رویای ملک بانو از ابرکوه ، بودن در همه‌ی ایران است

امتیاز دهید
جمیله اکبری از ابرکوه - کارگاه صنایع تبدیلی

بانو «جمیله اکبری» متولد 1356 از ابرکوه، علاقه خاصی به صنایع تبدیلی ازجمله ترشیجات و شوریجات دارد. ابرکوه دارای بادمجان خاص در کشور است، در ابتدا توجه این بانو به درست کردن ترشی بادمجان با فرمولی خاص برای استفاده در تمام فصول سال برای همه مصرف‌کنندگان جلب می‌شود.

جمیله با استفاده از تجربیات همسرش در سال 1394 مغازه‌ای اجاره می‌کند و با تائید کارشناسان جهاد کشاورزی و بهداشت، مجوز مشاغل خانگی را اخذ کرده و  در سال 1395، موفق به ثبت برند ملک بانو برای محصولات خود می‌شود و پس از آن، برای تک‌تک محصولات خود پروانه ساخت، نشان سیب سلامت، نشانگر رنگی و بارکد ملی اخذ می‌کند.

این بانو درباره چگونگی فعالیتش می‌گوید:

« ابتدا روش کار کاملاً به‌صورت سنتی و دستی انجام می‌شد که علیرغم تلاش فراوان حجم محصولات کم و جوابگوی متقاضیان نبود. برای همین با خرید چند دستگاه و با گسترش فعالیت، سوله‌ای در ناحیه صنعتی اجاره کردم و اکنون محصولاتم  به‌صورت پاستوریزه شامل خیار شور حلب و شیشه 700 گرمی، ترشی بامیه و ترشی مخلوط تولید می‌شوند.

در فصل تولید، 15 نفر در کارگاه مشغول به کار هستند. ترشی بندری و زیتون شور در برنامه توسعه فعالیت‌هایم هست. مواد اولیه را از کشاورزان منطقه ابرکوه و یزد و شمال استان فارس تهیه می‌کنم و محصولات  در سطح شهرستان ابرکوه، شهر یزد و اصفهان به بازار عرضه می‌شود و در استان‌های تهران، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و کرمان در حال بازاریابی هستم.»

ابرکوه در استان یزد قرار دارد و در مسیر اتوبان یزد – شیراز است. وجود آثار تاریخی و صنایع دستی و گردشگری، باعث شده تا این شهر جزو نمونه‌های گردشگری در ایران باشد.

وسعت ابرکوه، 5641 کیلومترمربع بوده و رشته کوه‌های زاگرس چون حصاری انتهای این دشت را در جهت غرب و جنوب در بر می‌گیرد و کویر ابرکوه با کمتر از 1450 متر پست‌ترین محل این حوزه است.

این شهرستان، آب‌وهوایی کویری داشته و دارای بارندگی کم بوده و بیشترین درجه حرارت مربوط به ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور است.

مناطق دیدنی ابرکوه شامل مجموعه پردیس، مسجد جامع، مسجد بیرون، گنبدخانه سیدون، قلعه‌های باستانی، یخچال عظیم خشتی، خانه صولت و مناره‌های نظامیه است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم