زن کشاورز زنجانی: هدف نباید تحت تاثیر جنسیت قرار گیرد!

امتیاز دهید
میوه لوبیا بر روی گیاه

روستای عمیدآباد ابهر، موطن فعالیت یک بانوی زنجانی است، سراغ این بانو رفتیم تا با وی به عنوان عضوی از زنان کشاورز زنجان مصاحبه ای داشته باشیم.

«سمیه بالین‌پرست»، متولد 1360 و فعال در زمینه‌ی دامداری و کشاورزیست. این بانو درباره زمینه‌های ورودش به این حوزه می‌گوید:

« در ابتدا به خاطر علاقه‌ای که داشتم، منتظر یک جرقه بودم ولی نمیدانستم از کجا باید شروع کنم تا اینکه در دوره‌های پایگاه بسیج روستای‌مان شرکت کردم و احساسم بر این شد که نقطه‌ی شروع از اینجاست.

کم‌کم در کلاس‌ها و دوره‌های جهاد کشاورزی ابهر شرکت کردم و توانستم مهارت‌هایی در زمینه‌ی پرورش گوسفند کسب کنم.»

سمیه بالین‌پرست، درآمدزایی و علاقه و اشتیاق را از اصلی‌ترین عوامل انجام فعالیت‌هایش می‌داند چنان‌که وی در سال 1398 توانست مهارت لازم در زمینه پرورش گوسفند را کسب کند و بعد در دوره‌های تخصصی‌تر چون تکثیر گوسفندان همو شرکت کند.

او درباره‌ی راه رسیدن به اهدف می‌گوید:

« باید اول هدف رابشناسیم و بعد از شناخت هدف، شاخص‌ها را تعریف کنیم که کار را باید از کجا شروع کنیم و مقصد کجاست؟ اینکه بگوییم کار مردانه است کاملا با این عقاید مخالف هستم و هدف تحت تاثیر جنسیت نباید قرار بگیرد. من در قسمت دامداری از کمک دو فرزند پسرم بهره می‌برم و توانسته‌ام با حمایت همسرم، مراحل رسیدن به اهدافم را طی کنم.»

از جمله سختی‌های اساسی این بانوی دامدار ابهری، مکان نگهداری، علوفه، طرز نگهداری، بازاریابی و بیماری‌های دام است که وی توانسته است با گذراندن دوره آموزشی صفر تا صد دامداری و شناخت داروها، از سختی‌های بیماری‌های دام کم کند.

سمیه بالین‌پرست درباره‌ی فعالیت کشاورزی هم می‌گوید: « من کشاورزی می‌کنم و درآمد آن را هزینه‌ی دامداری و همین امر بصورت گردشی ادامه دارد، البته همسرم در بخش کشاورزی ما، فوق‌العاده عمل می‌کند و من واقعا از وی سپاسگزارم.»

یکی از فعالیت‌های امروزه‌ی خانم بالین‌پرست، پرداختن به تغذیه جایگزین است تا جایگزین مناسبی برای یونجه بوده و تهیه آن برای دامدار راحت‌ و مناسب‌تر باشد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم