زیست‌شناسی مصنوعی در خدمت درخشندگی گیاهان زینتی

5/5 - (1 امتیاز)
گیاهان ساطع کننده نور - گیاهان زینتی - گیاهانی که می درخشند

سنجش سلول‌های گیاهی و قابلیت‌های مهندسی جینکو  – زیست شناسی مصنوعی – برای بهینه‌سازی عملکرد گیاهان ساطع‌کننده نور  و گیاهان زینتی به کار گرفته می‌شوند.

شرکتی که در حال ایجاد گیاهان بیولومنسنت برای خانه و باغ است، بیولومینسانس تولید و انتشار نور توسط یک موجود زنده است، موجودات بیولومنسانس در سراسر زیستگاه‌های دریایی، از سطح اقیانوس تا اعماق بستر دریا یافت می‌شوند.

شرکت جینکو قصد دارد به بهبود خروجی و کارایی آنزیم‌های درخشان در گیاهان زینتی درخشان لایت بیو کمک کند.

دانشمندان لایت‌بیو نوع جدیدی از مکانیسم بیولومینسانس را کشف کرده‌اند و از زیست‌شناسی مصنوعی برای مهندسی گیاهان برای ساطع موثر نور استفاده می‌کنند. مسیر اصلی انتشار نور که لایت‌بیو در گیاهان درخشان خود استفاده می‌کند، از قارچ‌های بیولومنسنت می‌آید و این شرکت اکنون بر گسترش قابلیت‌های مهندسی خود برای حمایت از ایجاد گیاهان درخشان متمرکز شده است.

شرکت لایت‌بیو با استفاده از زیست‌شناسی مصنوعی در تنوع طبیعی نور زنده، موجوداتی با قابلیت‌های جدید ایجاد می‌کند، آن‌ها می‌گویند ما اکنون روی ایجاد گیاهان خانگی تمرکز کرده‌ایم که فرآیندهای درونی خود را با نور آشکار  و فرصتی را برای مردم ایجاد می‌کنند تا نوع جدیدی از ارتباط با گیاهان در خانه را داشته باشند. «کیت وود»، مدیرعامل لایت‌بیو، می‌گوید:«ما از همکاری با جینکو برای بهبود بازده و بازده چند برابری با توانمندی‌های مهندسی سلول‌های گیاهی جینکو در هر دو پیشرفت آنزیمی فردی و مسیر متابولیک هیجان‌زده هستیم.»

جیسون کلی، مدیرعامل جینکو (Ginkgo Bioworks) می‌گوید: «هیچ چیز مانند دیدن گیاهان درخشان، شگفت‌انگیزی زیست‌شناسی را به تصویر نمی‌کشد. پلتفرم ما توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا با زیست‌شناسی تصور و انواع سلول‌ها را طراحی کنند.»

جینکو در حال ساختن پلتفرمی است که مشتریان را قادر می‌سازد تا سلول‌ها را به همان راحتی که ما می‌توانیم کامپیوترها را برنامه‌ریزی کنیم، برنامه‌ریزی کنند.

پلتفرم این شرکت، کاربردهای بیوتکنولوژی را در بازارهای مختلف، از موادغذایی و کشاورزی گرفته تا مواد شیمیایی صنعتی و دارویی، امکان‌پذیر می‌کند.

شرکت جینکو که مقر آن در بوستون است، از پیشرفته‌ترین فناوری روی کره زمین – زیست‌شناسی – برای تولید محصولات بهتر استفاده می‌کند، پلتفرم برنامه‌نویسی سلولی این شرکت، رشد بیوتکنولوژی را در بازارهای مختلف، از غذا گرفته تا عطر و داروسازی، امکان پذیر می‌کند.

جینکو همچنین فعالانه از تعدادی از تلاش‌های پاسخ به کووید 19، از جمله آزمایش جامعه، ردیابی اپیدمیولوژیک، توسعه واکسن و کشف درمان حمایت می‌کند.

آن‌ها در مورد فعالیت‌های خود می‌گویند: « طبیعت، نمونه‌های وسوسه‌انگیزی از خواص جادویی زیست‌شناسی ارائه می‌دهد – خودآرایی، خودترمیمی، خود تکراری و موارد دیگر، اما شاید شگفت‌انگیزترین ویژگی زیست‌شناسی این است که روی کد دیجیتال به شکل DNA اجرا می‌شود که تصور ساختن چنین ماشین‌هایی را برای ما ممکن می‌سازد، کد از حروف A، T، C و G تشکیل شده‌است و می‌توانیم آن را در سلول‌های برنامه‌نویسی مانند کامپیوترها بخوانیم و بنویسیم.»

در جایی که تخمیر قبلاً در کاربردهای بیوصنعتی استفاده می‌شود، مهندسی ارگانیسم می‌تواند کارایی و پایداری سویه‌های موجود را بهبود بخشد. آنزیم‌ها در کاربردهایی از پنیرسازی گرفته تا داروسازی و شلوار جین در سنگ‌شویی استفاده می‌شوند. آن‌ها در حال ساختن یک فرآیند با کارایی بالا برای مهندسی ژنوم سلول‌های پستانداران هستند که طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی و دارویی را ممکن می‌سازد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم