حدودی با استفاده بیش از حد از دارو برای تولید گوشت ارزان‌تر ایجاد شده است. مک دونالد به عنوان یکی از بزرگترین خریداران گوشت گاو در جهان، این قدرت را دارد که تولیدکنندگان گوشت را تحت فشار قرار دهد تا نحوه استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها و پرورش حیوانات را تغییر دهند. به ادعای این کمپین، مک دونالد به دلیل عدم رعایت ضرب‌الاجل تعیین شده خود برای تعیین اهداف کاهش آنتی بیوتیک برای گوشت گاو در آینده مسئول خواهد بود.

«آنت مانوسویچ»، مدیر کمپین کشاورزی و حفاظت از حیوانات جهان ایالات متحده آمریکا، بیان می‌کند: «اگر در مقاومت آنتی‌بیوتیکی، تغییری ایجاد  نشود، اثرات شدیدی بر سلامت، اقتصاد و محیط زیست خواهد گذاشت، مک دونالد به عنوان یک شرکت جهانی، باید با حذف شیوه‌های تولید با رفاه پایین که مصرف معمول آنتی بیوتیک‌ها را افزایش می‌دهد، به تعهدات خود عمل کند.»

بسیاری از مزارع صنعتی که به صورت انبوه، گوشت تولید می‌کنند، حیوانات را در شرایط غیربهداشتی، شلوغ و استرس‌زا پرورش داده و سپس به آنها آنتی‌بیوتیک‌های مهم پزشکی می‌دهند تا از بیماری‌هایی که در آن شرایط رشد می‌کنند، جلوگیری کنند.

استفاده روتین از این آنتی بیوتیک ها، باعث ایجاد باکتری‌های مقاوم به دارو می‌شود که می‌توانند در مزارع و افراد بیمار پخش شوند.

شرکت مک‌دونالد، اخیرا گزینه‌های ساندویچ گیاهی را به منوهای خود در مکان‌های خاص اضافه کرده‌اند این استراتژی می‌تواند به کاهش اتکا به تامین‌کنندگان گوشت صنعتی که به طور معمول از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند کمک کند.

تا سال 2050، برخی از محققان پیش بینی می‌کنند که مقاومت آنتی‌بیوتیکی باعث مرگ 10 میلیون نفر در سال خواهد شد و از سرطان به عنوان عامل اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان، پیشی می‌گیرد.

پژوهشگران هشدار می‌دهند که استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در حیوانات ممکن است خطر انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو را به انسان از طریق عفونت مستقیم یا با انتقال «ژن‌های مقاومت از کشاورزی به پاتوژن های انسانی» افزایش دهد.

در انسان، مطالعات نشان داده است که آنتی بیوتیک‌ها خطر افزایش وزن و چاقی را افزایش می‌دهند، زیرا باکتری‌های مفید روده را که به تنظیم وزن کمک می‌کنند، از بین می‌برند.

با این حال، در حیوانات، این پدیده مثبت دیده شده است، به طوری که چندین کشور هنوز از آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان محرک رشد استفاده می‌کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم