سال 2024، حضور پرقدرت طعم‌‌ های جدید با تم گل‌

امتیاز دهید
طعم گل - گل بر روی قاشق

محصولات غذایی برای پیدا کردن بازارهای جدید مدام در حال عرضه مواد غذایی جدید با طعم گل هستند که حضور طعم جدید را نمایش می دهند

به گزارش وب‌سایت «ایفت»، به گفته‌ی جیمی «لین لارنس»، دانشمند برنامه تحقیق و توسعه یک شرکت طعم دهنده، انتظار رشد ثابتی برای مواد گیاهی مانند یاس، گل رز، اسطوخودوس، هیبیسکوس و اکالیپتوس در سال 2024 وجود دارد.

محرک اصلی این طعم‌ها، حضور پررونق سلامت و تندرستی است. لارنس توضیح می‌دهد که مصرف‌کنندگان ما می‌خواهند از طریق طعم‌ها منتقل شوند و از آنچه می‌خورند و می‌نوشند احساس خوبی داشته باشند.

او می‌افزاید که با آگاهی بیشتر از آنچه مصرف می‌کنند، میل به طعم‌های عجیب و غریب و خاکی حاوی خواص عملکردی دارند که سلامت روده، هوشیاری ذهنی و سلامت کلی را ارتقا می‌دهد.

«سلامتی طعم‌دار» اینگونه است که سرآشپز «راب کورلیس»، موسس مشاوره آشپزی ATE (همه چیزهای اپیکوری) آنچه را که مصرف‌کنندگان را به سمت «غذاهای خوش‌حال» می‌کشاند، به گفته او شامل طعم‌ گل، مرکبات، استوایی، و طعم‌های «پیچیده تند» است.

«رابی ولنس» Ruby wellness، تولیدکننده آب‌های شیرین شده با میوه، گازدار، ارگانیک، بدون قند و طعم هیبیسکوس که فاقد افزودنی‌های مصنوعی یا شیرین‌کننده هستند، در بهار امسال، نوشابه‌های فیوجی سیب هیبیسکوس و بری گیلاس هیبیسکوس خود را معرفی کرد. این شرکت همچنین آب‌های ساکن با طعم هیبیسکوس تولید می‌کند.

«لو آن ویلیامز»، مدیر بینش‌های جهانی در Innova Market Insights می‌گوید، همراه با طعم‌های گیاهی و فوق‌غذایی و همچنین ادویه‌ها، گل‌ها بخشی از یک روند گیاهی بزرگ‌تر هستند که با انتخاب‌های سالم‌تری مرتبط هستند که می‌توانند عملکرد سلامتی را ارائه دهند.

همچنین «اودانل»، مدیر بازاریابی محصولات غذایی فلوریدا، می‌گوید که گل‌ها چند سالی است که محبوبیت خود را افزایش داده‌اند و شکوفه‌های گیلاس، اسطوخودوس و گل رز در کاربردها، عمدتاً نوشیدنی‌ها ظاهر می‌شوند.

اسطوخودوس و هیبیسکوس از جمله طعم‌های نوظهور هستند که با بهبود خلق‌و‌خو و آرامش همراه هستند.

اودانل توضیح می دهد که در حالی که مصرف کنندگان ممکن است به دلیل عطر و ارتباط با ویژگی‌های سلامت و تندرستی به سمت گل‌ها جذب شوند، اما در نهایت متوجه می‌شوند که از طعم آنها لذت می‌برند و این طعم‌ها اغلب یک عامل متمایزکننده برای محصولات ایجاد می‌کنند.

«مورگین گی»، آینده‌شناس مواد غذایی مستقر در لندن، اظهار می‌دارد که ظهور گل‌ها در واقع یک ظهور مجدد است، هرچند مدت زمان زیادی در پیش است.

«بنفشه، اسطوخودوس، گل رز – آنها واقعاً طعم‌های قدیمی هستند – اما ما شاهد گرایش بزرگی به سمت طبیعت، نقوش گل، (و) گل های خوراکی در غذا هستیم.»

گی مشاهده می‌کند که حال و هوای طبیعت، فضای باز، از سال 2020 برجسته بوده است، «زمانی که طبیعت تنها چیزی بود که باید ما را آرام کند.»

جسورانه غیر شیرین

«جولی جانسون»، رئیس HealthFocus، یک شرکت تحقیقاتی بازار و مشاور، می‌گوید: «مصرف‌کنندگان می‌گویند شیرینی کمتری را به نفع طعم‌های دیگر می‌خواهند و ما شاهد تغییر آن در بازار با تغییر طعم‌های شیرین به طعم‌های پررنگ هستیم».

این روند فراتر از آزمایش طعم، عبور از گیاهان دارویی است که مصرف‌کنندگان آن را به عنوان ارائه‌دهنده عملکرد و مزایای سلامتی می‌شناسند.

جانسون توضیح می‌دهد که روند گسترده‌تر این است که «مصرف‌کنندگان صرفاً محصولاتی را می‌خواهند که به آن‌ها احساس خوبی بدهد.»

«جن لیونز»، مدیر بازاریابی در Sensient Technologies می‌گوید طعم‌های خوش طعم در سال 2024 به شیوه‌های محو دسته‌بندی نشان داده می‌شوند.

او از سرآشپزها انتظار دارد که پاکت را با آیتم‌های منو مانند کوکتل‌های سبزیجات و دسرهایی که معمولاً با غذاهای خوش طعمی مانند گیاهان، ادویه جات، ترشی جات و حتی پنیرهای ملایم مرتبط هستند، فشار دهند تا طعمی منحصر به فرد و غیرمنتظره ایجاد کنند.

لیون توضیح می‌دهد: «تصور کنید که یک سرکه بالزامیک در یک بستنی انجیر با تکه‌های کوچک پنیر آبی چرخانده شده و تعادل لذت بخشی از شیرینی و طعم را در هر لقمه‌ای ارائه می‌دهد.»

«فوکس» اخیراً مجموعه Back-to-Basics خود را معرفی کرده است، یک خط نسخه محدود از سه ترکیب چاشنی که توسط دانشمند حسی، سرآشپز اجرایی شرکت و تیم تحقیق و توسعه ایجاد شده است.

به عنوان تشدید پنج طعم اصلی (شیرین، شور، ترش، تلخ و اومامی) را به خود می‌گیرد و شامل ادویه کاکائو فلفل‌دار (شکلات تیره، هل و فلفل سیاه می‌شود که طعم تلخی با کمی شیرینی ایجاد می‌کند).

به گفته لارنس Flavor Insights، پیگیری مصرف‌کنندگان برای محصولاتی با ویژگی‌های سلامتی و تندرستی می‌تواند تقاضا برای طعم‌های خاکی و خواص کاربردی ادویه‌هایی مانند گارام ماسالا، هل، زردچوبه و زنجبیل را در سال 2024 افزایش دهد.

مورگین گی می‌گوید: «طعم‌های تلخ به چند دلیل، از جمله طرح‌های بهداشت عمومی تحت رهبری دولت، برجسته‌تر می‌شوند.

به عنوان مثال، ابتکار ملی کاهش نمک و قند ایالات متحده، با حمایت وزارت بهداشت و بهداشت روانی شهر نیویورک، در فوریه 2021 نهایی شد. این طرح اهداف کاهش قند را برای تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات غذایی به عنوان بخشی از سلامت عمومی فراهم می کند.»

تاثیر سن بر تحمل مزه

با افزایش سن، جوانه‌های چشایی ما از بین می‌روند و می‌توانیم طعم‌های پیچیده و تلخ‌تری را تحمل کنیم.

با توجه به اینکه اکنون 10 درصد از جمعیت جهان بالای 65 سال سن دارند و این تعداد سالانه افزایش می یابد، غذاهای تلخ مانند آرگولا و شکلات تلخ با محتوای کاکائو بالا همچنان در بازار مورد توجه قرار می‌گیرند.

ویلیامز می‌افزاید که پایداری یکی دیگر از زمینه‌های مورد توجه در نوآوری طعم است. با توجه به اهمیت فزاینده‌ای برای غذاها و نوشیدنی‌های جدید، نوآوران برای تولید محصولاتی که از نظر طعم برای مصرف‌کنندگان جذاب باشند اما ارزش‌های اخلاقی مهم را نیز رعایت کنند، به چالش کشیده می‌شوند.

برتری طعم و قیمت بر میزان قند محصولات

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم