صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (2)

3.9/5 - (7 امتیاز)
صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی فرآیند تولید مواد غذایی و سایر محصولات از طریق پرورش گیاهان و حیوانات است و به آن کشت و زرع نیز می‌گویند.

در ایالات‌متحده 2.05 میلیون مزرعه وجود دارد که 97٪ آن‌ها مزارع خانوادگی هستند. مزارع خانوادگی دارای مزیت رقابتی هستند زیرا آن‌ها می‌توانند درک خود را از شرایط محلی خاک و الگوی آب‌وهوا منتقل کنند. باوجوداین بیشتر مزارع کوچک فقط 350،000 دلار در سال درآمد دارند.

کشاورزی ایالات‌متحده، تحت تسلط 3٪ از مزارع خانوادگی بزرگ یا بسیار بزرگ قرار دارد. درآمد مزارع بزرگ 1 میلیون دلار یا بیشتر است. ازآنجاکه این مزارع بزرگ تنها روی پرورش یک محصول تمرکز دارند، موفق هستند. این کار سیستم تک‌کشتی نامیده می‌شود و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

شرکت‌های بزرگ کشاورزی همچنین از توانایی بیشتری برای مقابله با قیمت‌های ناپایدار مواد غذایی برخوردار هستند. شرکت‌ها می‌توانند کارکنان موردنیاز خود را برای ردیابی و سودآوری بازار کالاها تأمین کنند.

از طریق این حراج، معامله گران کالا، قیمت‌ها را در مبادلات آزاد تعیین می‌کنند. درنتیجه قیمت مواد غذایی چون در بازار معامله می‌شود، روزانه تغییر می‌کند و این موضوع خطر دیگری را برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

برای کاهش این‌گونه خطرات، کشاورزان می‌توانند قراردادهایی را برای فروش آینده خود منعقد کنند که بدین‌وسیله قول فروش محصولات خود را باقیمت مشخص و در یک تاریخ خاص به خریدار می‌دهند و از نوسانات قیمت کالا در آینده تا حدودی در امان می‌مانند.

کشاورزان برای تعیین قیمت در زمان برداشت محصول اقدام می‌کنند. درهرصورت آن‌ها شرط می‌بندند که هزینه‌هایشان کمتر از درآمدشان باشد. کشاورزان خرده‌پا در استفاده از بازار آینده برای جبران خطر نوسان قیمت‌ها، به‌اندازه شرکت‌های بزرگ موفق نیستند که این خود برای شرکت‌های بزرگ در مقایسه با کشاورزان خرده‌پا یک مزیت دیگر محسوب می‌شود.

  • 2 میلیون مزرعه در ایالات‌متحده وجود دارد که 97٪ آن‌ها مزارع خانوادگی هستند.
  • 3٪ این مزارع خانوادگی که بسیار بزرگ هستند، صنعت را تحت سلطه خود قرار می‌دهند.
  • مزارع بزرگ برای تولید غذا با هزینه بسیار کم متکی به کشاورزی صنعتی هستند.
  • حدود 75٪ درآمد صنعت از فروش گوشت و خوراک دام است.
  • کشاورزی پایدار باعث کاهش منابع طبیعی موردنیاز برای کشاورزی در آینده نمی‌شود.
  • وزارت کشاورزی ایالات‌متحده با ارائه انواع یارانه‌ها، وام‌ها و کمک‌های فنی از این صنعت حمایت می‌کند.

مؤلفه‌های کشاورزی در ایالات‌متحده

  • در ایالات‌متحده، درآمد بخش کشاورزی در سال 2018 حدود 374 میلیارد دلار بوده است. حدود 75٪ این درآمد حاصل از فروش گوشت و خوراک دام می‌شد. این درآمد شامل میوه‌ها، آجیل‌ها، سبزی‌ها، گندم و برنج هم می‌شد. 10٪ باقیمانده نیز حاصل از فروش از پنبه، تنباکو و محصولات دیگر بود.
  • خوراک دام، 25٪ کل درآمد بخش کشاورزی را در سال 2018 تشکیل می‌داد. مواد تشکیل‌دهنده این خوراک در درجه اول ذرت و سویا است. از سور گوم، جو و جو دوسر نیز در ترکیب آن استفاده می‌شود.
  • ایالات‌متحده بزرگ‌ترین تولیدکننده ذرت جهان است و مهم‌ترین محصول بومی این کشور ذرت هست.”کمربند ذرت” با سطحی بیشتر از 90 میلیون جریب در ایالات ایلینوی، ایندیانا، آیووا، میسوری و نبراسکا واقع است.
  • همچنین از ذرت به‌عنوان غله و برای تهیه الکل و شربت ذرت نیز استفاده می‌شود. از 40٪ دیگر محصول ذرت هم برای تولید سوخت اتانول استفاده می‌شود. در سال 2017، 17 درصد ذرت ایالات‌متحده صادر شده است.

تولید گوشت در ایالات‌متحده

  • نیمی از درآمد کشاورزی ایالات‌متحده حاصل از تولید گوشت است که شامل گوشت گاو، مرغ، گراز و همچنین محصولاتی مانند لبنیات و تخم‌مرغ است. در مقیاس کوچک‌تر شامل گوشت گاومیش کوهان‌دار، خرگوش، گوسفند، بز و شترمرغ نیز می‌شود.
  • ایالات‌متحده بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت گاو در جهان است. مزارع بزرگ با ظرفیت 100 رأس دام و یا بیشتر، 56 درصد از کل گاوهای گوشتی را پرورش می‌دهند.
  • ایالات‌متحده همچنین دومین واردکننده بزرگ گوشت گاو در جهان است. بیشتر این گوشت‌ها از کانادا، استرالیا، مکزیک و نیوزیلند با آمریکا وارد می‌شوند.

ایالات‌متحده همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده مرغ در جهان است. تقریباً 18٪ این تولید مرغ، صادر می‌شود. ایالات‌متحده دومین تولیدکننده بزرگ گوشت خوک در جهان و دومین صادرکننده و واردکننده بزرگ گوشت خوک نیز در جهان هست.

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (۱)

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم